Is250 op lpg?

Achmed

Nieuw hier
31 aug 2018
8
0
0
Hallo allemaal, ik ben van plan om mijn is250 om te bouwen naar LPG bij een bedrijf in Eindhoven. Kosten zijn 1895 euro. Iemand ervaring met LPG op deze wagen? Er kan een tank in van 55L op de plek van het reservewiel en het gas systeem dat er in gaat is van GFI.
 

KREAM

Hoort erbij
2 apr 2018
56
6
8
Voor zover ik weet is de 250'er een direct inspuiter, en die zijn per definitie problematischer met LPG. Dat de IS250 op LPG loopt verbaasd me sowieso; dat moet wel een heel modern (recent) systeem zijn. Vind het opvallend dat er ge?nvesteerd is in de ontwikkeling van een LPG systeem voor een auto die weinig verkocht is, en uitermate zuinig is. De Lexus 6 in lijners en de V8'en tot ongeveer 2006 zijn in ieder geval zeer geschikt voor LPG.
 

Achmed

Nieuw hier
31 aug 2018
8
0
0
Voor zover ik weet is de 250'er een direct inspuiter, en die zijn per definitie problematischer met LPG. Dat de IS250 op LPG loopt verbaasd me sowieso; dat moet wel een heel modern (recent) systeem zijn. Vind het opvallend dat er ge?nvesteerd is in de ontwikkeling van een LPG systeem voor een auto die weinig verkocht is, en uitermate zuinig is. De Lexus 6 in lijners en de V8'en tot ongeveer 2006 zijn in ieder geval zeer geschikt voor LPG.
Bij Prins en Vialle twee betrouwbare lpg producenten volgens velen is dat systeem ook verkrijgbaar voor de is250. Ze zijn geschikt voor directe inspuiting motoren. De gas word net als benzine in een liquide staat ingespoten en heeft dus geen negatieve effect op de motor. Ze zeggen dat het zelfs beter dan benzine is qua vermogen en dat het schoner is.
 

Achmed

Nieuw hier
31 aug 2018
8
0
0
Hoe gaat dit verder? Is het gelukt? Zou ook wel eens willen weten wat dit kost en of het aan of af te raden is....

Wat ik tot nu toe kon vinden is dat er een prins setje voor deze auto beschikbaar is. De VSI 2.0 DI. Deze kost zo n 2450euro totaal incl inbouw. Prins is over het algemeen n betrouwbare LPG boer dus dat zal wel goedkomen. Alleen weet ik niet echt of het rendabel is als je rond 15000 km per jaar rijdt. Als ik op sommige sites de berekeningen doe kom ik uit op zo n besparing van 4 tot 500 euro per jaar. Maar is dit wel de moeite waard of zijn de berekeningen verkeerd? Iemand n idee?
 

MennoKloosterman

Hoort erbij
9 sep 2017
89
8
8
Wat ik tot nu toe kon vinden is dat er een prins setje voor deze auto beschikbaar is. De VSI 2.0 DI. Deze kost zo n 2450euro totaal incl inbouw. Prins is over het algemeen n betrouwbare LPG boer dus dat zal wel goedkomen. Alleen weet ik niet echt of het rendabel is als je rond 15000 km per jaar rijdt. Als ik op sommige sites de berekeningen doe kom ik uit op zo n besparing van 4 tot 500 euro per jaar. Maar is dit wel de moeite waard of zijn de berekeningen verkeerd? Iemand n idee?

Ik kreeg een quote van 3000 Euro incl klepsmering systeem. Wel interessant want ik ga behoorlijk wat km maken. Ben echter bang voor problemen met motormanagement etc. Ik wil geen storingen door rijden op gas. Maar in Polen doen ze het wel vaak met dit type auto. genoeg te vinden op YouTube..
 

Achmed

Nieuw hier
31 aug 2018
8
0
0
Ik kreeg een quote van 3000 Euro incl klepsmering systeem. Wel interessant want ik ga behoorlijk wat km maken. Ben echter bang voor problemen met motormanagement etc. Ik wil geen storingen door rijden op gas. Maar in Polen doen ze het wel vaak met dit type auto. genoeg te vinden op YouTube..

Dat is wel duur. Als je in de buurt van eindhoven woont er is een actie bij Mesman. Voor 2200 volgens mij incl inbouw. Klepsmeersysteem hoeft niet bij deze auto want de kleppen worden al niet gesmeerd omdat het een directe injectie is. Deze heeft standaard harde kleppen. Hou ons op de hoogte als je het gaat doen:)