Aankoop advies?

robinhood

Nieuw hier
5 apr 2020
3
1
0
Geachte forumleden,

Ik zit even met een dilemma. Ik ben mij na heel wat verschillende merken autos te hebben gereden, mij nu aan het focussen op een Lexus LS 250 Diesel met 190k op de teller. En hoop uiteraard hier nog een flink aantal jaar in te rijden zonder al te veel slijtage problemen. Is het nu zo dat ik rekening moet houden met duur onderhoud van dit merk? Kleine en grote beurt? En hoe zit het met slijtage van de onderdelen voor dit type?
Want ik ben wel voornemens om deze dan gewoon dealer te onderhouden en er minimaal nog 5 jaar in te rijden a 20dkm per jaar ongeveer. In ieder geval tot de nieuwe wet weer ingaat van de Diesel norm Euro 4.

Kan ik mijzelf verzekeren van een goede sterke auto die dan nog wel 5 jaar mee kan?

Groeten,

Robin
 
13 jun 2019
177
53
28
De dKat diesel van Toyota die dus ook in de IS250 leverbaar is geweest staat naar mijn weten bekend als een rampenbak. Niet alleen voor Toyota begrippen. Ik zou er niet aan beginnen. En bij 20.000km per jaar vraag ik me af wat het voordeel is.
 
  • Leuk
Waarderingen: robinhood

robinhood

Nieuw hier
5 apr 2020
3
1
0
top , bedankt voor de antwoorden. Geld voor een hybride heb ik nog niet. Maar dan ga ik me nu voorlopig even richten op een is250 benzine.
Hoop dat deze auto wel zo sterk is dat ik even vooruit kan.... Mijn budget ligt rond de 5500, Zal wel een auto zijn met rond de 200.000 op de teller./.
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
813
1
410
63
top , bedankt voor de antwoorden. Geld voor een hybride heb ik nog niet. Maar dan ga ik me nu voorlopig even richten op een is250 benzine.
Hoop dat deze auto wel zo sterk is dat ik even vooruit kan.... Mijn budget ligt rond de 5500, Zal wel een auto zijn met rond de 200.000 op de teller./.

In tegenstelling tot een IS220d is een IS250 een sterke auto. Echt, gebruik de zoekfunctie op het forum en je vindt verschillende verzoeken voor een aankoop advies en allen zeggen ze hetzelfde. Koop geen Lexus diesel. Elke andere Lexus is, mits goed onderhouden, prima langdurig in te zetten, ongeacht de km-stand.
 
13 jun 2019
177
53
28
Mogelijk is wielophanging rechtsvoor ook geraakt ... :eek:

Zou kunnen inderdaad. Doet me denken aan een heel oude cartoon waarin een "huisvrouw" haar bullebak van een man opbiecht dat ze "een krasje" in de auto heeft gemaakt. "Een krasje? Ik zie helemaal geen krasje!!" buldert de gorilla nog voordat hij de over de hele lengte opengereten andere kant van de auto heeft gezien.

Maar ik zou in geval van de Topic Starter wel even bellen hoe het zit. Verder een heel fraaie bak. De airbags zijn nog niet uitgevouwen door de klap in elk geval.
 

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
951
496
63
Ik zou altijd afraden om een ?goedkope? oude premium auto te kopen als je strak op budget zit. Tenzij je er zelf aan kunt sleutelen, zal je merken dat de dealertarieven en originele onderdelen nog steeds de prijs hebben van een auto met een hoge catalogusprijs. Niets zo zonde als een prachtige oude premium wagen die vervolgens aan gort wordt gereden omdat er op onderhoud beknibbeld wordt
 
  • Leuk
Waarderingen: Dirian
13 jun 2019
177
53
28
Nou is een Lexus op dit punt wel anders dan de andere "premiums"als BMW en Audi (vooral die). Daar loop je op leeg. Ik ga zelf bij Lexus wel een beetje uit van dezelfde betrouwbaarheid als Toyota en daar heb ik in 13 jaar en 470.000 km nul problemen mee gehad.
 

Frank2b

Heel actief
12 jul 2017
787
444
63
Het leuke van Lexus is, dat je bij elke Toyota-dealer terecht kunt, voor n?t even een ander werkplaatstarief....
 
13 jun 2019
177
53
28
Doe ik ook. In de eerste plaats overigens omdat ik de jongens van de werkplaats na 13 jaar trouw wilde blijven. Bovendien is het voor mij vlakbij in plaats van 35km verderop. Niet dat ik zo vermogend ben overigens. Bevalt op zich goed. Moest overigens wel speciale afspraak maken om de Hybride zekerheid op de aandrijvingsaccu ook via hun te houden.

Wat is dit lekker offtopic.