et phone home

Corneel

Hoort erbij
15 aug 2011
42
0
0
Hola allemaal. :hi:

Heb me net voorgesteld in het forum en zoals jullie kunnen lezen op zoek naar de juiste velgen voor de IS.

ik vind de huidige standaard 16" velgen slecht staan onder de lexus en er is ruimte zat.......
Als ik naar de foto's van jullie auto's kijk is dat zeer goed op te lossen :) daar zitten mooie plaatjes bij! :photo:

Nou moet ik wel zeggen dat ik toch wel gesteld ben op comfort en mijn ervaring leert dat ik vanaf 19" toch altijd behoorlijk moest inleveren op dit vlak. Natuurlijk is dit afhankelijk van de auto en de waarop deze is afgeveerd.

Mijn gedachten gaan in 1e instantie uit naar 18-225-40 8J et 45 voor en 18-255-40 8,5J et50 achter.
Voorzover ik weet zijn dit de aanbevolen maten bij 18".
Ik ga ervan uit dat, mocht ik willen verlagen, hiermee geen problemen ontstaan (aanlopen)

Ik hoop dat de velgen hiermee dusdanig "naar buiten" komen dat ze min of meer gelijk komen met de wielkast.
Ik heb wel foto's gezien van een auto's met 18" ( kan ze ff niet meer vinden) waar dit zo is, maar vraag me af of het hier niet met een lagere et maat wordt gedaan.

Hebben jullie misschien ervaring met of beeldmateriaal van een IS met deze maten zodat ik een inschatting kan maken van het resultaat?
En kunnen jullie misschien aangeven wat het effecten zijn van lagere et maten bij deze auto ? zowel cosmetisch als bijv de rijeigenschappen ?

groeten,

Cornee
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Welke et ga je nemen en wat voor banden?

Waarom wil je zo groot mogelijk j hebben?

Wat zijn je eisen? Dat ze mooi aansluiten? En niet te ver in je wielkasten liggen?
 

Gers

Nieuw hier
25 sep 2012
18
0
0
Alan zei:
Welke et ga je nemen en wat voor banden?

Waarom wil je zo groot mogelijk j hebben?

Wat zijn je eisen? Dat ze mooi aansluiten? En niet te ver in je wielkasten liggen?

ET35

Bandenmaat ben ik nog niet over uit heb je een suggestie?

Omdat ik dat het mooist vind... voor minder breed en achter breder... vind dat een mooie look.

Zie voorbeeld.

images