Remklauw/Blokken

Rowi

Actief
22 feb 2011
355
5
0
Goededag mede lexus rijders.


Ben laatst wat bezig geweest met me remmen en klauwen maar ik kom er niet uit wat al die vulplaatjes op mijn blokken doen.
De laatste x dat mijn blokken vervangen zijn heeft Lexus dat gedaan omdat ik nie wist dat ze bijna opwaren (helaas) want dat zijn nou net leuke dingen om zelf te doen.

Laatst dus wat aant checken geweest maar er zitten 3 vulplaatjes tussen bij mij.....iemand hier ervaring mee?? kunnen die eruit??
Binnenkort wil ik alles (voor en achter) uit elkaar halen en schoonmaken want worden snel slecht/vies en dan kan ik dat misschien gelijk veranderen.
Wil gelijk ff die roest randen van me schijven eraf slijpen en opmeten wat de dikte nog is ivm vervanging.

Qua blokken gaan er veel van jullie voor stoptech of de low dust van lexus wat ik me kan herinneren door de jaren heen he?


groetjes en proost met dit mooie weer
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Vulplaatjes zitten er niet voor niets, die kan je niet zomaar weg laten en vulplaat is eigenlijk niet de juiste benaming er wordt niets opgevuld hiermee,
maar voorkomt dat je remmen gaan piepen., daarom worden deze in het algemeen Anti Piep Plaatjes genoemd

Bij het demonteren goed opletten hoe en ik welke volgorde en bij montage vooral niet vergeten een beetje kopervet of zo iets te gebruiken
Eigenlijk is het simpel zoals het zit moet het weer komen en onderdelen weglaten , nee dat kan nooit de bedoeling zijn.
 

Rowi

Actief
22 feb 2011
355
5
0
Aah thnx Henny. Ze zitten er nog gewoon tussen maar had geen idee waar het voor diende;) maar nu wel. Zit indd speciale pasta tussen maar moet binnenkort weer ff kijken of alles nog goed gangbaar is.... me velg begint wat moeilijker te draaien los van de grond dus er loopt iets aan