Speling (?) bij volledig uitsturen op lage snelheid

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Hallo allemaal,

Sinds een tijdje merk ik dat mijn IS250 bij volledig uitsturen een soort klapperend geluid maakt.
Het lijkt erop dat het alleen voorkomt bij het naar links sturen, maar ik weet het niet 100% zeker.

Kan het zijn dat er ergens speling op zit? Of dat er iets ergens los zit?
Is het mogelijk om zelf te checken wat er aan de hand is?

Wat ik ook wel eens merk is dat er iets klappert als ik gas los laat en dan meteen weer gas geef.
Dit voelt dan weer als aandrijflijn, maar ook dat weet ik niet zeker :(

Voor de volledigheid, ik heb Eibach Pro veren op originele schokdempers.
De auto is in 2015 (10.000-15.000 km geleden) voor het laatst uitgelijnd.
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
813
1
410
63
Hmm, ik ben geen monteur en kan onmogelijk op afstand hier iets over zeggen, maar ik herken iets dergelijks als ik bij zeer lage snelheid (stapvoets manoeuvreren) op klinkers rijd. Ik wijt dat aan de banden (die aan vervanging toe zijn). Op de winterset doet ie dit niet namelijk. Bij een wegdek met spoorvorming is ie ook wat zoeken/onrustig, maar ook niet bij de winterset. Ik wil maar aangeven dat je banden ook een rol kunnen spelen.
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
OK, ik zal eens in de gaten houden wat hij na vrijdag doet, dan liggen de zomerwielen er weer op.
Ik merk het ook inderdaad vooral bij klinkers.
 

nielow

Actief
25 sep 2014
110
16
18
Ik heb bij die van mij een geluid als ik naar rechts stuur en achteruit rij. En bij de 170 moet ik veel corrigeren met het stuur, tot nu toe nog geen oorzaak gevonden.
 

covko

Actief
9 mrt 2011
296
39
28
Eerst uitlijning controleren want ik had bij mijn is300 zelfde symptomen en was opgelost met hem weer op zijn waardes te zetten.
Speling van de onderste draagarmen ook eens controleren en rubbers nakijken op scheuren/flexibiliteit. Bij defect kan je wagen rare dingen doen op de baan.