Overweging aanschaf IS250

Bassj

Actief
25 jan 2020
217
129
43
Hallo,

Ik heb mij aangemeld omdat ik wat vragen heb betreffende de aanschaf van een IS250 van 2009.
De auto die ik op het oog heb heeft namelijk 236.000km gereden en moet ?9950,- kosten (zo meenemen ook nog eens).
Ik heb het idee dat dit veel te duur is. Het is wel een Sport met veel opties.
Heb ermee gereden en bij ons komt hij als tweede auto en we rijden daarmee ongeveer 5000km per jaar. Niet veel dus maar ik moet elektrisch gaan rijden van de baas en heb dus een fatsoenlijke auto nodig. Reed overigens heerlijk maar ik twijfel enorm. Onderhoudshistorie is wel bekend en heb ik opgevraagd bij de dealer, de historie is sluitend. Ik wil ook niet teveel geld kapotslaan op een auto die nauwelijks van zijn plek af komt en vond het een mooie gelegenheid om eens met mijn hart te kopen en v6 aan te schaffen. De GS is voor mij geen optie omdat ik deze veel te groot vind.
Waar ik echt over val is de prijs en aangezien jullie er meer verstand van hebben als ik en omdat er niet zoveel te koop staan met die km.stand ben ik benieuwd naar jullie mening. Wat ik w?l weet is dat ik na dat ritje nu zeker ben dat er een IS250 gaat komen. Fantastische auto (maar dat wisten jullie al..).

Bas
 

Redguy

Actief
19 apr 2014
175
30
28
Qua prijs is het niet echt heel duur maar blijft wel een bedrag natuurlijk en zeker als ie maar zo weinig van z'n plek afkomt (aan de andere kant met 5000 km per jaar kan je er wel heel lang mee blijven doen...'t is nu eenmaal kwaliteit). Mag best nog wel iets van de prijs af ondanks alle info en opties en 236.000 km is (lijkt) veel maar doorgaans bij normaal onderhoud geen enkel punt.
 

Bassj

Actief
25 jan 2020
217
129
43
als het die auto in harmelen is , dan zou ik er niet lang over nadenken
en was ik nu onderweg naar het postkantoor

Die is het inderdaad! Ga er morgen naartoe. Staat gereserveerd. Moet wel eerlijk zeggen dat de auto er op de foto beter uitziet dan in het echt. Veel krassen en minder mooi gerepareerde voorschade. Die overigens wel bekend is en door de dealer is gemaakt. Ken je de auto misschien? Via dit forum of zo
 
Laatst bewerkt:
13 jun 2019
177
53
28
Ik zou gewoon de tijd nemen tot je het op dat moment mooiste exemplaar ziet. Heb de laatste 2 jaar de advertenties gevolgd. Lijkt me een hoog bedrag voor deze km stand, maar als een auto helemaal gaaf is van binnen en buiten maakt dat natuurlijk niet uit. Overigens mooie velgen kun je altijd zelf toevoegen voor max ?1000. Soms kun je dus een niet zo sexy exemplaar voor een lagere prijs toch aanschaffen.
 

Bassj

Actief
25 jan 2020
217
129
43
Gasterp[lancke;n173606 zei:
Ik zou gewoon de tijd nemen tot je het op dat moment mooiste exemplaar ziet. Heb de laatste 2 jaar de advertenties gevolgd. Lijkt me een hoog bedrag voor deze km stand, maar als een auto helemaal gaaf is van binnen en buiten maakt dat natuurlijk niet uit. Overigens mooie velgen kun je altijd zelf toevoegen voor max ?1000. Soms kun je dus een niet zo sexy exemplaar voor een lagere prijs toch aanschaffen.

Klopt, je hebt dan alleen veel geduld nodig want veel komen er niet voorbij en ik wil er toch echt een van minimaal 2009 hebben. Heb al zitten kijken om er 1 in te voeren vanuit Duitsland maar dan zijn de prijzen nagenoeg hetzelfde. Van binnen is de auto in goed staat, van buiten niet maar een keer polijsten moet verbetering brengen. Leuke klus. De krassen zijn oppervlakkig en lijken van de wasstraat te komen en dan i.c.m. donkerblauw is natuurlijk niet gunstig. Het gaat er mij om dat er nu alles op zit, een Sport-uitvoering in de juiste kleur met voor mij het juiste interieur.
Keuzes, keuzes....Kan ook een Hyundai kopen van 2015 voor dat geld maar dan heb je voor mijn gevoel een net-niet auto.
Ik blijf erbij dat ik de prijs ook aan de hoge kant vind maar ik krijg er met de beste wil van de wereld niks meer af bij hen.
 

Bassj

Actief
25 jan 2020
217
129
43
Hoe is het eigenlijk qua kosten om een Lexus te rijden? Zie dat het verbruik niet echt tegenvalt maar dat het gewicht wel wat hoger is.
Domme vraag eigenlijk met 5000km per jaar. Moet goed te doen zijn lijkt me.
 

Redguy

Actief
19 apr 2014
175
30
28
Da`s 10 x tanken per jaar, om de 3 jaar een onderhoudsbeurt volgens schema (als je de kilometers aanhoud maar da`s niet aan te raden en je onderhoud m tussentijds z?lf) en een 12 keer per jaar naar de wasserette om m mooi te houden. Met andere woorden; zomaar even een losse aanvliegroute, je hebt het voor een groot deel zelf in de hand wat je ervoor uit wil geven.

Is het wat geworden vandaag?
 

Bassj

Actief
25 jan 2020
217
129
43
Ja het is wat geworden! Moet het morgen nog even definitief maken want dat is vandaag niet meer gelukt. Onze huidige tweede auto is ook sinds vandaag verkocht dus dat komt mooi uit.
Ik ga het Lexus avontuur aan!
Heb zelfs de eerste eigenaar kunnen achterhalen en gesproken en het blijkt dat de hoge kilometer stand herleidbaar. De eerste eigenaar reed 3x per week van Tilburg naar Koln.
De auto was gepolijst inmiddels en buiten enkele krassen zag ie er fantastisch uit!
 

Bassj

Actief
25 jan 2020
217
129
43
Ben benieuwd of het een beetje te bekostigen is betreffende verbruik. Lees heel veel uiteenlopende verhalen. Wat is jullie ervaring?
Morgen of zaterdag ophalen. Heb er zin in.
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
813
1
410
63
Wat je verstaat onder “te bekostigen verbruik” is relatief, ik vind van wel. Voor een V6, automaat, 1535kg vind ik 10,9 L/100km een prima resultaat. Dit is wat de mijne doet namelijk. Ik zit daarmee aan de zuinige kant als ik dat afzet tegen het bijgehouden verbruik op spritmonitor.de. Ik hou van tempo, qua snelheid rij ik ‘t liefst op het maximum maar wel met het verkeer mee. Ik bumperkleef niet, maar als het toegestaan is, veilig is en ik denk een tijdwinst te behalen, haal ik ook wel eens in. Ik vind daarmee dit verbruik alleszins acceptabel. Ik woon op 2km van de Duitse grens en tank daar de brandstof, Aral Ultimate 102 voor een iets lagere prijs dan de E5 in Nederland. En ik heb het er graag voor over, ik haal veel plezier, genot uit het rijden met een IS250. Ik vind het echt een hele fijne auto.

ik kan niet anders dan je keuze onderschrijven en je veel plezier wensen met je IS, want geluk heb je met een goed onderhouden exemplaar niet nodig :sneaky:
 
  • Leuk
Waarderingen: Redguy en Arbitrator

Redguy

Actief
19 apr 2014
175
30
28
Verbruik?
Met een 1 op 11,1 op 12 gemiddeld doet ie het leuk. Het premium spul, euro 98 en wat meer kosten dus, dat wel.
Kan zuiniger als je echt keurig volgens de snelheidsbordjes rijd en het rechter pedaal wat rust gunt.

Maar daar is ie niet altijd voor inderdaad; een fijne V6, dito automaatbak, het Sportpakket met alles dr op en dr aan.
Degelijk, betrouwbaar, snel, comfortabel, haast onverwoestbaar en ja...soms moet je wat vervangen maar da`s normaal als er al enkele tonnen op de teller staan.

Heb mijn IS250 nog uitgebreid met de Grom Vline2, dus internet aan boord, Google Maps, Flitsmeister, etc.,om maar wat te noemen.
Zo maar voor mij een paar redenen om deze wagen hopelijk nog heel lang te houden dus heb ik de kosten qua verbruik er best voor over.
 

Bassj

Actief
25 jan 2020
217
129
43
Ik heb het er ook zeker voor over. Altijd al een prachtige auto gevonden en het rijdt werkelijk fantastisch.
Ik las dat e10 tot eind 2007 niet aangeraden wordt en dat het daarna niet zo'n probleem meer is. Beetje duurdere peut is wel beter in elk geval. Morgen mag ze in elk geval mee naar huis!!!
 

Bassj

Actief
25 jan 2020
217
129
43
Nou, de bolide rijdt fantastisch. Wat een bak!
Super blij mee en inderdaad, de kwaliteit straalt ervan af.
Ik heb wel een koplamp met veel vocht er in en de xenon lamp ontsteekt ook niet altijd. Er zit echt veel vocht in dus hij moet ff terug.
Ik lees dat dit vaker voorkomt maar is het moeilijk om dit zelf op te lossen? Is die koplamp makkelijk demonteerbaar?
Heb gelezen dat sommigen een gaatje boren achter de reflector maar ik ben benieuwd of iemand van jullie hier ervaring mee heeft.