Michelin PS3 mijn ervaring, jullie mening?

Antwan

Hoort erbij
20 dec 2015
73
3
8
Vandaag eigenlijk voor t eerst een behoorlijk stuk gereden en het valt toch tegen, ondanks dat ik hier positive verhalen lees over deze banden.

Sinds kort rij ik dus op Michelin PS3 18 inch 225/40 voor en 245/40 achter. Sindsdien krijg ik een onveilig gevoel op de wat hogere snelheid het is net als of er een paar wagons mee slingeren de achterzijde geeft een slinger gevoel. Anders kan ik het niet omschrijven. Bochten waar ik voorheen met originele 17 inch velgen en Bridgestone potenza makkelijk met 160 doorheen stuurde heb ik nu met 120 het gevoel dat ik er uit vlieg? Als ik de bandenspanning laag zet zeg 2.0 dan gaat het redelijk. Als ik de voorgeschreven spanning aan hou is het gewoon niet te doen? Auto is net uitgelijnd en heeft 61000 op de klok. Is250/2006. Wellicht herkent iemand dit en heeft advies.

Groet Antwan.
 
Laatst bewerkt:

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
Ik heb geen ervaring met Potenza's, maar PS3 bevalt me prima t.o.v. Dunlop SportMaxx, Falken Ziex ZE914, Continental PremiumContact en EcoContact.
Op droog wegdek presteren ze ongeveer het zelfde op de Eco banden na...
Maar op nat wegdek, ik slip weg met de Dunlops en Falken. Dat vind ik nog al, euh eng. Op een snelweg tijdens het in en uitvoegen.
 

Antwan

Hoort erbij
20 dec 2015
73
3
8
Ik heb geen ervaring met Potenza's, maar PS3 bevalt me prima t.o.v. Dunlop SportMaxx, Falken Ziex ZE914, Continental PremiumContact en EcoContact.
Op droog wegdek presteren ze ongeveer het zelfde op de Eco banden na...
Maar op nat wegdek, ik slip weg met de Dunlops en Falken. Dat vind ik nog al, euh eng. Op een snelweg tijdens het in en uitvoegen.
Welke velg/bandenmaat gebruik je?
 

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
Ik heb geen ervaring met Potenza's, maar PS3 bevalt me prima t.o.v. Dunlop SportMaxx, Falken Ziex ZE914, Continental PremiumContact en EcoContact.
Op droog wegdek presteren ze ongeveer het zelfde op de Eco banden na...
Maar op nat wegdek, ik slip weg met de Dunlops en Falken. Dat vind ik nog al, euh eng. Op een snelweg tijdens het in en uitvoegen.

Daar komen de appels en peren weer. Weggedrag van een IS gen2 kan je niet vergelijken met jouw bakkie..
 
  • Leuk
Waarderingen: Zer0ne

RvD

Hoort erbij
22 mei 2012
45
5
8
Nieuwe banden met vollop profiel voelen ook wat minder 'stabiel'. Komt denk ik door het hoge profiel wat makkelijk 'buigt'. Naarmate ze meer slijten des te directer is het weggedrag.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
+1
Dat is mijn ervaring ook.

Hoewel je van mening kunt verschillen over de kwaliteit van de band zou je het weggedrag, als door TS beschreven, hieraan niet kunnen koppelen (toch een top 5 band dacht ik). Dus of de band moet wellicht inslijten, of er is sprake van een fabrieksfout, uiteraard ingeval de uitlijning correct is.

Misschien nog even wat meer km's maken..?
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
De ps3 is niet een super goede band qua grip op nat en droog, dunlop sportmax is daarin een stuk beter.

De wangen bij michelins zijn overhet algemeen vrij hard, dit zorgt voor een beetje zweverig gevoel. Als dit niks is dan zou ik voor bv dunlop gaan. Want zelfs de pilot supersport is wat zachter, maar is qua grip wel een ztuk beter dan de ps3.
 

Antwan

Hoort erbij
20 dec 2015
73
3
8
Heb ff mn oude Bridgestone terug geplaats probleem volledig weg mja versleten.

En lees toch dat er mensen over te spreken zijn Michelin Ps3

Auto: IS250
Merk en type banden: Michelin Pilot sport 3
Maat banden: 235/40/18 & 255/40/18
Prijs: geen idee
Levensduur in KM: +/- 40.000
Pluspunten: Zeer Goede grip op nat/droog, Banden geven wel een fijn direct en tevens een comfortabel gevoel, je merkt wel dat de wangen wat zachter zijn dan bv de dunlop sportmaxxen. Qua grip zitten ze tussen de sportmaxx en sportmaxx gt in. op natwegdek zijn ze ook heel erg goed. Groot pluspunt van de band is dat deze van begin tot eind hetzelfde presteert, dus grip op droog/nat, het veercomfort, geluidsproductie etc is van altijd hetzelfde gebleven.
Minpunten: De banden slijten enorm hard!!!! maar daar staan michelin om bekend..
Overige opmerkingen: Ondanks dat de banden wat duurder zijn en enorm hard slijten, zijn dit tot zover de beste banden die ik onder auto's heb gehad. Dit heeft te maken dat ik een goed compromis zoek tussen grip en comfort. Toyota Yaris 1.0
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.719
458
83
Hoeveel kilometer heb je gemaakt op de Michelins? Kan me voorstellen dat het weggedrag na een aantal kilometers beter wordt (of nog slechter).

En lees toch dat er mensen over te spreken zijn Michelin Ps3

Auto: IS250
Merk en type banden: Michelin Pilot sport 3
Maat banden: 235/40/18 & 255/40/18
Prijs: geen idee
Levensduur in KM: +/- 40.000
Pluspunten: Zeer Goede grip op nat/droog, Banden geven wel een fijn direct en tevens een comfortabel gevoel, je merkt wel dat de wangen wat zachter zijn dan bv de dunlop sportmaxxen. Qua grip zitten ze tussen de sportmaxx en sportmaxx gt in. op natwegdek zijn ze ook heel erg goed. Groot pluspunt van de band is dat deze van begin tot eind hetzelfde presteert, dus grip op droog/nat, het veercomfort, geluidsproductie etc is van altijd hetzelfde gebleven.
Minpunten: De banden slijten enorm hard!!!! maar daar staan michelin om bekend..
Overige opmerkingen: Ondanks dat de banden wat duurder zijn en enorm hard slijten, zijn dit tot zover de beste banden die ik onder auto's heb gehad. Dit heeft te maken dat ik een goed compromis zoek tussen grip en comfort. Toyota Yaris 1.0
Realiseer je je dat je het verhaal dat je plaatst van Alan is (degene van ??n reactie eerder). :p
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Lol 🙈 ik lees nu dat ik verkeerd heb getikt, de wangen van michelins zijn juist heel zacht en niet hard zoals een bridgestone.

Maar ik vind het gekker dat een lagere bandenspanning beter is? Dat zou het effect alleen maar versterke.

Verder heb ik gezegd wat ik ook in die review zei 😊 Dunlopp sportmaxx gt is de betere band.
 

Antwan

Hoort erbij
20 dec 2015
73
3
8
Hoeveel kilometer heb je gemaakt op de Michelins? Kan me voorstellen dat het weggedrag na een aantal kilometers beter wordt (of nog slechter).


Realiseer je je dat je het verhaal dat je plaatst van Alan is (degene van ??n reactie eerder). :p
Nee had niet gezien dat het van Alan kwam:p Heb er z'n 800 km op zitten.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Sowieso hebben de bridgestones hele harde wangen en zijn ze heel direct, dus als je naar dat zoekt dan heb je eigenlijk met de michelins de verkeerde Merk gekozen. het kan ook kwestie van wennen zijn... Maar ik hou van een beetje comfy bv
 

Antwan

Hoort erbij
20 dec 2015
73
3
8
Sowieso hebben de bridgestones hele harde wangen en zijn ze heel direct, dus als je naar dat zoekt dan heb je eigenlijk met de michelins de verkeerde Merk gekozen. het kan ook kwestie van wennen zijn... Maar ik hou van een beetje comfy bv

Mee eens Alan! Bridgestones zijn idd hard en op hoge snelheid lekker direct echter rij je door de stad of rustig zijn deze weer knetter gevoelig voor spoorvorming. Vandaar dat ik op zoek ging naar wat comfy banden niet wetende dat ze je een onveilig gevoel geven. Dit kan de bedoeling niet zijn van Michelin.
 

Antwan

Hoort erbij
20 dec 2015
73
3
8
Omdat??

Michelin is echt niet meer wat het geweest is.
Ze maken herrie en voelen zwabber aan.
Voor mij geen Franse zooi (sorry Opa )

Ik kan me niet voorstellen dat je je klant een onveilig idd zwabber gevoel wil meegeven. En ik eigenlijk altijd met Michelin heb gereden nooit wat geks meegemaakt. Motor en auto.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Tussenin zouden de dunlops zijn, als het erg tegenvalt dan moet je de michelins verkopen en voor dunlops gaan. Onveilig gevoel zou ik ze niet noemen, maar het geeft je meer een lineair gevoel, de bridgestones als ze wegslippen dan slippen ze gelijk weg. Bij de michelins bereik je de grens op een andere manier.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Als ik de bandenspanning laag zet zeg 2.0 dan gaat het redelijk.
Op zich is dat al een vreemd gegeven.... Je zou zeggen dat je wegligging (op snelheid) daardoor niet toeneemt..

800km lijkt mij een redelijke 'inslijttermijn'. Na je comparitie weet je genoeg zou ik zeggen. Dumpen die handel..

En Alan geloven we niet meer! :p
 

nielow

Actief
25 sep 2014
110
16
18
ik ben niet te spreken over de michelin ps3 net voldoende grip naar mijn zin en teveel geluid.
heb heel even op conti's gereden die hadden erg veel grip en stil maar slijten ongelofelijk hard
de volgende set worden goodyears eagle f1 asymetric.