Gordel alarm uitschakelen

Loki

Hoort erbij
28 aug 2008
66
0
0
Zojuist vond ik dit op het internet: Een "hack" om de irritante gordel-waarschuwing uit te schakelen.

Het zou hier alleen gaan om het alarm, niet om de weergave op het dashboard en het middenconsole.

Of het ook werkt op de Europese modellen weet ik (nog) niet, maar in Down Under schijnt het in elk geval wel te werken op modellen vanaf 2007.

TESTED ON: 2007 IS250 Sports with enhancement pack
SUCCESFUL/FAIL: Success
LEVEL OF DIFFICULTY: medium (would be helpful if you had a third arm!)

INTRODUCTION
It is possible to disable the warning chime that sounds whenever the driver or front-seat passenger unbuckles their seatbelt while the car is in motion. I find this annoying when entering the private estate where I live, as I have to unbuckle my belt for a long reverse into my driveway/garage.

STEPS
1. Press the START button twice (without foot brake) to power up the system
2. Press the trip reset button couple of times until the ODO is displayed (not trip A or B)
3. Turn off the system again by pressing START again
4. Unbuckle the driver's seatbelt
5. Turn on the system again (press the START button twice without foot brake)
6. When the dash lights come on, press and hold the trip reset button for about 10-15 seconds (possibly longer if it doesn't work first time)
7. While still holding the trip reset button, buckle the driver's side seatbelt
8. The odometer display should read "b ON" or "b OFF" (toggle this with the trip reset button)
9. Process should be completed when you unbuckle or turn the system off

The setting is retained until changed again (by simply repeating the process).
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Deze werkt, ik heb dit een tijdje terug al gedaan. Erg irritant namelijk dat alarm, zeker wanneer je in een parkeer garage moet rijden.
 

Arie

Actief
4 dec 2008
104
0
0
Heb het vanochtend geprobeerd en het werkt. :p

Deze kwam ik tegen om je tractioncontrol uit te schakelen op de automaat:
start the car with the parking prake on ....then foot brake twice....(keep the foot brake down)....then parking brake twice (keep it down )and repeat till skid light is on the dash.....it will reset when you restart the car"

en voor de 6 versnellingsbak:

step 1. turn on the car as you normally do (while depressing the clutch)

step 2. While keeping the clutch depressed with your foot, hit the brake twice with the
second time keeping your foot on the brake.

step 3. Release the e-brake then engage it again. Then release and engage it again
(Release, engage, release, engage)

step 4. Hit the brake twice again and after the second time, keep holding the brake and

Het lampje van de tractioncontrol blijft dan ook branden totdat je hem uitzet.

zie http://www.gtchannel.com/content.php?cid=7224


Mischien leuk om al deze cheats te bewaren oid
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Dat kan inderdaad eens leuk zijn!

In mijn IS200 had ik een TRC OFF knop, in mijn IS250 heb ik daar nog niet naar gezocht. Ik neem aan dat deze er dus niet in zit :)

Misschien is het inderdaad een idee om een topic te maken voor deze 'cheats', wij zullen er nog wel meer tegen gaan komen!

Bedankt Arie!
 

Arie

Actief
4 dec 2008
104
0
0
Klopt maar hij schakelt de tractioncontrol nooit helemaal uit. Met de knop kan je hem tijdelijk uitzetten. Bij mij gaat het lampje ook weer uit na een paar minuten. Op deze manier blijft hij uit totdat je de powerknop weer aan/uit zet. check het filmpje maar eens
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
oh nee, afgelegd tegen een 320!!!! ;)

Okay, ik wist niet dat met TRC-OFF veel van het TRC systeem nog werkt.

Gaaf! 8)
 

Arie

Actief
4 dec 2008
104
0
0
Klopt zodra je de auto uitzet dan heb je weer de originele setting. Je moet wel uitkijken want ik stond van de week wel flink dwars op de weg. Gaf in zijn 2 net in de bocht gas en hoppa weg was de achterkant. Voorlopig even rustig aan. :oops:
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
LOL! Gelukkig is er verder niets gebeurt (hoop ik).

Het is wel gaaf om even zo te rijden :) Ik zal het een dezer dagen even proberen.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
1. Stap in de auto en druk tweemaal op de startknop (geen voet op de rem) om de auto "aan" te zetten
2. druk een aantaal maal op de "trip reset" knop (van de km-stand en dagteller) tot "ODO" in het km scherm staat.
3. Druk op start om het systeem uit te schakelen
4. Zorg ervoor dat je de riem niet om hebt, deze is dus los.
5. Druk opnieuw tweemaal op de start knop om de systemen in te schakelen.
6. Wanneer het systeem aanslaat, druk dan de "trip reset" knop in voor zo'n 15 seconden.
7. Houdt de knop ingedrukt en doe de riem om en vast.
8. De dagteller moet nu aangeven "b ON" of "b OFF". Selecteer "b OFF" om het alarm uit te schakelen. Je kan dit selecteren door de trip reset knop een paar keer in te drukken tot je de gewenste optie hebt.
9. het proces is klaar wanneer je de auto uitzet of de riem losmaakt.

Succes.
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Bij me Cadillac heb ik gewoon de stekker uit de xylofoon getrokken. daar zit nog echt een motortje in wat een hamertje op een ijzeren latje timmert :lol:

Klinkt wel leuk, maar op een gegeven moment ben ik het ook schijtziek. Hij hoort naar 4 seconden uit te gaan, maar de timer werkt niet meer :wink:
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Dat is mooi man, irritatieloos sturen :p

@Hube: Nee, dat heeft mijn Caddy niet. gelukkig niet :oops:
 

Bijlagen

  • Artikel autovisie Jelmer pdf versie.pdf
    422,9 KB · Weergaven: 59