et phone home

Corneel

Hoort erbij
15 aug 2011
42
0
0
Hola allemaal. :hi:

Heb me net voorgesteld in het forum en zoals jullie kunnen lezen op zoek naar de juiste velgen voor de IS.

ik vind de huidige standaard 16" velgen slecht staan onder de lexus en er is ruimte zat.......
Als ik naar de foto's van jullie auto's kijk is dat zeer goed op te lossen :) daar zitten mooie plaatjes bij! :photo:

Nou moet ik wel zeggen dat ik toch wel gesteld ben op comfort en mijn ervaring leert dat ik vanaf 19" toch altijd behoorlijk moest inleveren op dit vlak. Natuurlijk is dit afhankelijk van de auto en de waarop deze is afgeveerd.

Mijn gedachten gaan in 1e instantie uit naar 18-225-40 8J et 45 voor en 18-255-40 8,5J et50 achter.
Voorzover ik weet zijn dit de aanbevolen maten bij 18".
Ik ga ervan uit dat, mocht ik willen verlagen, hiermee geen problemen ontstaan (aanlopen)

Ik hoop dat de velgen hiermee dusdanig "naar buiten" komen dat ze min of meer gelijk komen met de wielkast.
Ik heb wel foto's gezien van een auto's met 18" ( kan ze ff niet meer vinden) waar dit zo is, maar vraag me af of het hier niet met een lagere et maat wordt gedaan.

Hebben jullie misschien ervaring met of beeldmateriaal van een IS met deze maten zodat ik een inschatting kan maken van het resultaat?
En kunnen jullie misschien aangeven wat het effecten zijn van lagere et maten bij deze auto ? zowel cosmetisch als bijv de rijeigenschappen ?

groeten,

Cornee
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Ik heb een ET waarde van 48, 18". Verder nog 5mm spacers gebruikt.
In overleg geen lagere ET waarde genomen, dit met name door de forse verlaging die ik heb.
Zonder verlaging zou je denk ik een lagere ET waarde kunnen nemen.
Wil, met zijn IS350, heeft volgens mij een ET waarde van 35, nog extremer verlaagd maar heeft zijn wielkasten moeten omrollen.

De wielen staan NIET in lijn met de wielkasten, wellicht ga ik nog bredere spacers gebruiken.
Wel heb ik de wagen fors verlaagd. Met name voor, bij de IS220D zit een enorme ruimte boven de wielen.


Eerste setting (voor weer iets omhoog)

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.



Huidige setting, achter ook weer iets omhoog

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.




Vanmiddag ga ik achteren weer 1 cm omhoog brengen. Eens kijken hoe dat staat. Je ziet, ben nog aan het zoeken.
 

Corneel

Hoort erbij
15 aug 2011
42
0
0
Mooie set, passen goed bij de auto.

Ik neem aan dat de genoemde ET alleen voor achter geld,welke bandenmaat hanteer jij voor achter?

Ben benieuwd naar het resultaat van je aanpassing
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Ik heb vier identieke velgen.
Goed punt, de bandbreedte! Dat was idd ook een reden voor het niet kiezen van een lagere ET waarde, helemaal vergeten!

Dunlop Sportmaxx GT 255/40/18 achter en Dunlop Sportmaxx GT 235/40/18 voor (8,5J's voor en achter).


Ik vind ze wel mooi, maar toch niet helemaal goed bij de wagen passen. Ik ga voor een 19" setje, met meer spaken zodat de velgen wat dichter lijken.
Hoe en wat, wanneer nog geen idee. Geld is op :D
Mbt de aanpassing, ga ik toch nog even niet doen. Geen zin in vandaag :p
 

Corneel

Hoort erbij
15 aug 2011
42
0
0
Ik begrijp wat je bedoelt, mijn voorkeur gaat ook uit naar wat dichtere velgen. Je hebt dan iig wel een hele mooie set voor de winterbanden :)
Ik vind onderstaande velgen wel mooi
Lexus_IS250_09-1024.jpg
Heb de sportmaxx in het verleden ook gehad zowel op 18 als op 19" prima band,echter op 19" vond ik het contactgeluid teveel.

Ik ga vooralsnog vasthouden aan de aanbevolen 18-225-40 8j voor en 255 8,5j achter maar ga wel kijken of ik een lagere et waarde kan toepassen.
Alleen geen idee wat het effect op de rijeigenschappen zal zijn.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Corneel,

Waardes die jij opgeeft zijn inderdaad voor de standaard OEM velgen van lexus, dus zoals je het ook hebt aangegeven in je foto.

Op mijn auto heb ik die velgen icm verlaging en spacers. Aan de voorzijde heb ik 10mm en aan de achterzijde heb ik 15mm verbreding. Ik ben voor rondom ET 35 gegaan aangezien dit binnen de toleranties valt, maar ik moet zeggen dat ze nog wel een stuk naar buiten kunnen, maar voor mij is dit meer dan voldoende.

Mocht je velgen kunnen regelen die 8j et 35 zijn en 8.5j et 35 zijn, dan zouden deze gewoon zelfs met verlaging goed onder je auto passen.

De oem velgen vallen met verlaging nog meer binnen je wielkast.
 

Corneel

Hoort erbij
15 aug 2011
42
0
0
Hey Alan,

bedankt voor de info, je ziet het ik ben nog steeds op zoek naar de juiste setting ;)
Bij verschillende J waarden en een gelijke ET staan de wielen tussen voor en achter niet meer in lijn, toch?
Door het gebruik van verschillende spacers voor en achter wordt dit verschil nog groter.
Is dit niet nadelig voor de rijeigenschappen?
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Het heeft altijd wel wat invloed, maar we praten over minimale verschillen. Voorvelgen zijn standaard et45 dus met een 10mm spacer wordt het dus et 35, de achter velgen hebben standaard et50 en nu met 15mm spacer wordt het dus et35 normaal staan de velgen achter iets meer naar binnen.
 

Corneel

Hoort erbij
15 aug 2011
42
0
0
aha comprende. Ik dacht dat je rondom ET 35 velgen had en dan ook nog spacers maar je hebt dus het hetzelfde effect bereikt door spacers icm ET45 V en ET50 A.
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Alan zei:
Corneel,

Waardes die jij opgeeft zijn inderdaad voor de standaard OEM velgen van lexus, dus zoals je het ook hebt aangegeven in je foto.

Op mijn auto heb ik die velgen icm verlaging en spacers. Aan de voorzijde heb ik 10mm en aan de achterzijde heb ik 15mm verbreding. Ik ben voor rondom ET 35 gegaan aangezien dit binnen de toleranties valt, maar ik moet zeggen dat ze nog wel een stuk naar buiten kunnen, maar voor mij is dit meer dan voldoende.

Mocht je velgen kunnen regelen die 8j et 35 zijn en 8.5j et 35 zijn, dan zouden deze gewoon zelfs met verlaging goed onder je auto passen.

De oem velgen vallen met verlaging nog meer binnen je wielkast.


Denk nog even om de breedte maat van de banden ;)
Bij 245 zal dit best opgaan, 255 of 265 is dit anders. Even afgezien of je 265 of 8,5J zet.

Zoals gezegt loopt ET35 aan bij de wagen van Wil (265 breed).
Ik heb ET48, spacer van 5mm, 255 breedt, is bijna in lijn met de spatbord, ik kan niet veel meer hebben. Zeker geen 35.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Blue eyes,

Ik heb 15mm spacer + 8,5J + 255 banden en heb door verlaging maar weinig wheelgap, Dus dit gaat gewoon passen, zelfs met 20mm spacer zou dit gewoon goed moeten gaan, of 265 banden :) ik ben ervan overtuigd!

Wil heeft een andere setup, dus daarom past die niet op die van hem.
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Waarom zit ik er dan zo dicht tegenaan????

Raar. Vergeten we niet iets? Of is de mijne dan zoveel verder verlaagd dan de jouwe?



Wel een goede reminder, ik zal vriend Alor nog een kietelen over zijn spacers, ik wil nog wel iets naar buiten.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Ik heb even de specs van Wil opgezocht:

voor 8,5 j x 20 et 35
achter 10j x 20 et 35
- banden falken fk 452
voor 245-30x20 ( moet 235-30x 20 worden )
achter 275-30x20


10J verklaart heel veel! en zijn 275 banden hahahaha


Ik heb achter alleen nog maar 1 pink ruimte over maar er zijn genoeg mensen in de US die 25mm spacers hebben zonder problemen met OEM velg... dus dat moet goed kunnen :) MAar jouw velgen zijn ook ET35 en 8,5J, dus het is inderdaad erg vreemd! :S
 

Corneel

Hoort erbij
15 aug 2011
42
0
0
Tja Wil is idd the limit hahah... dat gaat m voor mij niet worden.

Ik weet trouwens niet wat je bedoeld met mijn velgen, ik heb nog niets gevonden. Rij nog met 16".....

Ik ga voor 18-225 40 8J ET35 voor en 18-255-40 8,5J ET35 of ET40 achter. Als ik deze kan vinden dan. Anders zal ik net als jij met spacers moeten werken.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
JA uitgaande van dat jij de sport velgen wilt hebben zoals de mijne :) (omdat je foto had geplaatst)

MAar inderdaad, met ET35 velgen zou je gewoon goed uitkunnen komen :) en anders kan je altijd spacers gebruiken :)
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Alan zei:
Ik heb even de specs van Wil opgezocht:

voor 8,5 j x 20 et 35
achter 10j x 20 et 35
- banden falken fk 452
voor 245-30x20 ( moet 235-30x 20 worden )
achter 275-30x20


10J verklaart heel veel! en zijn 275 banden hahahaha


Ik heb achter alleen nog maar 1 pink ruimte over maar er zijn genoeg mensen in de US die 25mm spacers hebben zonder problemen met OEM velg... dus dat moet goed kunnen :) MAar jouw velgen zijn ook ET35 en 8,5J, dus het is inderdaad erg vreemd! :S


Dan zat ik mis bij de specs van Wil ;)
 

Diotoir

Nieuw hier
14 sep 2011
13
0
1
Ik heb een leuke set velgen gezien maar voor ik ze koop wil ik toch even de maten controleren.

Ik heb het volgende uitgezocht:
Grootte: 19 inch
Voor: 8,5J ET 35
Achter: 9,5J ET 45
Steek: 5x114,3

Deze worden dan voorzien van 235/35/19 en 275/30/19 banden of iets smaller, maar niet erg getrokken.

Aangezien ik ook zit te twijfelem om de auto op lucht te ztten wil ik wel iets van ruimte overhouden, spacers kan altijd nog.
 

Diotoir

Nieuw hier
14 sep 2011
13
0
1
Ja, ik het het over een IS. Met lucht bedoel ik airride, om hem op de grond te kunnen leggen heb ik dus wat ruimte in de wielkast nodig.