20" onder de lexus ?

lionheart

Nieuw hier
23 aug 2012
12
0
0
Eerst even voorstellen vanuit het zonnige Almere....

ik ben 28 lentes jong en ik luister naar de naam Martin.... nickname Lionheart
:hi:

ik zit te kijken naar 20" voor onder de auto met en ET 40 en diameter 20x9J
de vraag is of deze onder de auto passen....

bandenmaat 245/35 ZR20 95Y
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Imo staat dat niet.

Ik heb 19" en fors verlaagd, deze maat vult de wielkast super. Ik heb schade aan de velgen doordat de wang te laag werd (30 achter, 35 voor)

225-35-19 voor
265-30-19 achter.

Let op de wielomtrek, deze mag je niet teveel aanpassen ivm snelheidsmeter en je ABS systeem.
Denk ook om de ET waarde als je gaat verlagen, bij mij (extreme ET waarde, EXACT gelijk met de wielkasten) loopt de wagen op 1 mm niet aan (fors verlaagd).
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Kanwel, maar ik denk dat je voor wel het nodige moet veranderen. Op zich hoeft het niet Lelijk te zijn Blueeyes:


 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
19" loopt voor aan met deze breedtes....

Kan wel, maar dan niet alleen de velgen, dan alles. Maar dit komt wel gevaarlijk dichtbij sjonnie.
Imo is dit ook niet mooi meer, te veel verlaagd.
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Ik heb net nog even de filmpjes bekeken. Als ik dat vergelijk met de mijne dan kan ik niets anders concluderen dan:

Deze wagen moet kneiterhard zijn afgeveerd om de spatborden niet te raken. De mijne is iets minder verlaagd, vergelijkbare ET waarde en ik heb de vering op zijn hardste stand (ik heb schroefveren met instelbare demping).
Ik raak regelmatig met de banden de wielkasten, zeker bij de wat hogere snelheden en bobbels, etc. in de weg.
Dat is ook een van de redenen dat ze in USA 265' ers adviseren met de ET waarden, immers zitten dan de banden getrokken, en zijn dan min of meer afgerond wat extra speling geeft. In USA betekend dit dan nog extra verlagen.

Voor moet je aanpassen, dat gaat 100% zeker aanlopen. Dat moet je al met minder agressieve velgen.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
ik vind die vossens niet eens sjonnie staan... vind het best cool zo, niet dat ik het zou doen. Veel van die jongens met een aggressieve setup hebben, zoals blue-eyes zegt, genoeg aangepast zodat ze dit kunnen doen... maarjah.. ieder zn ding.. ik zou het in ieder geval niet zelf doen... wel mooi om ernaar te kijken...
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Staan niet verkeerd :p maar met die velgen specs ben ik het er met blue eyes eens... sowieso moet je het een en ander aanpassen, want het gaat zeker een prob opleveren met je bekleding/spatbord/bumperspatbordmontage punt.

Mijn mening is, beste maat voor de is250 is 18" hiermee heb je een mooi balans tussen looks/comfort/sportiviteit/strakheid

voor de jongens die net wat meer willen is dan 19" ook max
 

lionheart

Nieuw hier
23 aug 2012
12
0
0
het ziet er wel super uit, maar ik vraag me toch wel af wat het met de wieluitslag doet.
voor mijn gevoel neemt deze fors toe, anders zit je tegen de binnenkant van je wielkasten aan.

misschien dan toch maar een maatje kleiner ;)