Bout van wielophanging zit vast

detech

Hoort erbij
18 nov 2011
72
0
0
Het was de bedoeling om de IS vandaag te verlagen dmv een bc racing schroefset.
Ik ben met de achterkant begonnen en alles ging goed tot ik de allerlaatste bout moest verwijderen.
De bout die ik absoluut niet los krijg is degene die de demper aan de draagarm verbind.
Het moertje aan de ene kant is los maar ik krijg de bout er niet van tussen.
Ik veronderstel dat er geen draad zit binnenin het gedeelte van de demper, zodat ik die
bout er eigenlijk zou moeten kunnen uit slaan.
Linkse afbeelding is de bout waarover het gaat.

is300_Lowering_img_34.jpg


Wat geprobeerd:
- uitslaan met hamer
- luchtsleutel
- bevriezen
- koevoet
-...

Ik ben echt ten einde raad want hij is er een klein beetje uit dus hang maar aan 1 kant van de draagarm meer vast
en ik krijg er hem niet meer volledig in dus kan ook niet naar een garage rijden.

Iemand tips hoe ik dit rotding er kan uitkrijgen?
 

slippernick

Heel actief
17 dec 2010
831
0
0
dat zelfde probleem heb ik ook gehad.
je hebt waarschijnlijk je wagen aan 1kant opgekrikt daar door duwt je stabilisator stang je ophanging om hoog.
je moet hem dus ff aan twee kanten opkrikken of in het midde bij de diff.
dan kun je met wat gewicht de ophanging naar benden duwen en je bout eruit trkken.
ik zou dit met 2man doen. 1duwd hem naar beneden en de ander trekt de bout eruit.
sucses
 

detech

Hoort erbij
18 nov 2011
72
0
0
Dat is helaas niet het probleem denk ik. Stabilisator stang heb ik ook al losgemaakt (foto2)
En auto is opgekrikt langs 2 kanten. Ook al geprobeer om de arm naar boven te duwen, naar beneden te trekken, ...

Morgen nog eens proberen om de arm zodanig ver naar beneden te trekken dat de demper bovenaan loskomt.
Dan kan ik daar ook al wat meer bewegen zodat de verbinding minder vast komt te zitten.
 

Nathanael

Heel actief
28 jul 2010
568
3
0
hey,

Misschien met kruipolie inspuiten (innotec) half uur in laten werken dan de bout rond draaien.

Als ie echt niet los komt kun je hem natuurlijk ook afbreken.
Lucht helpt niet want hij tordeert in het schokdemper rubber.

Succes!!
 

detech

Hoort erbij
18 nov 2011
72
0
0
Vandaag er al 1 uitgekregen. Ben er al aan bezig van gisteren 14u, aan 1 bout! Met koevoet, BFH (BIG FUCKING HAMMER), en sleutel met baar van 1m op.
Ook al aan de tweede begonnen en nu de truk een beetje door maar zal nog wel wat uurtjes duren.
Dan maar hopen dat de voorkant vlotter gaat.
 

detech

Hoort erbij
18 nov 2011
72
0
0
Ze zijn er nu langs beide kanten uit. Nu nog de voorkant aanpakken en dan hopelijk voor het weekend foto's van de verlaging. Bedankt alvast voor alle tips.
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Toch gelukt dus, de mijne ging er best simpel uit, gelukkig maar als ik je verhaal zo lees!

Hoever ga je verlagen? Met de BC racing set kan je erg, erg laag....... Ik heb de IS220D, dus voor enorm verlaagd. De diesel staat voor een stukje hoger dan de benzine uitvoering.
 

detech

Hoort erbij
18 nov 2011
72
0
0
Schroefset zit er nu volledig onder en hij ligt nu ongeveer zoals ik het wil. De afstand van de velgrand tot de wielkast is nu ongeveer 5cm.
Je kan nu in de opening in de originele demper allerlei aangeroest materiaal zien zitten, geen gladde/egale opening zoals zou moeten. Ik krijg er de oude bouten ook niet meer in, zelf niet nu alles van onder de auto is.

Wat betreft de nieuwe bouten heb ik er met een diameter van 14mm genomen wat zo groot was de opening in de BC set, terwijl de oude bouten wel 13mm waren. Nog iemand die ervaring tijdens het monteren van een schroefset?

Vooraan ging vlekkeloos trouwens, enkel de vrees dat ik de hoes om het gewricht van de stabilisatorstang stuk gemaakt heb. Er kwam een beetje olie/vet uit...
Vooraan heb ik wel de originele bouten gebruikt maar ik denk dat ook hier een maatje groter gepast had...