Verlagen, opties?

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Ik ben nu serieus aan het overwegen om de wagen te verlagen. Dit kan goedkoop, dmv een setje veren of duur, compleet met dempers, etc.

Incluis montage maakt dit zo'n 500 euro verschil.

Mijn huidige wagen is niet de laatste IS, ik wil eigelijk de IS met de ML audio systeem en NAV plus leer.
Over 2 jaar is het doel.
Investeringen in deze wagen wil ik dan ook iets beperken.


Wat zouden jullie doen? Is het gemakkelijk de schroefveren weer te verwijderen, de oude veerpoten bewaar ik dan.
Dan is de investering over 2 wagen uitgesmeerd.
En desnoods verkopen als er geen 2e IS tzt komt.

Velgen idem. Die kan ik simpel meenemen naar de volgende wagen, dat doe ik dus. Het liefst zou ik de verlaag actie in enen willen doen met het verlagen, uitlijnen.

Andere vraag mbt uitlijnen. Als ik de wagen verlaag, moet deze weer uitgelijnd worden. Als ik dan andere velgen neem (grotere maat) moet de wagen dan weer uitgelijnd worden (uiteraard balanceren van de velgen) ?
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Re: Hallo, nieuwe Lexus rijder, Blue-Eyes!

als je niet zoveel geld uit wilt geven, dan zou ik gewoon verlagen met veren, coilovers (of bedoelde je dit niet?) vind ik altijd net wat leuker staan omdat je net wat lager gaat, echter geef je wel wat comfort in.. ik weet niet of dit je uitmaakt? verder moet je uitlijnen bij het verlagen, echter zou je dit na een paar week weer moeten doen, de veren gaan meer "settlen" hierdoor zakt de auto iets meer en dan is je uitlijning weer "off"... de vraag blijft ook... kun je deze veren meenemen naar de volgende IS? (gen3 neem ik aan...) Stel dat het een geheel nieuwe platform is met een net iets andere vorm, dan kun je dit niet meer gebruiken... als je dan in deze situatie zit en je hebt zoveel geld geinvesteerd in coilovers, dan baal je wel even...

Als je nieuwe velgen doet, hoef je niet uit te lijnen wel balanceren...
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Ik bedoel een schroefset. De wagen die ik zal kopen zal naar verwachting uit het jaar 2008 zijn (over 2 jaar). 5 jaar oud, dikke ton op de teller is mijn goal.
Dat is wel een punt idd, of deze schroefveren voor 2006 model ook op de 2008 (2009?) versie passen.

Op de site staat 2006 + vermeld.


2f510d8f4da62f66a4089b311f060f27.jpg
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
ja, dan passen ze wel idd... schroefset = coilover, ik denk dat er aanpassingen zijn vanaf de laatste facelift vorig jaar? maar dat weet ik niet zeker, misschien weet Alan het wel...
 

Erick

Heel actief
13 jun 2010
863
20
18
De set is dan voor het IS model vanaf 2006 tot heden. Dus op een 2008 past deze set dus ook.




Als je in een auto wil investeren dan moet je een oldtimer komen anders is het geld weggooien. Wat je wel kan doen is de spullen bewaren die je eraf haald en als je dan de auto ooit verkoopt dan breng je de auto terug naar standaard met je bewaarde spullen. Dan verkoop je je auto ook beter en kan je de spullen die je dan over hebt weer verkopen. Dan krijg je er nog iets voor terug dus dan is de investering minimaal geweest.

Ooit een mooie quote gelezen op een Lexus forum in de USA.

"Welcome in to the money-pit."
 

Erick

Heel actief
13 jun 2010
863
20
18
Tuurlijk alles kost geld zolang je niet aan het werk bent, zodra je thuis zit of je huis uit gaat om iets te doen dan kost het geld. Je krijgt er ook wat voor terug maar meer wordt het nooit. Daarvoor zei ik ook dat je dan iets van je investering terug krijgd.
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Dat is wat ik op doelde.

Als deze wagen wordt verkocht, de originele demper / veren erop en deze schroefset naar de volgende IS.


Over twee wagens is de investering nog steeds meer dan een veren setje, maar al een stuk vriendelijker. En, een schroefsetje is maatwerk voor eigen instellingen :)
 

wil

Actief
3 okt 2010
398
1
0
ik heb ook deze set ban bc racing .
is voor mij nog iets te comfortable voor mij mag hij stugger .
maar is verder wel hele goede set :rulez:
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Kijk:

Ik wil zoveel mogelijk comfort behouden maar toch wel iets strakker, normaal gesproken staat eibach bekend om veel comfort en een minimale verlaging.

Er zijn 3 soorten eibachs:

Eibach Europees Verlaging: 1" voor en achter, veerkarakter: Lineare veren, Looks: achter iets meer ingezakt.

Eibach Is350 1" voor 0.8"achter, veerkarakter: Progressief, Looks Achter minder gezakt en rijdt comfortabeler dan de Eibachs in Europa

Eibachs is250: 1.4"voor en 1"achter, veerkarakter: Progressief, Zelfde als de 350 maar dan iets lager rondom en rijdt ook iets steviger.

Maar ondertussen ben ik ook het voglende tegengekomen:

Tein verlagingsveren, dat is gewoon de eibach in Japan

Tein Htech Verlaging: 1" voor en 0.6"achter, veerkarakter: Progressief, Looks: Goede minimale verlaging rondom zowat gelijk.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Er zijn een aantal mensen die van eibachs naar de Tein Htechs zijn gegaan en hebben ook gezegd dat deze veel comfortabeler zijn dan de eibachs. Voor mij is die verlaging ook voldoende en waarschijnlijk precies wat ik zoek! :)

Een schroefset is voor mij overbodig, want zo diehard rij ik er ook weer niet mee :p
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
De reden om voor de schroefset te gaan is het feit dat ik deze kan meenemen. Over 2 jaar is deze wagen voor mij af.
Een volgende wagen is wederom een IS, alleen wat dikker.
Ik vind de wagen best af, standaard, alleen moet de wagen verlaagd worden. Dus de volgende ook.
De wagen is primair voor zaken bedoeld, het mag dus geen sjonnie wagen worden. Ik kan niet tever gaan.

Per saldo zal 2 maal alleen veren wel goedkoper zijn, maar het is niet een onoverkomelijk groot verschil.
En, je kan nog wat verder gaan indien gewenst. Maar echt die-hard zoals Wil bijv. ben ik zeker niet.

Ik wil zeker wel 3 cm zakken, minimaal. Eigenlijk voor iets meer dan achter. Ik vraag me alleen af hoe het dan met de lampen staat? Kan je die ver genoeg corrigeren? Moet nog wel enigzinds naar voren schijnen.


En, het gaat zeker afhangen van de prijs. Ik wil eens kijken wat Showoff kan doen.
 

Erick

Heel actief
13 jun 2010
863
20
18
Ik zeg BC Racing schroefset. Het is een goede schroefset voor een mooi prijsje. je kan dan ook je auto precies afstellen zo als je wil en met alleen veren lukt dat niet.
Denk dat Show Off best wat kan doen voor je en anders vraag je aan Wil of je is een stuke mee mag rijden om te kijken hoe het rijdt. :hi:
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Hahaha tja :) het ligt eraan aan wat je van je comfort terug wilt zien :) als het je dat niet zoveel uitmaakt dan zou ik ook een schroefsetje doen :)
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
en... niet te vergeten.. veren kun je ook meenemen naar je volgende auto. als je van plan bent dit met je schroefsetje te doen, dan kan dat met veren ook...
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
mlcoolj zei:
en... niet te vergeten.. veren kun je ook meenemen naar je volgende auto. als je van plan bent dit met je schroefsetje te doen, dan kan dat met veren ook...


Inderdaad . . . . :) Stom, ECHT niet bij stil gestaan :)


En, er zijn nogal wat verhalen mbt comfort. Met schroefveren bepaal ik die zelf, met veren alleen is dat al bepaald. Toch? Immers, vaste waarde, afstand, vering.
En de kwaliteit? Er zijn verhalen bekend dat de dempers meer te leiden hebben met de verlagingsveren. Of is dit een verkoop praatje om de duidelijk duurdere schroefveren te kunnen verkopen? (155 tov 795)?
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Nee, verhaal is wel waar, levensduur zal wel korter worden, maar dat hangt weer af van welk veer je neemt. Probeer uit te zoeken welke veren de dealer als optie gebruikt. Als de dealer (of Lexus) deze goed genoeg vinden, dat je je garantie niet kwijt bent, dan zijn deze veren (of iets vergelijkbaars) het beste, maarjah.. dat is weer een aanname...

Ik vind persoonlijk dat als je schroefsetjes koopt, dan moet je er goed gebruik van maken (circuit of voor de show ---> erg laag kunnen gaan of beter afstelbaar voor op circuit).

Aan de andere kant vind ik een schroefsetje het mooist staan omdat je (net iets) lager kunt dan veren en toch enegzins wat met het comfort kunt doen...