Overweging aanschaf IS250

Bassj

Actief
25 jan 2020
217
130
43
Hallo,

Ik heb mij aangemeld omdat ik wat vragen heb betreffende de aanschaf van een IS250 van 2009.
De auto die ik op het oog heb heeft namelijk 236.000km gereden en moet ?9950,- kosten (zo meenemen ook nog eens).
Ik heb het idee dat dit veel te duur is. Het is wel een Sport met veel opties.
Heb ermee gereden en bij ons komt hij als tweede auto en we rijden daarmee ongeveer 5000km per jaar. Niet veel dus maar ik moet elektrisch gaan rijden van de baas en heb dus een fatsoenlijke auto nodig. Reed overigens heerlijk maar ik twijfel enorm. Onderhoudshistorie is wel bekend en heb ik opgevraagd bij de dealer, de historie is sluitend. Ik wil ook niet teveel geld kapotslaan op een auto die nauwelijks van zijn plek af komt en vond het een mooie gelegenheid om eens met mijn hart te kopen en v6 aan te schaffen. De GS is voor mij geen optie omdat ik deze veel te groot vind.
Waar ik echt over val is de prijs en aangezien jullie er meer verstand van hebben als ik en omdat er niet zoveel te koop staan met die km.stand ben ik benieuwd naar jullie mening. Wat ik w?l weet is dat ik na dat ritje nu zeker ben dat er een IS250 gaat komen. Fantastische auto (maar dat wisten jullie al..).

Bas
 

Redguy

Actief
19 apr 2014
175
30
28
Xenon lamp k?n op zn eind lopen en vocht in de koplamp; sowieso het lek zoeken en wellicht afsealen (als ie weer droog is).
 

Bassj

Actief
25 jan 2020
217
130
43
Ik heb trouwens ook gelezen dat het aan een weigerende ballast kan liggen dat de lamp niet ontsteekt. Komt jou dat bekend voor?
 

Redguy

Actief
19 apr 2014
175
30
28
Qua xenon lampen; been there, done that. Uiteindelijk twee nieuwe xenon lampen geplaatst en het was over.
Zijdelings wel naar de ballasten gekeken maar bleken achteraf niets te mankeren.
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
826
1
422
63
Is die koplamp makkelijk demonteerbaar?



ik heb het zelf niet gedaan, maar de bumper moet er voor gedemonteerd worden. Ik zag de mijne een keer staan bij de spuiter om de bumper mooi te laten maken en die lampen steken een stukje onder/achter de bumper. Maar misschien kan usedlexus je dat zo vertellen.

Wat de xenon lamp zelf betreft, het kan natuurlijk door het vochtprobleem komen dat ie niet altijd brand, als de kleur af begint te wijken dan is de lamp echt aan vervanging toe. Naast het vochtprobleem kan het je ballast zijn, maar die kom ik niet vaak tegen bij dit model. De komende dagen is het wat droger weer, kijk of dat invloed heeft op de hoeveelheid vocht en het aangaan van je xenon-lamp. Het jaargetijde zit je dat wat betreft even niet mee, kun je de auto overdekt/verwarmd stallen?
 

Htccone

Nieuw hier
14 jan 2020
6
0
0
Heb je Grom Vline2 zelf ingebouwd, ik ben niet zo technisch.

Verbruik?
Met een 1 op 11,1 op 12 gemiddeld doet ie het leuk. Het premium spul, euro 98 en wat meer kosten dus, dat wel.
Kan zuiniger als je echt keurig volgens de snelheidsbordjes rijd en het rechter pedaal wat rust gunt.

Maar daar is ie niet altijd voor inderdaad; een fijne V6, dito automaatbak, het Sportpakket met alles dr op en dr aan.
Degelijk, betrouwbaar, snel, comfortabel, haast onverwoestbaar en ja...soms moet je wat vervangen maar da`s normaal als er al enkele tonnen op de teller staan.

Heb mijn IS250 nog uitgebreid met de Grom Vline2, dus internet aan boord, Google Maps, Flitsmeister, etc.,om maar wat te noemen.
Zo maar voor mij een paar redenen om deze wagen hopelijk nog heel lang te houden dus heb ik de kosten qua verbruik er best voor over.
 

Redguy

Actief
19 apr 2014
175
30
28
Is in principe plug&play, meeste werk is loshalen van console componenten (scherm)voor het aansluiten en bekabelen en het dashboardkastje voor de bereikbaarheid. Beetje studie van te voren om te weten wat je los moet halen is wel aan te raden.
 

Bassj

Actief
25 jan 2020
217
130
43
Nou, ik ben weer even wat verder met de Lexus. De koplamp issue is opgelost. Heb alleen pech gehad met de dynamo maar is ook weer gefixt. Accu was compleet leeg en moeten laten afslepen op de autoambulance.
Wat een plezier heb ik met deze auto. Rijdt superfijn alleen snap ik 1 ding niet. In het begin tankte ik e10. Toen liep de auto 10,1L/100km.
In de tussentijd dus dynamo kapot en beurt laten doen. Daarna ben ik E5 of 98 gaan tanken en loopt de auto ineens 8,4L/100km. Een heel stuk zuiniger dus. Ik heb het nagerekend omdat ik de BC niet vertrouwde maar het klopt als een bus. Gewoon niet eens op de snelweg.
Hoe kan dit? Zal toch niet alleen aan de benzine liggen? Auto is wel gereset door de lege accu.
Kan dat we mee te maken hebben of bijvoorbeeld rijden met een halfgare dynamo?
???
 

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
957
498
63
Nou ja, E10 bevat volgens mij minder energie per liter. Dus opzich niet heel vreemd dat je verbruik dan ook hoger is voor hetzelfde resultaat.
 

jxdigital

Nieuw hier
9 jul 2018
8
0
0
Gefeliciteerd met je aankoop!

Voor deze 2e generatie IS zijn er trouwens grote verschillen in verbruik overal online te lezen! Die van mij haalt redelijk goed rond de 6,0 l/100km als ik rustig, 80-100 rij (zonder extreme wind dan). Op B-wegen is zelfs goed 5,5 l/100km te halen. Voor een V6 zonder hybride vind ik het al met al niet slecht, hoewel mijn gemiddelde wel weer hoger ligt omdat ik veel in de stad rij (puur stadsverkeer, zonder buitenwegen, en met rustige rijstijl zit bij mij rond de 8,5).

Verder rond de 7,5 op de snelweg bij normale snelheden over de afgelopen 4 jaar gezien. Als ik echter een beetje door wil rijden, 150+ dan gaat het wel weer richting de 9-10 l/100km. Wat super veel helpt (en bewezen geen kwaad kan) is de sneeuw-stand gebruiken in stads/druk verkeer (en ook bij files). Hierdoor is de gas respons (en ook automaat) v??l soepeler, dat scheelt bij druk verkeer echt goed merkbaar in verbruik.

Die van mij is echter uit 2006 en ik tank tegenwoordig dus helaas ook E98 (of soms 102) omdat E5 wordt aangeraden bij dit bouwjaar. Ik heb zelf vrij uitgebreid gekeken of dit nou echt verschilt in verbruik. Hoewel E98 zuiniger 'aan voelt', heb ik niet echt een groot verschil kunnen meten t.o.v. het verbruik vroeger.

Als ik af en toe een nieuwe lexus IS of UX hybride mee krijg van de garage tijdens onderhoud, dan merk trouwens wel groot verschil, met hybride is stadsverkeer echt wel een heel stuk zuiniger dan met met 'ouderwetse' 2e generatie IS. Maar t?ch blijf ik de 2e generatie IS nog steeds prettiger rijden qua motor en ben ik telkens blij als ik mijn eigen auto weer terug krijg! Ook het interieur van de 2e generatie vind ik gek genoeg beter, de nieuwere lexus IS, CT en UX voelen van binnen toch echt wat meer 'plastic' aan vind ik. Dat is bij de duurdere modellen ES/LS/LC overigens natuurlijk nog wel vele malen beter.
 
Laatst bewerkt: