Advies t.a.v remschijven + blokken

Blue

Nieuw hier
30 jan 2014
11
0
0
Beste forumleden, gaarne jullie hulp. Ik rij een lexus is250 uit 2007 met 17 inch velgen. Nu ben ik toe aan nieuwe voorste remschijven en vier remblokken. 1) welke voorste remschijven adviseren jullie (merk/soort) ? / waar hebben jullie goede ervaring mee 2) icm met welke blokken? 3) eventueel nog tips mbt waar te kopen op internet? Qua rijstijl zit ik redelijk normaal op wat uitschieters na, maar rij geen circuit of iets dergelijks. Wat nu wel opvalt is dat ik heel snel heel veel remstof op de voorste velgen krijg, meer dan met vorige auto's, Wellicht nu te zachte blokken? Wat adviseren jullie hierin? Groet en alvast bedankt David
 
Laatst bewerkt:

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Hoi David, wat is je budget? Heb je al op de marketplace hier op het forum gekeken? Er zijn wat aanbieders die setjes verkopen. Verder heb ik onlangs via mister-auto.nl schijven en blokken gehaald. Daar hebben ze verschillende merken.. Ik heb schijven van Bosch gehaald icm trw blokken (Ik rij wel Altezza en geen IS250) De TRW blokken geven wel wat stof moet ik zeggen, maar remt verder prima...
 

Blue

Nieuw hier
30 jan 2014
11
0
0
Dank voor jullie reactie, heb de vorige post doorgelezen (volgende keer toch eerst even beter zoeken). Qua budget had ik toch wel gehoopt met 200 - 250 euro klaar te zijn. Had inderdaad de TRW blokken al gezien en dat scheelt nogal met stoptech blokken, echter als deze minder stof afgeven en kwalitatief misschien iets beter zijn betaal ik liever iets meer. Qua Schijf zit ik toch ook te denken aan Stoptech. Heb aantal webshops gevraagd voor offerte. Ik zal tzt de uitslag en ervaring posten

Gr
 

ThinlaneT

Heel actief
21 sep 2010
593
48
28
Ik heb onlangs via Ebay.de een set Brembo schijven + blokken voor 160 euro incl verzending onder de vooras van m'n IS200 (1st gen) gezet. Tot nu toe bevallen ze erg goed, hoewel ik nog in het 'inrij/inrem' traject zit. Geen last van trillingen o.i.d..
 

Rowi

Actief
22 feb 2011
355
5
0
Ook al naar zimmerman gekeken, iets duurder maar kwaliteit vele male beter. worden mijn volgende schijven ook;) heb laatst gewoon blokken van bosch eronder gegooit en gaat prima, Ben je klaar voor 45euro.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
@Rowi: waar blijkt uit dat de kwaliteit beter is van die schijven (bij normaal gebruik)? Qua blokjes en materiaal (stof, stopkracht) kan ik me er wel iets bij voorstellen.
 

Rowi

Actief
22 feb 2011
355
5
0
De coating is beter, je schijf blijft binnenin goed en open waardoor je betere koeling houd. Tis een bekend merk uit de racerij;) tis voor mij ook normaal gebruik heb daarom ook gewoon bosch blokken:grin: buitenkant hou je altijd wel wat roest bij lang stilstaan.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Ok, goed om te weten, TX! Voorheen spoot ik soms de 'cheap-ass' schijven in met blanke lak (hittebestendig), wat ook redelijk goed werkt.
 
Laatst bewerkt:

Rowi

Actief
22 feb 2011
355
5
0
Geen probleem, weet ik ook nog maar sinds kort omdat ze bij mij ook op gaan raken. de volgende keer dat ik me blokken ga vervangen doe ik gelijk me schijven erbij;)
 

Blue

Nieuw hier
30 jan 2014
11
0
0
Kleine update. Na een lange zoektocht, veel verdieping en wat offertes ben ik gegaan voor een Mintex sport set, met gegroefde/geperforeerde schijven voor en blokken rondom. Lees veel goede berichten over dit setje op andere fora en het scheelt een hoop in prijs met bijv een stoptech set. Planning over 2 weken afspraak bij de dealer voor montage. Ik zal t.z.t wel een korte review schrijven hiero, hopen dat goedkoop ditmaal geen duurkoop wordt :)

Gr
 

Blue

Nieuw hier
30 jan 2014
11
0
0
@alor, naja valt wel mee toch. Kom al jaren bij dezelfde (Toyota)dealer doet al mijn onderhoud en bestel vaak onderdelen aldaar, maar hij kan/wil me voor de is250 alleen lexus remonderdelen leveren, waar ik nu niet tevreden mee ben gezien remstof etc en je betaald stuk meer. Ben zoektocht op internet gestart, ook nog gevraagd of hij andere blokken en schijven kon leveren maar hij deed alleen lexus in dit geval. Dus ik bestel wat ik wil en zij monteren. Niks raars aan lijkt mij :)
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Ik kan me herinneren dat Alan (of Arjan?) hier erg veel onderzoek naar had gedaan.

Volgens mij werden er toen ook remblokken uit USA gehaald.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Klopt die remblokken van lexus geven het minste remstof af die ik heb gezien. Ik heb nu stoptech remblokken die zogenaamd heel weinig remstof afgeven, maar het is aanzienlijk meer dan de lexus speciale low dust remblokken. Zeker de moeite waafd
 

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
Maar zei je op de meeting niet dat die low dust OEM blokken wel leuk lineair remmen maar veel minder grippy waren ? Hoeveel minder dan in vergelijk ? Bij normaal gebruik en bij een noodstop ? Dat "reduced under certain conditions" uit de TSIB is nl. ook al niet hoopgevend.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
GWS ja ze zijn minder grippy, maar ik vind ze standaard veelste direct, dus je moet meer intrappen voor het zelfde effect, dus als je harder trapt dan kan je ook je abs intrappen, ik denk dat je 2x zo hard moet trappen voor dezelfde remkracht.