Gordel alarm uitschakelen

Loki

Hoort erbij
28 aug 2008
66
0
0
Zojuist vond ik dit op het internet: Een "hack" om de irritante gordel-waarschuwing uit te schakelen.

Het zou hier alleen gaan om het alarm, niet om de weergave op het dashboard en het middenconsole.

Of het ook werkt op de Europese modellen weet ik (nog) niet, maar in Down Under schijnt het in elk geval wel te werken op modellen vanaf 2007.

TESTED ON: 2007 IS250 Sports with enhancement pack
SUCCESFUL/FAIL: Success
LEVEL OF DIFFICULTY: medium (would be helpful if you had a third arm!)

INTRODUCTION
It is possible to disable the warning chime that sounds whenever the driver or front-seat passenger unbuckles their seatbelt while the car is in motion. I find this annoying when entering the private estate where I live, as I have to unbuckle my belt for a long reverse into my driveway/garage.

STEPS
1. Press the START button twice (without foot brake) to power up the system
2. Press the trip reset button couple of times until the ODO is displayed (not trip A or B)
3. Turn off the system again by pressing START again
4. Unbuckle the driver's seatbelt
5. Turn on the system again (press the START button twice without foot brake)
6. When the dash lights come on, press and hold the trip reset button for about 10-15 seconds (possibly longer if it doesn't work first time)
7. While still holding the trip reset button, buckle the driver's side seatbelt
8. The odometer display should read "b ON" or "b OFF" (toggle this with the trip reset button)
9. Process should be completed when you unbuckle or turn the system off

The setting is retained until changed again (by simply repeating the process).
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Uitschakelen van de gordel is zelfde procedure als in de Toyota Hi-lux, alleen met de sleutel dan natuurlijk want een startknop heeft een Lux niet :hi:

Toevallig dat dit dezelfde procesdure is? of zou het voor alle Lexussen en Toyota's dan werken? Ik denk het laatste.

Gurtpiepwarnton abstellen am Hilux

Alle Angaben beziehen sich auf einen N25 D4D Hilux Bj. '08, f?r sein Handeln ist hier jeder selbst verantwortlich!!! Gurtpiepser deaktivieren 1. Z?ndung an, Kilometerz?hler auf ODO stellen 2. Z?ndung aus 3. T?re schlie?en, Platz nehmen, anschnallen 4. Z?ndung an und innerhalb weniger Sekunden den R?ckstellknopf f. Tageskilometer dr?cken und f?r min. 10 Sekunden gedr?ckt halten 5. Gurtschlo? ?ffnen und wieder schlie?en, jetzt erscheint im Display "b-on" bzw. "b-off" - Auswahl der gew?nschten Funktion erfolgt mit dem R?ckstellknopf 6. Z?ndung aus, die Einstellung wird gespeichert Ab jetzt leuchtet nur noch die Gurtwarnlampe aber es piept nicht mehr. ?bernommen aus dem Buschtaxi.de Anti-Piepworkshop geschrieben von N25-Anderl

Gordelwaarschuwing deactiveren HI-LUX N25 2008/.,,
1. Contact aan, km op odo zetten
2. Contact uit
3. Plaats nemen op bestuurdersstoel, deur sluiten, gordel omdoen
4. Contact aan, en binnen enkele seconden de terugstelknop van de dagteller voor minstens 10 sec ingedrukt houden
5. Gordel losnemen uit houder en direct terugplaatsen, nu verschijnt in het display b-on of b-off
De gewenste functie kan ingesteld worden met de terugstelknop van de dagteller.
6. Contact uit, de instelling wordt nu vastgezet
7. Alleen het gordelwaarschuwingslampje blijft knipperen en geen signaal meer afgeven.
 

Coordinator

Actief
1 nov 2009
437
0
0
Kijk daarom rij ik zo graag in mijn LS van 1992. Geen enkel piepje of waarschuwing. Soms lekker even zonder gordel rijden in de stad. Ja ik weet het levensgevaarlijk maar ik zat vroege met al mijn 7 broers en zusters in de grote Opel Kapitan van mijn vader en daar zaten niet eens gordels in. Allemaal overleefd. Ik moet niet denken aan een moderne auto met al die zgn veiligheidszooi erin zoals dodehoekcamera, rij lekker in het midden van de weg radar enz enz. (Volvo) Gaat toch kapot en ik bepaal zelf wel waar ik heen stuur. Ook mijn Range rover uit 1978 heeft niks behalve 4 grote wielen en een stuur. Oh ja een V-8 onder de kap. En die rijdt door 1.2 meter diep water, kun je nu ook vergeten met al die electra aan boord van moderne 4 x 4's.
 

Ludovic

Hoort erbij
22 jun 2010
45
0
0
Re:

Re:

Arie zei:
Klopt maar hij schakelt de tractioncontrol nooit helemaal uit. Met de knop kan je hem tijdelijk uitzetten. Bij mij gaat het lampje ook weer uit na een paar minuten. Op deze manier blijft hij uit totdat je de powerknop weer aan/uit zet. check het filmpje maar eens

Aangezien deze topic ietwat recent terug naar boven is gekomen: de oplossing is om de knop langer ingeduwd te houden. Anders schakelt de TRC idd terug in vanaf je een bepaalde snelheid haalt. Maar als je 'm langer induwt, dan gebeurt dat niet, en schakelt hij niet alleen de TRC uit maar ook iets anders, kan er nu even niet op komen (je ziet ook een extra icoontje verschijnen als je dit doet). Je moet dan wel stilstaan (dus motor aan, rem induwen en volledig stilstaan, dan die knop lang genoeg induwen (tot als het extra icoontje verschijnt)).
 

nielow

Actief
25 sep 2014
110
16
18
Door de trc knop langer in te houden schakeld volgens mij ook je vsc uit, dat is het piepen wat ie doet als je hem achter uit laat breken. Dus op uit kan je mooie donuts draaien!