Toyota Techstream and MVCI kabel = FUN !!!

Olympus

Actief
27 mrt 2011
178
0
0
Deze hebbeding heb ik dus besteld om zelf wat te kunnen 'spelen' met de auto en ook enkele opties zelf in te stellen
ipv naar de dealer te gaan...
Nu is het afwachten tot ik het heb ontvangen....
Het bestaat uit een obd kabel (eenvoudig gezegd want het is wel een speciale kabel) en dit icm Techstream dealer software !!
Werkt dus met Lexus en Toyota....
Via wat opzoekwerk op het net ben ik erachter gekomen dat je zelf heel wat instellingen kunt aanpassen !!
enkele voorbeelden :
- DRL's afzetten (zou ik persoonlijk niet doen)
- Zoemer van de gordels afzetten ( kan ook zonder software )
- programeren van sleutels + tpms
- geluidsignaal bij sluiten of openen van de auto via afstandsbediening
- portieren automatisch vergrendelen tijdens het rijden
- .....
- en natuurlijk ka je dus ook realtime je auto monitoren en foucodes uitlezen/wissen

Zoals ik al zie heb ik dit nog niet kunnen uitproberen.....
Maar voorbereiding is al de helft van het werk.... :D
Wat ik zeker weet :
- ideaal is een laptop (of pc) met win xp
Maar het zou ook werken op vista en windows 7 op voorwaarde dat je de 32-bit OS hebt.
Software werkt wel op 64-bit maar de usb drivers van de kabel werkt enkel op 32-bit OS.
Heb je een 64-bit versie van windows dan kan je altijd een virtuele omgeving maken met een 32-bit OS
bv met VMware.

In de usa werd deze product al redelijk veel besproken.
Mits je een login hebt voor op de site van toyota te kunnen kan je zelfs de beschikbare updates voor je auto installeren. Zo'n login kan je bv voor 2 dagen kopen (kost 55 usd).

Hier enkele videos over deze product...
http://www.youtube.com/watch?v=uxnZKg75FLg
http://www.youtube.com/watch?v=dWCggaL-Ec0
http://www.youtube.com/watch?v=pC0DLiFkHM4
http://www.youtube.com/watch?v=6ovnbvJm ... re=related

Dit zou op alle types van lexus moeten werken maar naargelang het model zul je meer of minder opties hebben om zelf in te stellen.
Als er een mod deze topic eventueel wil verplaatsen naar de algemene pagina van de forum, ga je gang !!!

Ik hou jullie op de hoogte....
 

tonnetje

Actief
26 okt 2012
286
7
0
hou ons op de hoogte van je bevindingen
en wat het een en ander kost
en waar het te koop is
want als het niet te duur is ,heb je het zo na een paar keer zelf uitlezen terug verdiend
 

patriekske

Actief
1 apr 2012
311
3
0
Over het aanpassen van costumize funkties maak ik me niet druk, kan weinig schade aanrichten.
Verder lees ik eventueel zelf software update uitvoeren......
Daar zou ik maar mee oppassen.
Als je nl zelf de motor ecu gaat updaten en het gaat mis dan kan ie bij het oud ijzer!
Pas daar dus mee op!!!
 

Olympus

Actief
27 mrt 2011
178
0
0
Ja idd... ik zou het zelf ook niet doen... Het updaten mag bij de dealer zelf gebeuren hoor!!!
Maar je kan zo wel zien of er nieuwe software voor je auto beschikbaar is !!!
Voor de prijs moet je het zeker niet laten... 30 -40 USD !!!
Komt van China (is dus een kloon van het originele (deuhhh) )... en het werkt een beetje trager tov het origineel..
Maar het werkt en dat is het belangrijkste denk ik....
Ik hoop dat ik het binnen de week mag ontvangen.....
Ik denk dat er verschillende verkopers ginder hetzelfde verkopen, maar als alles goed naar behoren werkt dan zet ik hier wel een linkje.... Ik zou niet graag een slechte verkoper aanbevelen.... :mrgreen: :mrgreen:
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
hahaha nice :) ik heb dit ding ook nog in verpakking, helaas geen tijd gehad om te openen en dus te testen :(

maar let wel dat usa meer instellingen heeft die gewijzigd kunnen worden en in de eu dat deze vaak niet te wijzigen zijn :(
 

Olympus

Actief
27 mrt 2011
178
0
0
Nog steeds niet aangekomen !!
Ben nu net bezig met een mini-pc te maken dat enkel gaat dienen voor de auto (software + diag enzo... )
Deze gaat dan op een soort karretje dat ik in de garage van hier naar daar kan sleuren icm een 9inch LinItx aanraakscherm + draadloos toetsenbord met trackpad !!!
Hier komt dan software op voor de lexus en voor de peugeot (heb hier ook dealersoftware + speciale kabel)
Maar dan is het wachten op de levering, hopelijk in de loop van volgende week !!!
 

patriekske

Actief
1 apr 2012
311
3
0
Als dit de techstream software van toyota is dan kun je ook sleutels en afstandsbediening inleren....
Hoef je dus niet meer bij de dealer te doen.
Pas er wel mee op!!! Maar het kan wel!
 

Olympus

Actief
27 mrt 2011
178
0
0
Pakje vandaag aangekomen !!! Spijtig genoeg..... ben aan het werk deze nacht :X :X :X
Maar morgen in de voormiddag alles al een keer installeren en testen..... :worship: :worship:
Ben zeer benieuwd idd.....

Update :

Heb er dus al wat mee kunnen spelen, en het is idd wel leuk speelgoed om te hebben !!
Ik heb speciaal gezocht naar de diag van de roetfilter.... Heb een 'forced regeneration' gestart maar er gebeurde niets !
Na een beetje onderzoek, werkt deze functie niet zomaar... Zo moet de roetfilter minstens 40% vol zijn om de
regeneratie in gang te zetten... Er zijn trouwens 2 opties voor de dpf filter... zal het nog eens te goed nakijken !!!
Verder kan je dus ook sleutels inleren of verwijderen... TPMS instellen als je dit hebt enzo.....
Sinds enkele weken heb ik ook een lampje van de airbag die altijd brandt.. En dit heeft te maken met, volgens techstream, een open circuit ergens... zal er ook nog eens moeten naar kijken !!! Ik denk ergens een stekker los onder de zit maar ik heb aan al die stekkers al eens getrokken enzo en ze zitten allemaal vast !!!
Al bij al een z??r goede aankoop voor weinig centen.... ben tevreden.....
 

Olympus

Actief
27 mrt 2011
178
0
0
Heb dus 2 foutcodes in geheugen !!!
System Air Conditioner
DTC : B1421 - Solar Sensor Circuit (Passenger Side)
DTC : B1424 - Solar sensor Circuit (Driver Side)

System SRS Airbag
DTC : B1861 - Open in Knee Airbag (D Side) Squib Circuit

Euhhh...... ????? :O :O
 

patriekske

Actief
1 apr 2012
311
3
0
die bovenste zijn zowat bij elke Toyota standaard en zou ik me niet druk om maken.
wis ze gewoon en wellicht blijven ze een tijdje weg.

bij de b1861, brandt je airbag lampje toevallig?
zo niet ook wissen en kijken of ie terug komt.
als ie terug komt naar de dealer of met behulp van de bahamut site en een goede multimeter zelf de storing proberen te achterhalen en oplossen.
let wel op:

KENNIS VAN DEZE SYSTEMEN IS VEREIST, EEN AIRBAG IS GEEN SPEELGOED!!!

maar buiten dat als je de veiligheid in acht neemt en technisch onderlegd bent kom je een heel eind
 

Olympus

Actief
27 mrt 2011
178
0
0
Ja airbag lampje brandt en komt steeds terug !!!
En ik ga zeker niet zelf eraan prutsen hoor !!!
En die Bahamut site heb ik ook al gevonden ivm DTC's... erg handig zoiets.

Update :
Heb de stekkers eens losgemaakt onder de bestuurderszit en terug aangesloten !!!
Voorlopig blijft die airbag lampje uit........... :D :D
 

tonnetje

Actief
26 okt 2012
286
7
0
mooi dat het allemaal werkt :rulez:
ga ik ook op mijn wishlist lijst zetten
is een leuke aanvulling op controle/onderhoudswerkzaamheden
waarkan je deze in nederland bestellen?