Grom Vline1 of 2?

Redguy

Actief
19 apr 2014
175
30
28
Met intussen over de 2000 IS250 kilometers achter de rug, tot volle tevredenheid overigens, vraag ik mij af of er forumleden zijn die ervaring hebben met de Grom interface voor audio doeleinden, m.n de Vline?
Vline 1 lijkt mij een een mooi apparaat maar intussen staat Vline2 op de nominatie (uitgifte is uitgesteld tot 15 juni is te lezen op de Grom site).
Wie heeft er gebruikerservaring en is het ook voor de Europese modellen IS250 inbouw&gebruik (probleemloos) mogelijk?
Kortom: zijn er do & don'ts?
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.719
458
83
Heb jij trouwens een andere radioconsole? Ik zie een cassetteslot, wist niet dat die nog in de IS250 geleverd waren. En andere ronde knoppen dan normaal.

Ben trouwens ook wel benieuwd naar je bevindingen, maar vind deze oplossing ook aardig aan de prijs.
2009 GS450h; daarin zit een DVD wisselaar en daaronder een cassettespeler :brr:

​​​​

ga je gebruik maken van tethering met je smartphone of stop je er een SIM-kaart in met een data-abonnement?

Het plan is om een SIM-kaartje in de auto te plaatsen. Weet nog niet precies hoe, want de Vline heeft geen SIM-slot en het door Gromaudio geadviseerde 12v wifi punt vind ik ook geen mooie oplossing.
 

coolyo0o

Hoort erbij
24 okt 2009
97
2
8
zou het ook werken in een gs300 van 2007 ? vind het wel mooi maar op de site staat alleen de gs350. dacht dat het de zelfde was toch?
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.719
458
83
zou het ook werken in een gs300 van 2007 ? vind het wel mooi maar op de site staat alleen de gs350. dacht dat het de zelfde was toch?

Als die een generatie 5 navigatiesysteem heeft zou het moeten werken. Anders gewoon even navragen bij Gromaudio.
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.719
458
83
Het plan is om een SIM-kaartje in de auto te plaatsen. Weet nog niet precies hoe, want de Vline heeft geen SIM-slot en het door Gromaudio geadviseerde 12v wifi punt vind ik ook geen mooie oplossing.

Toch een oplossing geworden zoals Gromaudio ook aanbiedt. De Huawei CarFi lijkt de perfecte oplossing, echter schakelt die niet automatisch in als het contact wordt aangezet.

Dus een andere keuze gemaakt en vanmiddag binnen gehad (op de zaak):
Klik op de afbeelding voor een grotere versie Naam: 2018-07-26 13.24.47 - kopie.jpg Bekeken: 1 Grootte: 31,4 KB ID: 169096

Voor de reis terug naar huis meteen aangesloten (gevoed door de USB-poort van de Vline), werkt perfect.
Doordat deze wordt gevoed door de Vline schakelt hij automatisch in bij het inschakelen van de Vline en weer uit als de Vline uit gaat.
 

Redguy

Actief
19 apr 2014
175
30
28
Het kostte wat zweet (hoe anders met dit weer) maar hij doet het. Internet via de telefoon werkt goed. Verzending vanuit de UK was zeer snel. Voor een beetje hobbyist is het goed te doen.
 

Bijlagen

  • photo6787.jpg
    photo6787.jpg
    256,6 KB · Weergaven: 35
  • Leuk
Waarderingen: RoelVB

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
813
1
410
63
Hey RoelVB en Redguy, hoe bevalt zo?n Vline 2? Ik heb deze vakantie ?noodgedwongen? met Google Maps genavigeerd op m?n telefoon en dat werkte prima! Het dataverbruik is me ontzettend meegevallen en bij die vele tunnels of achteraf gelegen gebieden met slecht bereik is dat niet opgevallen. Nu heb ik niet de hele tijd zitten loeren op dat schermpje of ik een 4G-verbinding had, maar in tunnels waarschijnlijk niet. Toch werkte dat uitstekend. In de heuvels van Toscane, de Marken en zelfs dunbevolkte gebieden als de Spl?genpas was prima te navigeren met Google Maps.

Maar, hoe bevalt jullie de Vline? :grin::p
 

Redguy

Actief
19 apr 2014
175
30
28
Na wat aanloopprobleempjes werkt het perfect! Wat van belang is dat je bij de eerste keer opstarten van het systeem direct een goede Wifi verbinding hebt zodat de firmware kan worden gedownload en ge?nstalleerd. Is dat eenmaal aan de gang dan loopt het als een zonnetje. Niet onbelangrijk is een goede installatieplek en het netjes wegleggen van de bedrading. Verder is het plug&play, Google Maps werkt feilloos even als Webradio. Local music dmv een stick idem dito. En dit allemaal op het originele scherm met behoud van alle functies. Dikke aanrader voor als je up-to-date wil komen zonder al te veel poespas.
 
Laatst bewerkt:

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
813
1
410
63
Dat klinkt goed! Wat vind je van de reactiesnelheid als je Google Maps bijvoorbeeld start? Reageert het goed op de input van je vingers op het touchscreen? Dan denk ik aan dat de icons groot genoeg zijn en dat je niet vaak "mis" drukt of zo?
 

Redguy

Actief
19 apr 2014
175
30
28
Apps starten snel op, ook Google Maps en het hangt een beetje van je vingers af!! :) Doordat ik niet echte "kantoorvingertjes" heb duurt het soms wat "langer" voordat je bent waar je zijn wilt maar kan ik geen bezwaar vinden. Het scherm reageert doorgaans goed en de icons zijn groot genoeg.
 
Laatst bewerkt:

MoTrade

Hoort erbij
Sponsor
18 okt 2018
53
29
18
Onlangs een GROM Vline2 ingebouwd in een Lexus NX300h van 2015. Panelen losklikken, kabels in elkaar steken en klaar. Works like a charm. Snel, stabiel, fraai beeld en vlotte bediening.
 

Bijlagen

  • photo7011.jpg
    photo7011.jpg
    65,7 KB · Weergaven: 32

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.719
458
83
Ziet er goed uit. Hoe wordt deze bediend? Want volgens mij heeft de NX geen touchscreen. Werkt deze dan gewoon met de touchpad?
 

Redguy

Actief
19 apr 2014
175
30
28
Vraag: is de Vline 2 dus ook op een los touchscreen scherm whatever welk merk aan te sluiten? En dus ook wellicht op een eenvoudige autoradio van zeg 43 jaar aan te sluiten? Zal sowieso een home made aansluiting voor gefabriceerd moeten worden maar dat even terzijde.
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.719
458
83
Waarom zou je daarvoor een Vline willen gebruiken? Het hele idee van de Vline is dat ie integreert met de OEM unit. Wanneer dit niet is, is de Vline aan de dure kant.
Dan zou je beter kunnen kiezen om een tablet in te bouwen of als je van wat uitdaging houdt een losse Android computer (Hardkernel heeft daar mooie producten voor).
 

MoTrade

Hoort erbij
Sponsor
18 okt 2018
53
29
18
De Vline2 is idd een op maat oplossing voor Lexus fabrieksaf radio-/navigatiesystemen. Voor universele apparaten zijn er vast goedkopere universele oplossingen.
 

Redguy

Actief
19 apr 2014
175
30
28
Das dus ter ori?ntatie, een losse tablet is een snelle oplossing idd. Zelfbouw is een mooie uitdaging maar dan zal ik eerst voor mijzelf een studie er op los moeten laten:)
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
691
133
43
Mooie oplossing wel, alleen de prijs vind ik minder mooi. Van zelfbouw heb ik eigenlijk nog nooit iets echt moois werkend gezien in een auto. Het heeft altijd een heel erg hobbybob gehalte met diverse eigenaardigheidjes.