Michelin PS3 mijn ervaring, jullie mening?

Antwan

Hoort erbij
20 dec 2015
73
3
8
Vandaag eigenlijk voor t eerst een behoorlijk stuk gereden en het valt toch tegen, ondanks dat ik hier positive verhalen lees over deze banden.

Sinds kort rij ik dus op Michelin PS3 18 inch 225/40 voor en 245/40 achter. Sindsdien krijg ik een onveilig gevoel op de wat hogere snelheid het is net als of er een paar wagons mee slingeren de achterzijde geeft een slinger gevoel. Anders kan ik het niet omschrijven. Bochten waar ik voorheen met originele 17 inch velgen en Bridgestone potenza makkelijk met 160 doorheen stuurde heb ik nu met 120 het gevoel dat ik er uit vlieg? Als ik de bandenspanning laag zet zeg 2.0 dan gaat het redelijk. Als ik de voorgeschreven spanning aan hou is het gewoon niet te doen? Auto is net uitgelijnd en heeft 61000 op de klok. Is250/2006. Wellicht herkent iemand dit en heeft advies.

Groet Antwan.
 
Laatst bewerkt:

Antwan

Hoort erbij
20 dec 2015
73
3
8
Uitspraak van Michelin is, ik heb me niet aan de Lexus specificaties gehouden, namelijk ik rij op 18 inch rondom 8j met 245 achter dat moet zijn 8.5j 255 achter. Of dat het verschil maakt??? Echter ze willen mij wel een ps2 offreren en dan alleen achter. Deze is volgens Michelin iets harder? Dat is de uitspraak en daar moet ik het mee doen. Wat ik ga doen weet ik nog niet.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
PS2 is een totaal andere band dan de PS3, PS3 is meer een goed presterende band terwijl de ps2 een echte high performance band is. Echter maakt het banden verschil geen fuck uit, je hebt juist door je 245 nu een lagere wang, dus juist minder speling en dat zweef gevoel. Ik zou gelijk vechten voor een setje supersport ofzo
 

Antwan

Hoort erbij
20 dec 2015
73
3
8
PS2 is een totaal andere band dan de PS3, PS3 is meer een goed presterende band terwijl de ps2 een echte high performance band is. Echter maakt het banden verschil geen fuck uit, je hebt juist door je 245 nu een lagere wang, dus juist minder speling en dat zweef gevoel. Ik zou gelijk vechten voor een setje supersport ofzo

Die supersport was idd ook mijn voorstel, Haha hij veegt het zo van tafel had me aan de specificaties moeten houden. Kan ik een heeeele lange discussie van maken met Michelin maar gaak toch niet winnen.:):) Ik ga waarschijnlijk terug naar Bridgestone dan maar een beetje spoorvorming.:grin:

En uiteraard dank ik ieder voor t meedenken klasse!!!! :thumbsup::thumbsup::thumbsup:
 

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
Die supersport was idd ook mijn voorstel, Haha hij veegt het zo van tafel had me aan de specificaties moeten houden. Kan ik een heeeele lange discussie van maken met Michelin maar gaak toch niet winnen.:):) Ik ga waarschijnlijk terug naar Bridgestone dan maar een beetje spoorvorming.:grin:

En uiteraard dank ik ieder voor t meedenken klasse!!!! :thumbsup::thumbsup::thumbsup:

Is de Supersport niet duurder dan de PS3? Dan kan ik geen gelijk geven dat je bij vervanging/vergoeding een duurdere variant krijgt i.p.v. een gelijkwaardige product.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Dan kunnen ze op zijn minst aanbieden het prijsverschil in rekening brengen en daarbij misschien nog wat coulance korting. Als (serieuze) bandfabrikant zou ik wel willen weten waarom die specifieke auto zwabbert, het valt namelijk te reproduceren.
 

Antwan

Hoort erbij
20 dec 2015
73
3
8
Is de Supersport niet duurder dan de PS3? Dan kan ik geen gelijk geven dat je bij vervanging/vergoeding een duurdere variant krijgt i.p.v. een gelijkwaardige product.

Mijn voorstel was dan ook het verschil bijbetalen. Maar helaas.:thumbsdown::thumbsdown:
 

Sandor

Nieuw hier
5 apr 2018
1
0
0
Ik heb onlangs tevens Michelin Pilot Sport ZP (Runflat) laten monteren onder mijn BMW435I cabrio en ik heb dezelfde ervaring. Op hoge snelheid is de rechtuitstabiliteit veel slechter.
Ik durf er nauwelijks meer hard mee te rijden en zowel rechtuit (op de snelweg) als op hoge snelheid in bochten geeft de auto nu een vaag stuurgevoel. De auto waggelt/ deint veel meer. ( ik vermoed door het zachtere rubber) Ik moet bij rechtuit rijden nu continu corrigeren.
Hiervoor zaten er Bridgsestone Potenza RunFlat onder de auto en daarmee reed de auto perfect.
Beste Alor, is het probleem bij jouw auto opgelost en zo ja, op welke wijze?
 

Antwan

Hoort erbij
20 dec 2015
73
3
8
Ik heb onlangs tevens Michelin Pilot Sport ZP (Runflat) laten monteren onder mijn BMW435I cabrio en ik heb dezelfde ervaring. Op hoge snelheid is de rechtuitstabiliteit veel slechter.
Ik durf er nauwelijks meer hard mee te rijden en zowel rechtuit (op de snelweg) als op hoge snelheid in bochten geeft de auto nu een vaag stuurgevoel. De auto waggelt/ deint veel meer. ( ik vermoed door het zachtere rubber) Ik moet bij rechtuit rijden nu continu corrigeren.
Hiervoor zaten er Bridgsestone Potenza RunFlat onder de auto en daarmee reed de auto perfect.
Beste Alor, is het probleem bij jouw auto opgelost en zo ja, op welke wijze?

Ik had voorheen ook Bridgsestone Potenza gemonteerd op 17inch velgen origineel lexus ook geen problemen. Nu 18 inch Borbet Michelin pss 8j rondom dus geen breeteset misschien ligt het daar wel aan. 245/40/18 225/40/18
 

Henri27

Heel actief
1 jul 2020
565
253
63
ik ben niet te spreken over de michelin ps3 net voldoende grip naar mijn zin en teveel geluid.
heb heel even op conti's gereden die hadden erg veel grip en stil maar slijten ongelofelijk hard
de volgende set worden goodyears eagle f1 asymetric.

En ? heb je inmiddels al ervaring opgedaan met de goodyear eagle asym?
 

tvkip

Hoort erbij
2 jul 2019
77
35
18
Zelf gekeken naar Michelin PS onder de Polo. Deze niet gekozen vanwege het geluidsniveau en voor een setje Goodyear banden gegaan. Tot op heden nog geen spijt van gehad ;)

Onder mijn IS alleen maar Goodyear Eagle F1 gehad en niet van plan over te stappen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Henri27

Henri27

Heel actief
1 jul 2020
565
253
63
Zelf gekeken naar Michelin PS onder de Polo. Deze niet gekozen vanwege het geluidsniveau en voor een setje Goodyear banden gegaan. Tot op heden nog geen spijt van gehad ;)

Onder mijn IS alleen maar Goodyear Eagle F1 gehad en niet van plan over te stappen.

Thanks!

de kans is groot dat ik er volgende week ook Goodyear onder heb. Er is nog kleine twijfel, maar ik neig er toch steeds meer naar.

ik rij zelden hard, maar ook met hoge snelheid een goede band? Geen zwabberen?
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
813
1
410
63
Als je wat ervaringen wil lezen: Tyre reviews.

Als jij originele, rechte velgen hebt en een premium band moet die met de juiste spanning prima rijden op hoge snelheid zonder zwabberen. En vergeet de uitlijning niet! En dan is er een verschil tussen "even uitlijnen" en "uitlijnen". Maar kijk rustig rond op Tyre reviews, met een beetje mazzel vind je een review van een Lexus eigenaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: tvkip en Henri27