Verbruik aan de hoge kant

nielow

Actief
25 sep 2014
110
16
18
Mijn is250 uit 2006 verbruikt teveel naar mijn zin en de aanduiding in de auto wijkt meer af dan de eerste jaren dat ik deze auto rij.

Ik rij erg netjes in het woon werkverkeer (veel 80 wegen en vaak met het gebruik van de cruise)
Moet 18 km enkele reis en haal tegenwoordig met heel veel moeite 1 op 10 terwijl ik normaal gezien makelijk 1 op 11,5/12 haalde een dat zonder echt op mijn rijstijl te letten.
Het display geeft bij een verbruik van 1/10 9.0 op 100 dat maakt 1/11,1 voorheen klopte het beter wat het display aangaf.

Zijn er mensen die een idee hebben wat het hogere verbruik kan veroorzaken?
 

MrDaniel

Actief
13 dec 2015
414
173
43
Luchtfilter schoon ? kleppen al schoon laten stralen ?

Ik reed voorheen altijd 1 op 8 ongeveer. Tegenwoordig rij ik net 1 op 10,1 soms 1 op 10,5. Naar mij weten zijn dit normale waardes toch ?
 

Redguy

Actief
19 apr 2014
175
30
28
Luchtfilter, bougies,kleppenhuis reinigen, uitlaat die eventueel lekt...kan van alles zijn. Maar 1 op 10 is geen dramatische verandering toch?
Zijn de remmen allemaal los?
 

nielow

Actief
25 sep 2014
110
16
18
Luchtfilter, bougies,kleppenhuis reinigen, uitlaat die eventueel lekt...kan van alles zijn. Maar 1 op 10 is geen dramatische verandering toch?
Zijn de remmen allemaal los?

Bougies zijn gedaan. Volgende stappen die ik wil gaan nemen zijn het luchtfilter, gasklephuis reinigen en alle olie vervangen van blok tot diff.
Die 1 op 10 is met een zijde voetje waar ik eerst makkelijk 1 op 11,5 deed zelfs, onder er heel erg op te letten
 

Redguy

Actief
19 apr 2014
175
30
28
Blijft nog over: de remklauwen. Een slepende remklauw kan voor extra weerstand (dus verbruik) zorgen.
Check de slider pins, die zijn onderhoudsgevoelig en in het slechtste geval roesten ze vast met alle gevolgen van dien.
 

nielow

Actief
25 sep 2014
110
16
18
Ik ben toevallig aan het kijken voor een opvolger en de gs450h zit daar zeker bij. Maar dan wel de generatie vanaf 2012.
Maar de is zal toch echt nog een jaartje mee moeten gaan ivm met het investeren/opzetten van een bedrijfje.

Dit weekend het luchtfilter vervangen en volgende week alle olieen.
Verbeteringen zal ik hier posten.
 

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
nielow, heb je ook wel eens om de zoveel tijd een ritje waar je 'm eens de mouwen voor laat oprollen? Met dat continue gesukkel en gedreutel op de nederlandse wegen doe je elk blok wel eens een plezier als je 'm eens een paar km wat meer de sporen geeft. Daarmee bedoel ik beslist geen volgas gejakker of gedrift, maar eens pakweg gedurende 50 tot 100km op de duitse autobahn het klokje op eens op 180 of 200 zetten. Gewoon op de cruise. Dan draait 't blokkie eens even wat meer toeren, lopen de inwendige temperatuurtjes eens ietwat hoger op, waarmee je wat interne vervuiling en afzetting mooi wegstookt. Onze auto's maken dat regelmatig mee. De IS loopt in mix rond de 1:12.5, de GS neemt in de mix 1:11. En dan trekken we zo bij gelegenheid ook nog wel eens 'n sprintje. (IS: woon/werk met 40km aan 100km/h / 80km/h en 50km/h, GS idem, maar dan 25km). Spaar je allerlei reinigingsmiddeltjes mee uit en is nog leuk ook (gok ik).
 
  • Leuk
Waarderingen: Arbitrator

nielow

Actief
25 sep 2014
110
16
18
:) Nog niet eerder gehoord, maar is er eentje om te onthouden...:thumbsup::)

Erg goed deze! Mijn is250 haalt de rode lijn geregeld en afgelopen zomer is hij goed op Zijn staart getrapt in Duitsland


Op dit moment is de olie van het diff vervangen en 2x een drain en fill van de bak gedaan.
lijkt effect te hebben op het verbruik. Ook schakeld hij nu soepeler bij koude motor. Komend weekend krijgt de bak nog een drain en fill en het blok nieuwe olie.