Kofferbakdeksel wil niet meer los

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Vanmorgen stond ik op het boodschappen te doen, de klep ging niet open (wel met de sleutel) via de reguliere manier.


Weet iemand of de kofferbakklep een eigen zekering heeft?


Lexus IS gen II
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Alor zei:
Oei zou het niet weten, is het geen storing van de sleutel/censor.
Ik heb het ook ooit gehad, de klep ging niet open maar de deuren wel.
Later, met de auto op een andere plek, niks meer aan de hand.



Ik denk dat ik maandag even snel langs de dealer rijd. Ik werk 5-10km vanaf de dealer in A'dam.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Heb je niet zoiets als een 'vergrendel-knop' onder je dash om openen van de kofferbak van binnenuit of remote te blokkeren?

Ik heb bij de GS300 hiertoe een soort knop met sleutel onder dash zitten (valet-switch).
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Geen idee, maar zoiets heb ik niet omgedraaid oid.

Ook het "open" knopje bij het stuur werkt niet. Alleen de sleutel zelf werkt.
Bij de eerste maal was ik vergeten de wagen te ontgrendelen. Normaal als je de kofferbak opent, is het alarm eraf doordat de sleutel er bij is.
Nu dus niet. Ik met de sleutel de kofferbak geopend, enorm geloei :D :D

Ik kreeg de sleutel er niet meer zo snel uit, de klein man van 3 nog nooit zo hard in huis zien rennen :D :D


Ik ook daarom dat het een electrisch issue is.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Volgens mij bestaat ook nog de mogelijkheid om openen van binnenuit te blokkeren, als je de sleutel van het kofferbakslot tegen de richting klok draait en er dan (horizontaal) uit trekt. Er zal wel iets over staan in het handboekje.

Met een beetje geluk voorkomt dat een rood hoofd bij de dealer :p

de klein man van 3 nog nooit zo hard in huis zien rennen

LOL
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
GPS-10 zei:
Volgens mij bestaat ook nog de mogelijkheid om openen van binnenuit te blokkeren, als je de sleutel van het kofferbakslot tegen de richting klok draait en er dan (horizontaal) uit trekt. Er zal wel iets over staan in het handboekje.

Met een beetje geluk voorkomt dat een rood hoofd bij de dealer :p


Hoe komt dat dan zo opeens?
Gisteren nog gewoon geopend zoals altijd!

Zal wel iets anders zijn.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
het is enkel een suggestie hoor, ik beschuldig je nergens van! :p

Kan onbewust gebeuren, of wellicht je partner die de klep geopend/afgesloten heeft met sleutel, geen idee inzake de omgevingsvariabelen. Maar goed, het zou te prefereren zijn boven elektrische problematiek..
 

Mr. Lexus

Hoort erbij
16 okt 2011
43
0
0
@ Blue-eyes, je kunt je waarschijnlijk de rit naar Amsterdam besparen. Doe je handschoenenkastje open (daar is waarschijnlijk iemand zonder het te weten tegen het trunk-cancel knopje gestoten) links in de rand zie je een rond knopje enigzins verzonken, druk deze in en alles moet weer werken.

GPS-10 zat op het goede spoor maar bij de IS250 zit deze dus achter de klep van het handschoenenkastje.
Dat het alarm af gaat is normaal een opening met de sleutel na afsluiten met key-less of afstandsbediening schakelt in (of uit) openen met de sleutel wordt niet gezien als een uitschakeling van het alarm, vandaar.

Succes.
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Mr. Lexus zei:
@ Blue-eyes, je kunt je waarschijnlijk de rit naar Amsterdam besparen. Doe je handschoenenkastje open (daar is waarschijnlijk iemand zonder het te weten tegen het trunk-cancel knopje gestoten) links in de rand zie je een rond knopje enigzins verzonken, druk deze in en alles moet weer werken.

GPS-10 zat op het goede spoor maar bij de IS250 zit deze dus achter de klep van het handschoenenkastje.
Dat het alarm af gaat is normaal een opening met de sleutel na afsluiten met key-less of afstandsbediening schakelt in (of uit) openen met de sleutel wordt niet gezien als een uitschakeling van het alarm, vandaar.

Succes.


Dat zou dan goed kunnen, er is in het handschoenen kastje gerommeld (de IPOD zat los).

Ik ga direct kijken!
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Mr. Lexus zei:
@ Blue-eyes, je kunt je waarschijnlijk de rit naar Amsterdam besparen. Doe je handschoenenkastje open (daar is waarschijnlijk iemand zonder het te weten tegen het trunk-cancel knopje gestoten) links in de rand zie je een rond knopje enigzins verzonken, druk deze in en alles moet weer werken.

GPS-10 zat op het goede spoor maar bij de IS250 zit deze dus achter de klep van het handschoenenkastje.
Dat het alarm af gaat is normaal een opening met de sleutel na afsluiten met key-less of afstandsbediening schakelt in (of uit) openen met de sleutel wordt niet gezien als een uitschakeling van het alarm, vandaar.

Succes.


Leve het forum en bedankt!

Het werkt :)
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
GPS-10 zei:
het is enkel een suggestie hoor, ik beschuldig je nergens van! :p

Kan onbewust gebeuren, of wellicht je partner die de klep geopend/afgesloten heeft met sleutel, geen idee inzake de omgevingsvariabelen. Maar goed, het zou te prefereren zijn boven elektrische problematiek..


Zo bedoelde ik dat ook niet :)


Maar je zat dus erg goed in de richting!
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Nja, het was voor ondergetekende wel een herkenbare functie. Dacht destijds ook dat er iets stuk was en had al de halve achterkant gesloopt om bij slot en bedrading te komen (voordat ik het boekje er eens op na sloeg). :D
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
HAhaha laat dieven dit maar niet weten of zien, want het was nou juist zo leuk om te weten dat je ons kofferbak goed kon sluiten..... dmv dit knopje..
 

Lexus Mania

Hoort erbij
3 mei 2017
39
13
8
Mr. Lexus bedankt voor je bericht in deze.... Ik had vandaag hetzelfde probleem met m'n GS300. Zware stress. Opeens deed de kofferbak klep niets meer. En hij kwam net van een grote beurt. Blijkt idd het knopje in het handschoenenkastje te zijn ingedrukt. Waarschijnlijk bij vervanging filter ofzo. Pffffff..... Weg stress ????