IS250 uitvoeringen

Wilken

Nieuw hier
19 okt 2020
11
0
1
Goeie dag Lexus liefhebbers,

Ik wil zo dra me eigen auto verkocht is graag gaan kijken naar een is250 en was al een paar dagen rond aan het Google echter had ik wel nog een vraag over de uitvoeringen...

de luxury line is dat het zelfde als de executive uitvoering? Dit zijn de luxste versies toch?
En vanaf welk bouwjaar kan je ze het beste pakken?
Wil straks namelijk op zoek naar eentje die bomvol zit kwa opties.

Me laatste vraag maar dat heeft niks met dit onderwerp te maken. Met hoeveel km is aan te raden om er eentje te kopen?

Mvg wilken
 
Laatst bewerkt:

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.113
4
816
113
Wil je weten wat de meest luxe versie is? Vaak staat het er niet bij welke uitvoering het is, kijk naar de catalogusprijs bij https://ovi.rdw.nl/ dit geeft al een goede indicatie. Let op! Bij import auto's klopt dit niet altijd.
 

Wilken

Nieuw hier
19 okt 2020
11
0
1
Ja, zo kan je inderdaad de prijzen bekijken. Maar was aan het denken om er eentje uit Duitsland te halen omdat ze daar nog wel eens met weinig km op staan.... en volgens mij kun je dan een kenteken niet controleren.

vraag me af als er niet lijsten zijn met optie?s. Folders of iets in die trans.
 

Henri27

Heel actief
1 jul 2020
565
253
63
Ja, zo kan je inderdaad de prijzen bekijken. Maar was aan het denken om er eentje uit Duitsland te halen omdat ze daar nog wel eens met weinig km op staan.... en volgens mij kun je dan een kenteken niet controleren.

vraag me af als er niet lijsten zijn met optie?s. Folders of iets in die trans.

Die zijn er zeker. Alles is op internet te vinden.
ik heb daar alle uitvoeringen overzichten gevonden.

Daar zie je bijvoorbeeld wat standaard en wat optioneel is
 

Henri27

Heel actief
1 jul 2020
565
253
63
Heeft u toevallig de link van de website? Of bedoeld u in folders? Want er staat niet zoveel van op marktplaats.

Ik heb destijds alles uitgeprint, ik zal kijken of ik nog kan herleiden waar ik het vandaan had.

Waren zeker 12 pagina's aan info,
maar ik laat het je morgen even weten
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
826
1
422
63
Dan ben je op zoek naar een Executive (modeljaar 2005 t/m 2009) of Luxury Line (modeljaar 2010 t/m 2013). Ik heb 3 PDF-bestanden waarvan er 2 te groot zijn (groter dan 1 MB) om ze hier te uploaden. Een folder, een lijst met specificaties en het onderhoudsschema uit 2015 voor dit model.

De Executive is opgevolgd door de Luxury Line. Welk modeljaar het beste is? Mwah zo veel verschillen zijn er niet, maar vanaf modeljaar 2008 (kan dus ook eind 2007 op kenteken zijn gezet) is de V6 geschikt voor E10 (al zou ik dat er nog steeds niet in gooien) en zijn er kleine verbeteringen aan het onderstel doorgevoerd. Vanaf modeljaar 2009 vind je de eerste kleine facelift, die is het makkelijkst te spotten aan de knipperlichten in de buitenspiegels. Verder zie je een witte "L" in de achterlichten en nog wat kleine dingetjes. Vanaf modeljaar 2010 is er weer een facelift doorgevoerd, die herken je aan de dagrijverlichting in de koplampen. Maar in deze modeljaren is de IS het minst verkocht. Het meest zie je modeljaren 2005 tot 2009. Daarna wordt de spoeling dunner.

Als je echt een bomvolle wilt, dan moet je geduld hebben. Een Executive of Luxury Line komt niet vaak voor op de bekende sites. De uitvoeringen met PCS zijn helemaal schaars. Maar ze zijn er wel. Ik heb een keer een IS250 modeljaar 2009 met PCS, iPod interface, schuif-/kanteldak en trekhaak laten lopen omdat ik met m'n hoofd tegen de hemelbekleding aan kwam vanwege dat dakraam. Dat ding had alle opties die je af-fabriek en via de dealer kon bestellen. In de zeldzame kleur Trufle Mica. Prachtig bruin met een gouden gloed.

Lexus heeft elk modeljaar wel de nodige verbeteringen doorgevoerd, maar vanaf modeljaar 2008 heb je geen gedoe met E10, da's al heel wat. Verder zijn ze elk jaar op details verbeterd maar of je nu MY2008 of MY2012 koopt, je koopt er een goede auto aan.


(pssst... RoelVB, kunnen we "iets" grotere bestanden uploaden voor 't nageslacht? Max 3MB per stuk? :grin:)
 

Bassj

Actief
25 jan 2020
217
130
43
Hier een stukje met de grootste verschillen, vanaf 2010 kon ik niet zoveel vinden maar zoals hierboven al gezegd zijn die dun gezaaid.

De verschillen tov 2006

2007 model:
-aangepaste onderstel, andere veren.
-stuurhuis is anders, maar persoonlijk merk ik niet zoveel verschil
-traction control uit te zetten dmv knopje
-knopjes voor tank/kofferklep zitten nu anders naast elkaar vs onder elkaar
-opzich weinig verschillen
-Chrystal white Parelmoer wit is vervangen door starfire pearl

2008 model:
Aangepast onderstel en aangepast stuurbekrachtiging, dit is heel goed merkbaar, het stuurwiel stuurt stuk zwaarder en stabieler! om die reden zou ik al een 2008 model nemen.
Aangepaste stoelen, deze zijn minder DIK, hierdoor is er wat meer beenruimte voor achterin.
18inch velg is aangepast met een donkere liquid kleur
 

Wilken

Nieuw hier
19 okt 2020
11
0
1
Ok?, ik dacht dat de luxury line ook al in 2009 was geproduceerd.... maar dan zal dat wel het zelfde zijn dat dat model jaar 2010 is geweest.

Is het mogelijk dat u me de bestanden kan mailen? Dan zal het kwa groten wel lukken. Ik weet niet als ik u via het forum een PB kan sturen met me mail adres.

kwa model jaren had ik gister avond wel nog gelezen dat ja na 2009 een sneller schakelende automaatbak hebt.

wat is eigenlijk een PCS?

de iPod functie houd dat in dat je je telefoon via Bluetooth kan verbinden? Of wat kan ik me daar van voor stellen? Neem aan dat de executive en de luxury line alle twee voorzien zijn van een ML installatie.
mag ik vragen hoe lang u bent? Had namelijk wel erg graag een dakraam er in gehad maar als je dan niet past moet je ook swinters open rijden is een beetje koud.

Zwakke punten van de Lexus is250 ben ik nog niet echt tegen gekomen? Zijn die er wel?

nu eerst me ouwe mini cooper verkopen dan eens gaan zoeken naar een is250.
 
Laatst bewerkt:

Wilken

Nieuw hier
19 okt 2020
11
0
1
Hier een stukje met de grootste verschillen, vanaf 2010 kon ik niet zoveel vinden maar zoals hierboven al gezegd zijn die dun gezaaid.

De verschillen tov 2006

2007 model:
-aangepaste onderstel, andere veren.
-stuurhuis is anders, maar persoonlijk merk ik niet zoveel verschil
-traction control uit te zetten dmv knopje
-knopjes voor tank/kofferklep zitten nu anders naast elkaar vs onder elkaar
-opzich weinig verschillen
-Chrystal white Parelmoer wit is vervangen door starfire pearl

2008 model:
Aangepast onderstel en aangepast stuurbekrachtiging, dit is heel goed merkbaar, het stuurwiel stuurt stuk zwaarder en stabieler! om die reden zou ik al een 2008 model nemen.
Aangepaste stoelen, deze zijn minder DIK, hierdoor is er wat meer beenruimte voor achterin.
18inch velg is aangepast met een donkere liquid kleur

ja klopt dit stond volgens mij ook op dit forum had dat topic ook door gelezen stonden veel nuttige dingen in!
 

Henri27

Heel actief
1 jul 2020
565
253
63
Ok?, ik dacht dat de luxury line ook al in 2009 was geproduceerd.... maar dan zal dat wel het zelfde zijn dat dat model jaar 2010 is geweest.

Is het mogelijk dat u me de bestanden kan mailen? Dan zal het kwa groten wel lukken. Ik weet niet als ik u via het forum een PB kan sturen met me mail adres.

kwa model jaren had ik gister avond wel nog gelezen dat ja na 2009 een sneller schakelende automaatbak hebt.

wat is eigenlijk een PCS?

de iPod functie houd dat in dat je je telefoon via Bluetooth kan verbinden? Of wat kan ik me daar van voor stellen? Neem aan dat de executive en de luxury line alle twee voorzien zijn van een ML installatie.
mag ik vragen hoe lang u bent? Had namelijk wel erg graag een dakraam er in gehad maar als je dan niet past moet je ook swinters open rijden is een beetje koud????

Zwakke punten van de Lexus is250 ben ik nog niet echt tegen gekomen? Zijn die er wel?

nu eerst me ouwe mini cooper verkopen dan eens gaan zoeken naar een is250.

Ik heb alle info nog op mijn pc staan, dus ik kan je een heleboel informatie mailen.
als je met een PB je mailadres stuurt, dan kan ik vanalles naar je toe sturen.

Ik kan je wel vast de verkoopcijfers in nederland per bouwjaar geven van de IS250
2006: 904
2007: 732
2008: 579
2009: 203
2010: 168
2011: 130
2012: 55

dat zijn natuurlijk de origineel nederlands verkochtte exemplaren, eventueel later ge?mporteerden tellen hier niet in mee.
dus zoals je ziet is het echt een stuk lastiger om een nieuwer exemplaar te vinden, laat staan de executieve of luxury line uitvoering.
 
  • Leuk
Waarderingen: D43m0n

Wilken

Nieuw hier
19 okt 2020
11
0
1
Ik heb alle info nog op mijn pc staan, dus ik kan je een heleboel informatie mailen.
als je met een PB je mailadres stuurt, dan kan ik vanalles naar je toe sturen.

Ik kan je wel vast de verkoopcijfers in nederland per bouwjaar geven van de IS250
2006: 904
2007: 732
2008: 579
2009: 203
2010: 168
2011: 130
2012: 55

dat zijn natuurlijk de origineel nederlands verkochtte exemplaren, eventueel later ge?mporteerden tellen hier niet in mee.
dus zoals je ziet is het echt een stuk lastiger om een nieuwer exemplaar te vinden, laat staan de executieve of luxury line uitvoering.

ik heb u een PB gestuurd. Al vast bedankt.

ik wist dat er niet heel veel waren maar dit is wel echt weinig. Meschien stoppen ze daarom met het verkopen van de IS in Europa. Wat ik eerlijk gezegd wel jammer vind omdat Lexus verder veel suv maakt en ze de ct200h dacht ik ook uit hun verkoop assortiment willen gooien.
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
826
1
422
63
wat is eigenlijk een PCS?

de iPod functie houd dat in dat je je telefoon via Bluetooth kan verbinden? Of wat kan ik me daar van voor stellen? Neem aan dat de executive en de luxury line alle twee voorzien zijn van een ML installatie.
mag ik vragen hoe lang u bent? Had namelijk wel erg graag een dakraam er in gehad maar als je dan niet past moet je ook swinters open rijden is een beetje koud.

Zwakke punten van de Lexus is250 ben ik nog niet echt tegen gekomen? Zijn die er wel?
  1. PCS is een afkorting voor Pre Crash Safety. Simpel gezegd heb je dan een adaptive cruise control, met de stand van de techniek uit 2005 h?. Werkt prima maar je moet er even mee leren om gaan.
  2. De iPod functionaliteit was een brede, 30 pins "Dock Connector" die in je dashboard kastje lag. Daar heb je nu niks meer aan. Vind nog maar eens een bruikbare iPod die het doet en meestal slijten de contactpunten van die Dock Connector zodat ie het niet meer doet... Je kunt dan volgens mij de muziek op de iPod afspelen alsof het een CD-wisselaar is, maar ik heb er nooit een werkend geprobeerd.
  3. De Executive en Luxury Line zijn standaard voorzien van navigatie en Mark Levinson.
  4. Ik ben 1,85m. Maar die volgeladen Executive uit 2009 met dakraam werd bereden door de eigenaar van het garagebedrijf die 1,90m lang is en hij had er juist geen last van. Maar hij gaf direct toe dat hij meer ligt achter het stuur. Ik heb een actieve zithouding. Dus probeer het uit. De hemelbekleding komt door dat dakraam lager te zitten, over de hele breedte van de auto.
  5. De IS250 heeft weinig zwakke punten. De ANWB heeft er het e.e.a. over opgeschreven.

En als het goed is lukt dit ook:
Dit zijn PDF-bestanden zoals je ze destijds van de website van Lexus Nederland kon downloaden. Ik weet niet hoe lang Mega.nz dit actief houdt, maar dat gaan we wel ontdekken in de loop van de tijd :grin:
 
  • Leuk
Waarderingen: Verwijderd lid 3623

Henri27

Heel actief
1 jul 2020
565
253
63
Als je echt een bomvolle wilt, dan moet je geduld hebben. Een Executive of Luxury Line komt niet vaak voor op de bekende sites. De uitvoeringen met PCS zijn helemaal schaars. Maar ze zijn er wel. Ik heb een keer een IS250 modeljaar 2009 met PCS, iPod interface, schuif-/kanteldak en trekhaak laten lopen omdat ik met m'n hoofd tegen de hemelbekleding aan kwam vanwege dat dakraam. Dat ding had alle opties die je af-fabriek en via de dealer kon bestellen. In de zeldzame kleur Trufle Mica. Prachtig bruin met een gouden gloed.

Wilken precies dit. ik heb ook een half jaar lang gezocht naar de juiste, maar uiteindelijk een HIGH EDITION gekocht in de pr?chtige kleur Trufle Mica waar ik al 4 maanden 'verliefd' naar zat te kijken. mijn auto heeft weliswaar g??n ML maar wel Lexus premium, ik heb geen flippers. geen dakraam, geen elektrische stoel, geen elektrische stuurverstelling, maar wel nappa leer met stoelverwarming, en verder gewoon een hele fijne auto in een prachtige kleur die je maar zelden ziet.

Mijn punt is dat je of h??l lang moet zoeken, ?f misschien ergens een concessie moet doen in, bijv. bouwjaar, km-stand, kleur, opties, oid.
Maar succes met de zoektocht. als je een Lexus IS250 koopt kun je het eigenlijk bijna niet verkeerd doen :p
 

Wilken

Nieuw hier
19 okt 2020
11
0
1
https://www.mobile.de/nl/Auto/Lexus...l,dmg:false,srf:true/pg:vipcar/309934874.html

aller eerst bedankt voor de links en de andere documentatie!

deze zit denk ik behoorlijk goed in de opties. Zit ook behoorlijk goed aan de prijs. Want dat is wel iets wat me opvalt ze beginnen zo rond de 6,5 tot 14 duizend euro.

eerst eens mijn eigen mini cooper verkopen en dan eentje gaan zoeken. Zal denk ik toch pas in voor jaar worden is op moment niet de goeie tijd voor een oldtimer te verkopen.
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
826
1
422
63
"Maar" 47.144km van een auto uit 2007? Het kan, maar Duitsland heeft geen strikte km-stand controle zoals wij NAP kennen in Nederland. Tip: til de mat van de bestuurder er uit. Als het originele matten zijn, staat er een Lexus-logo op de bovenkant. Op de onderkant zit een wit label dat de productiedatum van de mat laat zien, als die overeenkomt met de eerste toelating van de auto, kijk dan naar de onderkant naar slijtageplekken waar de hielen van de bestuurder vaak staan. De onderkant heeft een zachte, grijze foamlaag. Als die weggesleten is door de vele km's dat er een hiel op gestaan heeft, zie je dat het daar wit wordt. Ik verwacht dat een auto met zo weinig km's dat amper heeft bij een eerste toelating geleverde mat. Gaan ze richting de 100.000km, dan zie je die slijtage wel aan de onderkant van de mat.

Maar ik doe een zoektocht op gaspedaal.nl en daar staat prompt de Trufle Mica Executive te koop waar ik in 2013 naar gekeken heb! Ik herken namelijk het kenteken en de stempels uit het onderhoudsboekje komen overeen met het autobedrijf waar ie destijds te koop stond. Ik heb in dat ding proefgereden. Die heeft alle opties :grin:. De velgen zijn niet de originele, destijds stond ie op de originele 17" Executive velgen. Er was een set wintervelgen bij maar die moest opgeknapt worden.

Dit is ook een Executive uit 2009, maar die is onlangs ge?mporteerd. Die km-stand zou ik heel goed controleren, lijkt mij, op papier te mooi om waar te zijn :grin: Een geschiedenis in Nederland heeft dat ding nog niet opgebouwd.

Dit is dan weer een Nederlandse Executive bij een dealer.

Die bruine (Trufle Mica) lijkt me ook scherp geprijsd :p.
 

Wilken

Nieuw hier
19 okt 2020
11
0
1
Ja klopt als ik er een uit Duitsland zou halen zou ik inderdaad kijken naar de staat. Dat van die bestuurders mat is wel een goeie! maar boven dien moet ik dan der tijd gewoon iemand mee nemen want ik ken me zelf en ben blind als ik iets ga kopen waar ik zin in heb. En heb nog eens naar de prijzen gekeken maar als die echt 47k gelopen zou hebben is die behoorlijk scherp geprijsd.

de trufle mica had ik inderdaad ook al zien staan. Denk dat de prijs prima bij de auto past alleen vind ik het persoonlijk erg jammer van de velgen. Vind dat ze of origineel moeten zijn of er vossen onder moeten liggen. Ik vind dit heel erg mooie velgen maar weet niet hoe ze heten lijken me ook niet meer de originelen kleur te hebben. (Zie mp link)

de zilvere spreekt mij persoonlijk niet zo aan. Zal wel door de prijs komen zeker aangezien die zo duur is voor een ge?mporteerde auto.

die witte vind ik wel dik zou alleen niet weten als een witte wel wat voor mij is. Vind ze soms niet mooi in wit en soms wel.... maar ook die is peper duur Haha, en dan vind ik het jammer dat er op de deur van de bestuurders kant op het leer een dikke kras of iets zit.
 

mark75

Nieuw hier
13 okt 2012
21
4
3
volgens mij heeft ook alleen de executive uitvoering koeling op de stoelen.
ik ben zelf 1.92 en zit net niet tegen de hemelbekleding aan maar dit heeft inderdaad veel met de zithouding te maken.
over de benzine, tank zelf de laatste tijd altijd v-power maar rij daar gemiddeld 5-10% meer kilometer mee dan met de e5 / e10
 

Wilken

Nieuw hier
19 okt 2020
11
0
1
Kwa benzine, maakt het voor mij niet zoveel uit. Rij niet zoveel en ga alteid tanken in Duitsland. En over het algemeen is daar de benzine ook nog gewoon beter.

Ja ik moet inderdaad gewoon eens eentje gaan bekijken met een Schuifdak er in. Weet niet als er eentje staat om te proberen in limburg maar heb nog de tijd.
 

zjelko

Actief
9 aug 2020
217
147
43
Kwa benzine, maakt het voor mij niet zoveel uit. Rij niet zoveel en ga alteid tanken in Duitsland. En over het algemeen is daar de benzine ook nog gewoon beter.

Ja ik moet inderdaad gewoon eens eentje gaan bekijken met een Schuifdak er in. Weet niet als er eentje staat om te proberen in limburg maar heb nog de tijd.

Ja joh? Ga jij daar alteid naartoe? Waar komt Duitse benzine vandaan dan? en wat is er beter aan? .... Ben benieuwd naar je reactie, heb niet zoveel verstand (van benzine) maar ook nergens anders van. Feine dag allemaal
 
  • Leuk
Waarderingen: Arbitrator