Advies t.a.v remschijven + blokken

Blue

Nieuw hier
30 jan 2014
11
0
0
Beste forumleden, gaarne jullie hulp. Ik rij een lexus is250 uit 2007 met 17 inch velgen. Nu ben ik toe aan nieuwe voorste remschijven en vier remblokken. 1) welke voorste remschijven adviseren jullie (merk/soort) ? / waar hebben jullie goede ervaring mee 2) icm met welke blokken? 3) eventueel nog tips mbt waar te kopen op internet? Qua rijstijl zit ik redelijk normaal op wat uitschieters na, maar rij geen circuit of iets dergelijks. Wat nu wel opvalt is dat ik heel snel heel veel remstof op de voorste velgen krijg, meer dan met vorige auto's, Wellicht nu te zachte blokken? Wat adviseren jullie hierin? Groet en alvast bedankt David
 
Laatst bewerkt:

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
Natuurlijk de kenners hebben gelijk. Hoe kon ik hier aan twijfelen, dom dom dom.
Vandaar dat het hoofdkantoor in Japan een TSIB met alternatieve blokken uitbrengt want
a. er zijn altijd zeurpieten over de hoeveelheid remstof dus we verwennen onze klanten en bieden wat anders, De klant is koning tenslotte.
b. we zijn niet bang voor claims dat die krengen niet remmen want onze belangrijkste markt is de US en daar durven ze toch niet te claimen
c. we vertellen al onze importeurs en lokale dealers dat 53030 niets onder doet voor 53020/53040 en dan verkopen we die nog eens lekker met extra marge (stil houden dit !)
d. we vertellen onze importeurs en lokale dealers dat die dezelfde stopafstand hebben als de 53020/53040 en dat ze gewoon het adagium " bij Lexus staat veiligheid voor alles" gewoon kunnen blijven verkopen met een grote lach op hun mond (voorzichtig brengen dit!)
e. we vertellen al onze verkopers dat als een klant zich kort vouwt op een voorganger of een boom dat ze dat moeten zien als een sales opportunity (nooit maar dan ook nooit vertellen dit !! altijd medeleven tonen en kort daarna vertellen hoe goed onze hybride wel niet remt ! send to BSstory voor extra commissie !!!!!)
d. voor de klanten die twijfelen zeggen we dat alles wat niet standaard is misschien, heel misschien wel beter is maar volledig op eigen risico !
f. en vooral als GWS zich meldt vooral je kop houden en niets melden over alternatieven, webshops, of wat al niet meer zei want die gemiste paar honderd euris is onze nekslag.

Topic kan gesloten worden.
POPPENKAST.
Fin.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Ik rij er nu al paar jaar mee en ben er zelf wel tevreden over, wat Alor zegt is meer dat je meer pedaalkracht nodig hebt om dezelfde remkracht te krijgen. Dit is ook een kwestie van wennen. Belangrijkste is dat je met de blokken als je wilt de remmen zou kunnen "Blokkeren" OF dat bij 5kg pedaalkracht is of 6kg. daar zit voornamelijk het verschil in. En het voordeel wat ik zelf ervaar is dat deze minder gevoelig is en meer lineair remt. Maar als je wilt dat de auto bij een geringe pedaal kracht goed remt, dan zou je inderdaad beter de normale blokken moeten nemen.

Qua remstof is het wel een groot verschil, maar dit is een eigen keuze.

Zoals ik volgens mij al eerder zei, ze geven de helft minder remstof dan de achter wielen.
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Maak je niet zo druk,
verschillende meningen verschillende remblokken,
de bedoeling is dat je ervaringen deelt,
wat de ander daar wel of niet mee doet is zijn keus,
maak er geen strijd van als je niet het antwoord krijg dat je verwacht.
en uhh topic sluiten lijkt mij wat kort door de bocht,
er zijn d'r die nog wel meer weten over,
wel of geen verschil in remkracht,
en het geluid dat deze blokken wel of niet maken,
dit laatste ook niet geheel onbelangrijk.
Doe de test, ga boven op je rem staan,
grijp je ABS in ? dan remmen jouw blokken ruim voldoende
wil dit graag afsluiten zoals ik begonnen ben,
Maak je niet zo druk !
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Volgens mij maakt GWS zich niet zo druk als ik het juist inschat :p

Er zit nu eenmaal wat ander materiaal in groene blokjes, dus het 'grippy remmen' zal uit de lengte of breedte gaan. Meer remdruk, minder remdruk, tenzij je een zeer oud vrouwtje bent met osteoporose zal het uiteindelijk wel meevallen. Op het circuit zal het allemaal wat meer interessant zijn.

Btw GWS, over hybride en remmen zijn de meningen ook verdeeld :p
 

Bluedeamon

Actief
4 okt 2015
440
31
0
Ik heb een paar kleine vraagjes..

Ik wil binnekort mijn voorste remschijven en blokken laten vervangen. Nu ben ik bij winparts Brembo schijven en blokken tegen gekomen.
Naar mijn idee zullen deze vast goed werken? ik weet natuurlijk niets af van schijven en blokken vandaar dat ik hier de expertise van sommige opvraag.

Los van het verhaal schijven en blokken werd mij verteld dat je je remvloeistof aan moet vullen / vervangen?

nu maak mij dat niet uit maar mijn vraag is welke remolie is aangeraden. ik kom olie tegen aangeduid met DOT.
Wellicht dat iemand mij vertellen kan welke geschikt is voor de IS250? En dan voor als laatst. Hoeveel liter gaat er ongeveer in het rem systeem?


Tevens vroeg ik mij af of de remmen in geleerd moeten worden? dat verhaal hoor ik wel eens in de wandelgangen maar mij lijkt
dat er enkel een ABS sensor op zit..

Alvast bedankt !
 

tonnetje

Actief
26 okt 2012
286
7
0
heb stoptech gegroefde remschijven met akebono remblokken werkt super en geen stof
laat je potje niet leeglekken grote kans dat je abs unit ontlucht moet worden en dat kan je NIET zelf!
lees onderstaande goed door!
kan alleen met toyota/lexus testkast
2e link is iets makkelijker te begrijpen
en officieel dot3 remolie in lexus maar dealers pleuren er dot 4 of 5 in ik heb dot 3 aangehouden!
heb het van kroonolie besteld

https://techinfo.toyota.com/t3Portal...=1469425788988


http://www.autozone.com/repairguides/Lexus-Car-ES-IS-LS-1998-06/Anti-Lock-Brake-System/Bleeding-the-ABS-System/_/P-0996b43f80378fd5
 

tonnetje

Actief
26 okt 2012
286
7
0
nou zo te lezen is alle info overbodig maar voor degene die nog wel wel interesse hebben
ik heb 0,8L verbruikt met verversen/doorspoelen van remsysteem,dus literverpakking moet genoeg zijn
waarvan de achter remleidingen compleet leeggelopen waren! (en potje ook:eek:)
rempedaal is keihard dus ben benieuwd of hij nog aan testkast moet:eyes:
 

tonnetje

Actief
26 okt 2012
286
7
0
nou net proefgereden, hoeft niet aan de testkast geen lampjes gaan branden en rempedaal is hard
al met al een paar honderd euro werkplaats tarief bespaart
met de schijven,blokken en originele refurbished remklauwen van lexus via lexus amersfoort goedkoper, en beter als remklauwen van de sloop:thumbsup:
 
Laatst bewerkt: