Aanschaffen Lexus IS 250?

AdBlue

Nieuw hier
16 okt 2018
12
0
1
Hi,

Ben van plan om een Lexus IS 250 aan te schaffen, maar heb er nog wel een aantal vragen over. Is het verstandig om rond de 10 duizend euro uit te geven aan een beest die ongeveer 2 ton op de teller staat? (Denk btw wel dat ik een automaat wil) kunnen jullie mij misschien meer vertellen over de Lexus IS 250? Ben zeker wel het hele net afgegaan voor reviews / informatie hierover, maar wil zelf toch nog een post aanmaken.
EDIT: Ga er zeker minimaal 2 jaar mee rijden.
EDIT2: Rij nu in een Mercedes C200d 2016
Mvg! :oops::p
 

JohnB

Nieuw hier
8 jan 2018
15
1
0
Hoi AdBlue,

Ik heb vorig jaar december een vergelijkbare keuze gemaakt en vorige week de twee ton erop gedraaid.
Aanschaf gedaan van een volledig dealer onderhouden IS250 met een stand van 183.000 km.
Vervolgens in Januari een kleine beurt waarbij ook de remklauwen achter en remblokken zijn vervangen.
Tsja dat kun je verwachten bij zo'n stand, en de remklauwen achter staan erom bekend dat ze na zoveel dienstjaren vaster kunnen gaan zitten.
Vervolgens na 2 maand dikke pech en de dynamo stuk. En afgelopen September apk met grote beurt.
Kortom ik heb in mijn eerste jaar aanzienlijk kosten gehad, daarentegen realiseerde ik mij dat het geen nieuwe auto is.

Indien ik nu weer een keuze zou moeten maken had ik het wederom gedaan!
Het was regulier onderhoud en slijtage wat bij de kmstand hoort, maar daarvoor krijg je wel een lexus terug!
Mijn advies ga eens een proefrit maken, ervaar hoe het rijdt en onderzoek de onderhoudshistorie.
 
  • Leuk
Waarderingen: AdBlue

Dietrich

Actief
16 mrt 2018
256
89
28
Ik vind voor plus minus 3000 euro minder dan dat bedrag een aantal hele mooie IS250's uit ongeveer 2006. Ook hebben die nog geen 2 ton achter de kiezen.
 
  • Leuk
Waarderingen: AdBlue

AdBlue

Nieuw hier
16 okt 2018
12
0
1
Hoi AdBlue,

Ik heb vorig jaar december een vergelijkbare keuze gemaakt en vorige week de twee ton erop gedraaid.
Aanschaf gedaan van een volledig dealer onderhouden IS250 met een stand van 183.000 km.
Vervolgens in Januari een kleine beurt waarbij ook de remklauwen achter en remblokken zijn vervangen.
Tsja dat kun je verwachten bij zo'n stand, en de remklauwen achter staan erom bekend dat ze na zoveel dienstjaren vaster kunnen gaan zitten.
Vervolgens na 2 maand dikke pech en de dynamo stuk. En afgelopen September apk met grote beurt.
Kortom ik heb in mijn eerste jaar aanzienlijk kosten gehad, daarentegen realiseerde ik mij dat het geen nieuwe auto is.

Indien ik nu weer een keuze zou moeten maken had ik het wederom gedaan!
Het was regulier onderhoud en slijtage wat bij de kmstand hoort, maar daarvoor krijg je wel een lexus terug!
Mijn advies ga eens een proefrit maken, ervaar hoe het rijdt en onderzoek de onderhoudshistorie.

Inderdaad 't is te verwachten dat je een aantal dingen moet gaan vervangen na 2 ton te hebben gereden. Heel normaal.
Zoals ik zei wil ik er zeker en vast minimaal 2 jaar in gaan rijden, maar ja je moet er ook een beetje geluk mee hebben.

Enige tip waar ik allemaal op moet letten bij het aanschaffen van een IS 250?
 

AdBlue

Nieuw hier
16 okt 2018
12
0
1
Ik vind voor plus minus 3000 euro minder dan dat bedrag een aantal hele mooie IS250's uit ongeveer 2006. Ook hebben die nog geen 2 ton achter de kiezen.

Als ik alleen op Marktplaats.nl ga kijken zie ik in totaal 4 IS250's 2 daarvan zijn NAP gekeurd 3 daarvan zijn Manueel en 1 automaat.
Als ik kijk naar de overgebleven IS250 is dat een Import auto, achterop staat er AWD IS250 maar als je kentekencheck doet is het een achterwiel aandrijving.
Trekt mij helaas niet aan. Zie helaas geen IS250 onder de 2 ton voor 3000 eu minder. Kun jij mij een link sturen misschien via prive?
 

Redguy

Actief
19 apr 2014
175
30
28
Ben intussen meer dan ruim over de twee ton heen, een half jaar in bezit en 10.000 km verder.
Behoudens regulier onderhoud geen centje pijn.
Er komen wat dingetjes aan maar da`s normaal voor de leeftijd en km stand.
 
  • Leuk
Waarderingen: AdBlue

AdBlue

Nieuw hier
16 okt 2018
12
0
1
Ben wel van plan om de IS250 te exporteren naar een ander land, dus ga ongeveer in 1 keer 3000KM rijden. Iemand enig idee of hij dit wel aankan na 2ton hahah? :D
 

AdBlue

Nieuw hier
16 okt 2018
12
0
1
Ben intussen meer dan ruim over de twee ton heen, een half jaar in bezit en 10.000 km verder.
Behoudens regulier onderhoud geen centje pijn.
Er komen wat dingetjes aan maar da`s normaal voor de leeftijd en km stand.

Ja dat is wel normaal inderdaad. Op hoeveel KM zit ie nu dan in totaal? :p
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.719
458
83
Ik heb een IS250 gehad met meer dan 400.000km op te teller. Hier was niks op aan te merken, nog in perfecte staat (komt uiteraard door de vorige eigenaar).
 
  • Leuk
Waarderingen: AdBlue

Redguy

Actief
19 apr 2014
175
30
28
Hooguit slijtage zoals: nieuwe xenonverlichting voor de koplampen, wbt de achterremklauwen: geleidepennen schoonmaken&nieuwe geleidepen rubbers.
Op termijn: nieuwe schijven+blokken rondom en motorisch een grote beurt.
En 1 stom ding; de linker deurhendel sensor die het begaf...maar das dan ook zo`n item wat intensief gebruikt wordt.

Voor de rest: flawless.
 
  • Leuk
Waarderingen: AdBlue

AdBlue

Nieuw hier
16 okt 2018
12
0
1
Hooguit slijtage zoals: nieuwe xenonverlichting voor de koplampen, wbt de achterremklauwen: geleidepennen schoonmaken&nieuwe geleidepen rubbers.
Op termijn: nieuwe schijven+blokken rondom en motorisch een grote beurt.
En 1 stom ding; de linker deurhendel sensor die het begaf...maar das dan ook zo`n item wat intensief gebruikt wordt.

Voor de rest: flawless.

Tja, dat is allemaal wel normaal. Helaas blijft zo'n ding niet voor altijd op 10km staan :p
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
813
1
410
63
Het belangrijkste bij zo?n ding is dat je goed kijkt, luistert en voelt bij een proefrit. Dat geldt voor elke auto, ook voor een IS250.

Heeft ie geen schade gehad? Check of elke deur, de motorkap en kofferklep de sticker heeft met chassisnummer. Schade hoeft geen ramp te zijn, als het maar klein is geweest en deugdelijk is gerepareerd. Een Lexus heeft uitstekend lakwerk met een diepe glans.

Is het een NL-auto? Kloppen de gebruikssporen bij de km-stand?

Controleer de onderhoudshistorie, bij dealers is dat eenvoudig op te vragen. Blader er gewoon doorheen. Kijk of je iets geks ziet.

Controleer de banden, welk merk zit er op? Is het een A-merk? Dan heeft de laatste eigenaar op de rest van het onderhoud waarschijnlijk ook niet bespaard.

Waarschijnlijk werkt alles wel, maar controleer het toch maar even, elk knopje gewoon even proberen. Originele stoelverwarming voel je binnen een minuut. Op stand 3 begin je na een paar minuten te zweten.

Hoe spoort de auto op de weg? Remt ie goed en gelijkmatig? De doseerbaarheid van originele remmen is zeer goed. Een goed onderstel trekt niet naar links of rechts op originele wielen en goede banden. Het weggedrag is sportief, maar niet hard, redelijk comfortabel bij een normaal onderstel.

Hoe schakelt de automaat? Bij rustig rijden voel je hem amper van verzet wisselen. Bij agressief rijden schakelt ie ruw, dat moet verdwijnen als je weer rustig gas geeft. Is de versnelling vloeiend bij rustig en ook bij vlot gasgeven? Het is een zijdezachte V6 met een flink vliegwiel, een zeer goed reputatie heeft die aandrijflijn. Bij een koude start en gebruik van 5w30 olie kun je een ratel horen, dat zijn waarschijnlijk de hydraulische klepstoters die gevuld worden met olie. Dat is geen probleem, daar kan ie oud mee worden.

Het beste adres om zo?n auto te kopen is uiteraard een Lexus-dealer, dan zit het wel snor. Vaak vind je ook goede exemplaren bij Toyota-dealers, of bij specialisten van Toyota/Lexus zoals een VETOS-garage of Used Lexus. Het aanbod van IS250 modellen wisselt. In het begin van dit jaar hadden dealers acties om hun voorraad te verkopen, vlak daarna zag je relatief veel IS250 modellen bij hen te koop staan. Op het moment staat er bar weinig bij dealers. De auto die in je plaatje past staat misschien nog niet te koop op dit moment, maar dat kan over 6 maanden maar zo veranderen.

Een IS250 is een kwalitatief zeer goede auto. Menigeen onderschat de vele kwaliteiten van dit model en dat zeg ik niet alleen omdat ik er zelf ook een heb. Lexus wilde de concurrentie aangaan met de Duitse drie, met name de 3-serie. De eerste generatie van de IS was direct al heel goed, maar bracht toch niet het succes wat Lexus er van verwachtte. Kijk eens op dit forum hoeveel er nog van die generatie rondrijden. Porsche wordt gelauwerd om hun bouwkwaliteit en dat vele oudere modellen nog steeds in goede staat rondrijden. Ik durf de stelling wel aan dat de eerste generatie IS ook daartoe in staat is. En imdurf ook wel de stelling aan dat Lexus bij de tweede generatie van de IS alles op alles heeft gezet om toch een vuist te kunnen maken en te scoren waar de reputatie van het grote concern om bekend staat: bouwkwaliteit.

check de vele JD Power onderzoeken maar. Of deze:

https://www.anwb.nl/auto/tests/autotests/occasion/LEXUS/IS-SERIE/1999-01-01/2005-11-01/1775

of deze:

https://www.anwb.nl/auto/tests/autotests/occasion/LEXUS/IS-SERIE/2005-11-01/2008-12-31/2516
 
  • Leuk
Waarderingen: AdBlue

AdBlue

Nieuw hier
16 okt 2018
12
0
1
Het belangrijkste bij zo?n ding is dat je goed kijkt, luistert en voelt bij een proefrit. Dat geldt voor elke auto, ook voor een IS250.

Heeft ie geen schade gehad? Check of elke deur, de motorkap en kofferklep de sticker heeft met chassisnummer. Schade hoeft geen ramp te zijn, als het maar klein is geweest en deugdelijk is gerepareerd. Een Lexus heeft uitstekend lakwerk met een diepe glans.

Is het een NL-auto? Kloppen de gebruikssporen bij de km-stand?

Controleer de onderhoudshistorie, bij dealers is dat eenvoudig op te vragen. Blader er gewoon doorheen. Kijk of je iets geks ziet.

Controleer de banden, welk merk zit er op? Is het een A-merk? Dan heeft de laatste eigenaar op de rest van het onderhoud waarschijnlijk ook niet bespaard.

Waarschijnlijk werkt alles wel, maar controleer het toch maar even, elk knopje gewoon even proberen. Originele stoelverwarming voel je binnen een minuut. Op stand 3 begin je na een paar minuten te zweten.

Hoe spoort de auto op de weg? Remt ie goed en gelijkmatig? De doseerbaarheid van originele remmen is zeer goed. Een goed onderstel trekt niet naar links of rechts op originele wielen en goede banden. Het weggedrag is sportief, maar niet hard, redelijk comfortabel bij een normaal onderstel.

Hoe schakelt de automaat? Bij rustig rijden voel je hem amper van verzet wisselen. Bij agressief rijden schakelt ie ruw, dat moet verdwijnen als je weer rustig gas geeft. Is de versnelling vloeiend bij rustig en ook bij vlot gasgeven? Het is een zijdezachte V6 met een flink vliegwiel, een zeer goed reputatie heeft die aandrijflijn. Bij een koude start en gebruik van 5w30 olie kun je een ratel horen, dat zijn waarschijnlijk de hydraulische klepstoters die gevuld worden met olie. Dat is geen probleem, daar kan ie oud mee worden.

Het beste adres om zo?n auto te kopen is uiteraard een Lexus-dealer, dan zit het wel snor. Vaak vind je ook goede exemplaren bij Toyota-dealers, of bij specialisten van Toyota/Lexus zoals een VETOS-garage of Used Lexus. Het aanbod van IS250 modellen wisselt. In het begin van dit jaar hadden dealers acties om hun voorraad te verkopen, vlak daarna zag je relatief veel IS250 modellen bij hen te koop staan. Op het moment staat er bar weinig bij dealers. De auto die in je plaatje past staat misschien nog niet te koop op dit moment, maar dat kan over 6 maanden maar zo veranderen.

Een IS250 is een kwalitatief zeer goede auto. Menigeen onderschat de vele kwaliteiten van dit model en dat zeg ik niet alleen omdat ik er zelf ook een heb. Lexus wilde de concurrentie aangaan met de Duitse drie, met name de 3-serie. De eerste generatie van de IS was direct al heel goed, maar bracht toch niet het succes wat Lexus er van verwachtte. Kijk eens op dit forum hoeveel er nog van die generatie rondrijden. Porsche wordt gelauwerd om hun bouwkwaliteit en dat vele oudere modellen nog steeds in goede staat rondrijden. Ik durf de stelling wel aan dat de eerste generatie IS ook daartoe in staat is. En imdurf ook wel de stelling aan dat Lexus bij de tweede generatie van de IS alles op alles heeft gezet om toch een vuist te kunnen maken en te scoren waar de reputatie van het grote concern om bekend staat: bouwkwaliteit.

check de vele JD Power onderzoeken maar. Of deze:

https://www.anwb.nl/auto/tests/autot...005-11-01/1775

of deze:

https://www.anwb.nl/auto/tests/autot...008-12-31/2516

Wow, heel mooi beschreven haha :). Heel erg bedankt voor je duidelijke reactie.

Ben het allemaal zeker met je eens. Heb al veel meer beeld gekregen over de IS 250, kan eigenlijk niet wachten om een testrit te doen :grin:.

Btw, iedereen bedankt voor zijn reactie! :car:
 

Bert250

Nieuw hier
19 jul 2017
7
1
3
Misschien een tip: Toen ik ging kijken voor een IS250 heb ik bewust gezocht (en gevonden) voor een auto gebouwd na augustus 2007, dit met de rede dat er gewoon E10 benzine in kan.
 
  • Leuk
Waarderingen: AdBlue

AdBlue

Nieuw hier
16 okt 2018
12
0
1
Misschien een tip: Toen ik ging kijken voor een IS250 heb ik bewust gezocht (en gevonden) voor een auto gebouwd na augustus 2007, dit met de rede dat er gewoon E10 benzine in kan.

Inderdaad, heb er wel iets over gelezen over IS250's voor 2007. Thanks voor je tip :p
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
691
133
43
Misschien een tip: Toen ik ging kijken voor een IS250 heb ik bewust gezocht (en gevonden) voor een auto gebouwd na augustus 2007, dit met de rede dat er gewoon E10 benzine in kan.

Maar waarom zou je per se E10 willen tanken dan? Het bevat minder energie, dus dat het goedkoper is, wordt daardoor weer volledig teniet gedaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: AdBlue

AdBlue

Nieuw hier
16 okt 2018
12
0
1
Kan iemand mij misschien laten zien waar de handrem zit bij een IS250 Automaat? Manueel zit ie gewoon naast de pook. Hoe zit het bij automaat?