Akebono Ceramic

ArnoM

Actief
18 dec 2014
149
13
18
Ik ben ook toe aan nieuwe remblokken en schijven op de vooras.
Voordeel hiervan is dat ik andere dan de stofblokken kan nemen en mooie schijven. :)

Op ons forum (en op internet) lees ik goede berichten over de Akebono Ceramic.
Deze Akebon Ceramic wil ik op de vooras monteren echter hier kan ik geen verkoper in Nederland hiervoor vinden.
Als ik op ACT 1178 zoek kom ik alleen maar in de VS terecht.
Aangezien ik geen ervaring heb met importeren en bij bv Amazon flinke toeslagen tegen kom voor importeren en transport is mijn vraag waar jullie deze vandaan hebben.

Suprasport heeft wel van StopTech de Posi Quiet Semi-Metalic 104.11780 die ik eventueel als alternatief wil proberen waar ook goede recensies over zijn maar nog niet met een IS250.
 

ArnoM

Actief
18 dec 2014
149
13
18
Als ik de blokken op Ebay opzoek krijg ik alleen aanbieders uit de VS met verschillende verzendkosten.
Welke aanbieder heb je er voor gehad en waar moet ik op letten om niet verrast te worden met hoge extra kosten?
 

tonnetje

Actief
26 okt 2012
286
7
0
AS. motorsport zie sponsor bij onderdelen snelle en goeie service en na dik 20.000km nog steeds tevreden over GEEN stofafgifte
 

ArnoM

Actief
18 dec 2014
149
13
18
Bedankt Tonnetje.

Op dit moment ga ik voor schijven en blokken van StopTech.
Het gaan de gegroefde schijven worden en de street performance blokken. Over beide lees ik goede verhalen op internet.
Als ik ze heb gemonteerd en wat kilometers heb gemaakt laat ik mijn bevindingen hier wel weten.
Tegen de tijd dat de blokken achter aan de beurt zijn wil ik daar de Akebono op zetten om het verschil in stof te kunnen testen.
 

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.395
219
63
Bedankt Tonnetje.

Op dit moment ga ik voor schijven en blokken van StopTech.
Het gaan de gegroefde schijven worden en de street performance blokken. Over beide lees ik goede verhalen op internet.
Als ik ze heb gemonteerd en wat kilometers heb gemaakt laat ik mijn bevindingen hier wel weten.
Tegen de tijd dat de blokken achter aan de beurt zijn wil ik daar de Akebono op zetten om het verschil in stof te kunnen testen.

Heb je de Stoptech's er nog onder gezet ? Ben zelf aan het shoppen voor een set en ben benieuwd naar je bevindingen.
 

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
Remstof van je voorwielen en achterwielen vergelijken kan toch niet? Sowieso komt er minder remstof vrij op de achterwielen en ze slijten ook een stuk langzamer.

Ik heb van goede reviews gelezen over Akebono, dus ik heb ze besteld maar nog niet gemonteerd. Zowel voor als achter.
 

ArnoM

Actief
18 dec 2014
149
13
18
Op de vooras heb ik inderdaad de gegroefde StopTech schijven met de Street Performance blokken gemonteerd en deze bevallen mij echt goed. Pakken goed op en goed doseerbaar. En voor mij ook belangrijk...een heel stuk minder remstof.
Kortom ik ben er zeker tevreden over. 😊
 

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.395
219
63
Op de vooras heb ik inderdaad de gegroefde StopTech schijven met de Street Performance blokken gemonteerd en deze bevallen mij echt goed. Pakken goed op en goed doseerbaar. En voor mij ook belangrijk...een heel stuk minder remstof.
Kortom ik ben er zeker tevreden over. 😊

Bedankt voor je antwoord ! Blijft de zwarte coating ook goed ??
 

ArnoM

Actief
18 dec 2014
149
13
18
Heb even gekeken en moet zeggen dat de zwarte coating na deze zware lange winterperiode er nog erg goed uit ziet. Deze is nog mooi zwart, alleen de hoek onder bij de schijf zelf heeft wat corrosie maar daar wordt het ook wel erg warm. Haha
 

ArnoM

Actief
18 dec 2014
149
13
18
Hier een foto door mijn wintervelgen. Ff met de vinger over de coating gegaan en de glans komt weer naar boven. 😊
 

Bijlagen

  • 20160127_102014.jpg
    20160127_102014.jpg
    92,9 KB · Weergaven: 48

ArnoM

Actief
18 dec 2014
149
13
18
Ik vind de street performance van stoptech al een wereld van verschil wat remstof aan gaat. Denk dat ze niet veel onder doen voor de Akebono. Is denk ik ook een kwestie van voorkeur en prijs.
Als de blokken vervangen moeten worden zou ik beide nog eens naast elkaar moeten leggen en het prijsverschil zou dan wel eens de doorslag kunnen geven. 😃