Lexus Smart (key) Card

tvkip

Hoort erbij
2 jul 2019
77
35
18
Mensen hier met ervaring met de Lexus Key Card? Dit is de 'sleutel' die in de portemonnee past zodat je geen autosleutel meer mee hoeft te nemen.

Zie hier op Engelstalige fora's regelmatig wel iets over voorbij komen maar wil graag weten of het ook mogelijk is deze op een EU-spec auto te koppelen.

Groeten,
tvkip
 

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
951
496
63
Mensen hier met ervaring met de Lexus Key Card? Dit is de 'sleutel' die in de portemonnee past zodat je geen autosleutel meer mee hoeft te nemen.

Zie hier op Engelstalige fora's regelmatig wel iets over voorbij komen maar wil graag weten of het ook mogelijk is deze op een EU-spec auto te koppelen.

Groeten,
tvkip

Ik heb er 1 maar gebruik hem nooit omdat er geen kofferklepopenmaakknop op zit.
Verder wel een mooi ding hoor, past makkelijk in je portemonnee en bevat ook een sleuteltje.
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.087
4
789
113
Ik heb er 1 maar gebruik hem nooit omdat er geen kofferklepopenmaakknop op zit.
Verder wel een mooi ding hoor, past makkelijk in je portemonnee en bevat ook een sleuteltje.

Idem, je kunt de kofferbak niet op afstand openen, nutteloos voor mij. Laat maar lekker in de kast liggen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Arbitrator

tvkip

Hoort erbij
2 jul 2019
77
35
18
Ik heb er 1 maar gebruik hem nooit omdat er geen kofferklepopenmaakknop op zit.
Verder wel een mooi ding hoor, past makkelijk in je portemonnee en bevat ook een sleuteltje.

Ik zie op jouw profiel dat je wel een veel nieuwe GS rijdt. De kofferbank knop gebruik ik zelf nooit (mijn achterbank is mijn kofferbak) dus dat komt bij mij wel goed.

Mocht je deze sleutel toevallig dichtbij hebben, zou je dan voor mij kunnen kijken of hier nummers op de achterkant staan? Ik kom er niet helemaal uit of ik gewoon een willekeurige key card kan kopen en deze gekoppeld krijg aan mijn wagen, of ze door de jaren heen andere transponders zijn gaan gebruiken. Op Ebay staan veel steutels met verschillende FCC/ID's en durf deze niet blind te bestellen. Daarom ben ik op dit moment aan het uitzoeken wat precies de verschillen zijn van de specificaties van de sleutels.
 

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
951
496
63
Ik zie op jouw profiel dat je wel een veel nieuwe GS rijdt. De kofferbank knop gebruik ik zelf nooit (mijn achterbank is mijn kofferbak) dus dat komt bij mij wel goed.

Mocht je deze sleutel toevallig dichtbij hebben, zou je dan voor mij kunnen kijken of hier nummers op de achterkant staan? Ik kom er niet helemaal uit of ik gewoon een willekeurige key card kan kopen en deze gekoppeld krijg aan mijn wagen, of ze door de jaren heen andere transponders zijn gaan gebruiken. Op Ebay staan veel steutels met verschillende FCC/ID's en durf deze niet blind te bestellen. Daarom ben ik op dit moment aan het uitzoeken wat precies de verschillen zijn van de specificaties van de sleutels.

Ik zie een FCC ID en CNC ID.

Maar eerlijk gezegd vind ik de key card een beetje een gimmick. Het is door aanwezigheid van de reguliere keyless-sleutels eigenlijk gewoon een platte sleutel met minder functionaliteiten.

Verder geen idee hoe die dingen te koppelen zijn, maar mijne heeft dus ook de fysieke autosleutel er bij in (net als de reguliere ?key fobs?). Hoe wil je dat gaan doen?
 

tvkip

Hoort erbij
2 jul 2019
77
35
18
Verder geen idee hoe die dingen te koppelen zijn, maar mijne heeft dus ook de fysieke autosleutel er bij in (net als de reguliere ?key fobs?). Hoe wil je dat gaan doen?

Zijn door de dealer te koppelen met de TIS Techstream software, die ik op in bezit heb. Hiermee kun je ook het aantal geregistreerde sleutels zien en e.v.t. sleutels verwijderen.
Fysieke sleuteltje is te koop op Ebay voor zo'n 20-30 dollar en kan door sleutelmakers geslepen worden. Maar hier zal ik pas naar kijken wanneer ik de functionaliteiten werkend heb. (overigens hebben niet alle key cards een sleuteltje zag ik, ook dit is weer een ander onderdeelnummer. Heeft voor mij ook niet heel veel waarde omdat de auto ruim van te voren aangeeft dat de sleutelbatterij vervangen moet worden)
 

Frank2b

Heel actief
12 jul 2017
787
444
63
Als je 12v accu leeg is wanneer je op een ijskoude ochtend bij de wagen staat dan is een fysiek sleuteltje wel handig .....
 

tvkip

Hoort erbij
2 jul 2019
77
35
18
Ik gebruik mijn sleutel regelmatig om het dashboardkastje op slot te doen.

Ik niet, zie hier ook de meerwaarde niet echt van in.. Is een Lexus uit 2007, is qua inbraak iets minder gevoelig dan een nieuwe BMW (die hier in de straat staan). Heb ook eigenlijk nooit spullen van waarde in de auto liggen.


Als je 12v accu leeg is wanneer je op een ijskoude ochtend bij de wagen staat dan is een fysiek sleuteltje wel handig .....

Zelf heb ik hier nooit last van, nooit met een lege accu gestaan. Vorige eigenaar heeft de dynamo wissel al gedaan.
Het is ook geen US, rit naar huis is sporadisch meer dan 3 uur rijden. Ik ben daar niet zo bang voor ;)
 

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
951
496
63
Zo te lezen ben je de perfecte doelgroep voor de keycard. Ik hoop dat het je lukt om er 1 te bemachtigen!
Scheelt weer een bak aan broekzakruimte :grin:
 

tvkip

Hoort erbij
2 jul 2019
77
35
18
Zo te lezen ben je de perfecte doelgroep voor de keycard. Ik hoop dat het je lukt om er 1 te bemachtigen!
Scheelt weer een bak aan broekzakruimte :grin:

Thanks! Ik ga nog wat verder onderzoek doen naar de onderdeelnummers per regio :)

Mocht iemand hier ooit naar ge?nteresseerd zijn en dit lezen.. US sleutels blijken niet te kunnen worden gekoppeld met EU-spec auto's.