Is250 zuiniger na facelift 2011?

Henri27

Heel actief
1 jul 2020
565
253
63
Goedenavond, ik ben henri, en van plan een lexus IS250 te kopen na 15 jaar trouwe Toyota fanaat te zijn (geweest)

zoek nu een mooie sedan in een bouwjaar en prijsklasse die Toyota niet heeft, zodoende uitgekomen bij de Is250

mijn vraag aan iedereen die hier antwoord op weet:

is de Is250 na de facelift van 2011 daadwerkelijk zuiniger geworden? (media berichtten destijds over 15 procent zuinigere krachtbronnen)

Als het maar een beetje is, geloof ik het wel, maar als het verschil aanzienlijk is, wil ik doorzoeken naar een facelift.. Iemand hier kennis over?

Gr henri
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.113
4
816
113
Volgens het RDW wel, Tot 2010 9.1 liter per 100 km, vanaf 2011 8.9 liter per 100 km. Is dus bijna te verwaarlozen.
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
826
1
422
63
Wat Higgie zegt.

Vergeet niet dat ze vanaf die periode met mooiere laboratorium waarden kwamen. In de basis moet er nog steeds een +/- 1535kg zware auto voortgestuwd worden door nagenoeg dezelfde aandrijflijn. Op details is er vast het e.e.a. verbeterd maar je hoeft echt niet te verwachten dat er een heel groot verschil is hoor. Afhankelijk van je route en je rijstijl schommelt het gemiddelde vaak rond de 9 tot 10 liter per 100km. En da's aan de pomp gemeten, over een periode van ruim 6 jaar.
 

Bassj

Actief
25 jan 2020
217
130
43
Bij mij zit hij op 8,2 a 8,3/100km gemiddeld. Op lange afstand gaat hij van 8,2naar 7,2/100km.
Heel netjes dus, vind ik.
Het is echter zeer afhankelijk van de soort brandstof. Op E10 loopt hij veel schadelijker en kom ik rond 10,2/100km uit...
De mijne is van 2009, dus kleine facelift.
 

Henri27

Heel actief
1 jul 2020
565
253
63
Allemaal bedankt voor de reacties,
nauwelijks verschil lijkt het dus..

Bassj welke snelheid hebben we het dan over op lange afstand? 120/130?
en is de boordcomputer accuraat?

bij m'n Toyota's klopte het loepzuiver met de pomp!

vanmorgen namelijk een proefrit gemaakt, met een Is250, cruisecontrole op 100 (harder mogen we nu niet meer) en daar kwam op 20 km afstand een gemiddeld verbruik uit van 1 op 18,5 (natuurlijk wel midden op de snelweg even gereset om de oprit het gemiddelde niet te laten kelderen haha :p)
Maar dat geeft aan waar het toe in staat is op langere afstanden


ik zou zeggen laat die facelift dan maar zitten :-D
 

Bassj

Actief
25 jan 2020
217
130
43
Het klopt met de boordcomputer bij mij.
Bij een snelheid van 120 km/h. Dat is op de teller overigens en die wijkt bij een IS behoorlijk af. Volgens horen zeggen is dat ongeveer 110 maar dat weet ik niet meer precies. Ik heb niet de GPS ernaast gelegd.
Voor een V6 vind ik het verbruik prima.
1 op 18,5 door reset over 20km is niet helemaal representatief denk ik.
Ik heb het over het gemiddelde verbruik.
De grootste besparing komt bij mij door de juiste brandstof. De hogere prijs van 98 wordt ruimschoots gecompenseerd door een behoorlijk zuiniger verbruik.
 

Henri27

Heel actief
1 jul 2020
565
253
63
Ik had ook niet verwacht dat dat representatief is hoor, maar gewoon even kijken wat die op een klein stukje 100km/h cruise deed.

van de dealer naar de snelweg toe, inclusief oprit luste hij wel 1 op 6.

staat ook een filmpje op YouTube, van iemand die langer dan een uur zijn gemiddelde verbruik heeft gemeten met een IS250 van 2009.

met een snelheid vari?rend tussen 100 en 120 (heel soms 90, meestal 110) kwam hij op 1 op 15,4 uit geloof ik.

vind ik erg netjes voor v6.

Maar ging mij er om dat de facelift niet nog eens 15% zuiniger was. Maar dat blijkt dus mee te vallen.

ze kunnen schijnbaar allemaal redelijk zuinig doen op afstand
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
826
1
422
63
De boordcomputer van een auto vind ik niet meer dan een ruwe indicatie die doorgaans positiever is dan de werkelijkheid. Er zijn diverse sites waarbij je werkelijk verbruik kunt zien van deelnemers. Een daarvan is spritmonitor. AutoWeek kent ook een verbruiksmonitor al is die niet zo populair als spritmonitor. En zo zullen er wel meer zijn. Dit is het verbruik van de mijne en ik tank al jaren Aral Ultimate 102 in Duitsland (g??n ethanol).
 

Henri27

Heel actief
1 jul 2020
565
253
63
D43m0n toch is dat niet bij iedere auto het geval, ik heb 4 jaar lang de verbruiksgegevens van de boordcomputer en de tankbonnen naast elkaar gelegd, en er is 4 jaar lang niet meer dan 1 decimaal verschil geweest tussen de meting van de boordcomputer. (de ene pomp slaat eerder af dan de andere, dus iets verschil is er wel,) maar ik heb wel degelijk gezien dat een boordcomputer in staat is om een juiste meting weer te geven.

maar dankjewel voor je tip van spritmonitor, die kende ik nog niet..