Antenne probleem IS220D (2007)

RoJo

Nieuw hier
26 nov 2011
16
0
0
Hallo allemaal,

De aanleiding van mijn aanmelding bij het forum is een radio ontvangstprobleem dat ik niet opgelost kijg. Het begon met de op de radio storende achterruit verwarming. Dat zou een bekend probleem zijn alsdus de mannen van de red carpet treatment. Omdat de antenne in/op de achterruit zit, zou corrosie van de aansluitpunten de oorzaak zijn. Om het probleem op te lossen zou de achterruit "waarschijnlijk" vernieuwd moeten worden. Dat ging me wat erg ver en ik heb bij een auto hifi/navigatie inbouwer een vervangende (plak)antenne (met eigen voeding) laten plaatsen. Extra ging i.v.m. alle elektronica in de auto niet. Dat is nog een heel project geworden daar bij die inbouwer. Helaas werd het probleem er niet minder van - eerder slechter. Uiteindelijk heb ik de boel weer in de oude situatie laten terugzetten. Nu, 120 EUR verder is de ontvangst zo goed als weg en ben ik in afwachting van een prijsopgave voor vervanging van de achterruit. Waarschijnlijk zal er geen garantie op een goede werking van de radio gegeven worden dus ik weet nog niet of ik er aan begin. Is er iemand met een vergelijkbare storing en is daar een oplossing voor gevonden? Ik hoor het graag.

Rob
 

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
Da's mooi, Henri. Ben erg benieuwd of daarmee het euvel wordt verholpen.

@RoelVB: Dan heb ik slecht nieuws voor je: bij mij blijft FM gewoon doorspelen als ik de grens passeer :D (maar 3G/4G ligt bij mij dan wel plat o_O).