wie heeft de eibach pro kit verlaging onder zn IS250

tonnetje

Actief
26 okt 2012
286
7
0
dringende vraag :surprised2:
ga morgen aan mn verlagen beginnen
is de eibach pro kit icm de originele schokdemper
nou wil ik weten of de bumpstops ingekort moeten worden
of dat de standaard lengte word gebruikt
wie weet het?
wie rijd er met ingekorte of standaard bumpstops met eibachs icm met de originele schokdempers
eibach gmbh is gesloten dus nemen geen telefoon op!
in de verpakking geen handleiding aanwezig
opt usa forum is de mening verdeeld hierover
de een zegt 10mm cutting
andere zegt alleen achter voor niet
maarja is een hoop werk en heb geen zin dit 2x te moeten doen
elke ervaring is welkom
greetz tonnetje
 

tonnetje

Actief
26 okt 2012
286
7
0
Alor zei:
Weet niet of het heel belangrijk is maar let wel(!) Eibach uit de US zijn hele andere veren dan deze die wij in Europa hebben voor de IS250.
Hoe of wat weet ik niet, daar weet Alan vast meer van.
Succes morgen.


klopt hebben totaal andere veer karakteristiek (stugger)
heb daar montagehandleiding van gevonden en zegt V en A 10mm oftewel 1cm inkorten
van de originele bumpstops
het duitse tuv papiertje wat ik kan vinden op internet zegt niets over inkorten
zou standaard moeten blijven?
beetje onduidelijk allemaal
denk dat ik morgen maar eens ga kijk hoe diep de aanslag begint als de veer eraf is
als hij diep genoeg zit voordat hij aan de bodem komt kan ik hem gewoon 2/3cm inkorten zonder problemen
anders haal ik er voor en achter 1 cm af zoals de amerikaanse eibachs
heb geen zin om later weer de hele meuk los te halen hiervoor
ook stom van eibach om geen duidelijke instructies mee te geven in de verpakking
maar bel die moffen volgende week zowieso hierover op :p punktliche duitsers bestaan schijnbaar ook al niet meer.
 

Rowi

Actief
22 feb 2011
355
5
0
Hoe bevalt de Eibach pro kit?? wil zelf ook wat verlagen maar wil absoluut niet dat ze stugger worden, zit zelf aan Tein H-tech te denken, un paar fans hier hebben die ook;)
 

tonnetje

Actief
26 okt 2012
286
7
0
Rowi zei:
Hoe bevalt de Eibach pro kit?? wil zelf ook wat verlagen maar wil absoluut niet dat ze stugger worden, zit zelf aan Tein H-tech te denken, un paar fans hier hebben die ook;)


beetje late reactie van me rowi :hi:
heb alleen nog maar de voorzijde gedaan
a-zijde moeten nog als ik tijd heb
mijn ervaring met de voorzijde is positief
als je over drempel gaat slaat de auto niet door en comfort is hetzelfde op normale wegen
enige verschil wat je merkt is dat hij op niet vlakke wegen /klinkerweggetjes iets stugger is
wat je alleen aan het geluid in het interieur kan horen/kraken van het niet lexuswaardige dashbord
eerst bijna geen kraakjes nu bijna constant :X
verder bij mij is de r-zijde 8mm hoger als de linkerzijde waarom weet ik niet
heb gegoogeld en meer mensen hebben er last van
dus als je een perfectionist ben koop dan een schroefset!
heb nu 60 kg op rechter vloer gelegd om de r-zijde te belasten en daardoor de veer zich sneller kan gaan zetten
en de hoogte L en R gelijk word
want L-zijde was nog iets gezakt na 3 dagen maar daar zit ik dan ook met mn vette pens
mischien komt het nog goed is effe afwachten maar comfort stelt me absoluut niet teleur zover
ga nog wel van 16inch naar 19inch dus dat zal wel inleveren worden van comfort ;)
word vervolgd.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Rowi zei:
Hoe bevalt de Eibach pro kit?? wil zelf ook wat verlagen maar wil absoluut niet dat ze stugger worden, zit zelf aan Tein H-tech te denken, un paar fans hier hebben die ook;)

absoluut niet stugger wordt lastig, zoals je weet Tein H-tech is de beste keus en arjan heeft ervaring met beide en kan bevestigen dat eibach harder is dan tein.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
tonnetje zei:
Rowi zei:
Hoe bevalt de Eibach pro kit?? wil zelf ook wat verlagen maar wil absoluut niet dat ze stugger worden, zit zelf aan Tein H-tech te denken, un paar fans hier hebben die ook;)


beetje late reactie van me rowi :hi:
heb alleen nog maar de voorzijde gedaan
a-zijde moeten nog als ik tijd heb
mijn ervaring met de voorzijde is positief
als je over drempel gaat slaat de auto niet door en comfort is hetzelfde op normale wegen
enige verschil wat je merkt is dat hij op niet vlakke wegen /klinkerweggetjes iets stugger is
wat je alleen aan het geluid in het interieur kan horen/kraken van het niet lexuswaardige dashbord
eerst bijna geen kraakjes nu bijna constant :X
verder bij mij is de r-zijde 8mm hoger als de linkerzijde waarom weet ik niet
heb gegoogeld en meer mensen hebben er last van
dus als je een perfectionist ben koop dan een schroefset!
heb nu 60 kg op rechter vloer gelegd om de r-zijde te belasten en daardoor de veer zich sneller kan gaan zetten
en de hoogte L en R gelijk word
want L-zijde was nog iets gezakt na 3 dagen maar daar zit ik dan ook met mn vette pens
mischien komt het nog goed is effe afwachten maar comfort stelt me absoluut niet teleur zover
ga nog wel van 16inch naar 19inch dus dat zal wel inleveren worden van comfort ;)
word vervolgd.


bestuurderszijde is vaak bij lexus lager dan passagierszijde, vraag me niet waarom, want niemand heeft daar nog antwoord op, dit is alleen op te lossen door schroefsetjes te monteren.

opeens hoor je kraken in het interieur? :p dat is wel erg dan..
 

tonnetje

Actief
26 okt 2012
286
7
0
opeens hoor je kraken in het interieur? :p dat is wel erg dan..[/quote]

eerst kraakte hij heel af en toe
nu vriest het hoor ik helemaal niks
meestal is het andersom :food:
blijft een minderwaardig product dat dashbord
ga me er in het voorjaar wel eens in verdiepen
lexus shame on you :X
 

Rowi

Actief
22 feb 2011
355
5
0
Gister mijn Tein H-Tech eronder gesleuteld en man oh man wat un kwaliteit. Comfort is lekker gebleven zoals het was maar ligt tog wat vaster in de bochten.

Ene die DROP;) WOOOOW, zal vanmiddag is wat foto's maken.

opeens hoor je kraken in het interieur? dat is wel erg dan..

Kraken geen last van;) Go lexus Go
 

Rowi

Actief
22 feb 2011
355
5
0
Hey, Jaa er zijn der meer die foto's willen.. Ik heb er un paar van voor het monteren en heb er nu nog van na nodig. Heb vandaag nog dik 150km gereden om ze naar benee te krijgen want na montage en naar huis rijden was het nog niet goed zichtbaar. vandaag slecht weer dus geen foto's gemaakt. Morgen wil ik foto's maken en mijn project vernieuwen :D
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Rowi zei:
Hey, Jaa er zijn der meer die foto's willen.. Ik heb er un paar van voor het monteren en heb er nu nog van na nodig. Heb vandaag nog dik 150km gereden om ze naar benee te krijgen want na montage en naar huis rijden was het nog niet goed zichtbaar. vandaag slecht weer dus geen foto's gemaakt. Morgen wil ik foto's maken en mijn project vernieuwen :D


Eindelijk heb je een keer naar me geluisterd! en ik heb echt niet gelogen met ALOR, de beste verlagingsveren voor als je comfort wil behouden zijn echt de TEIN H techs... eibach zijn een stuk stugger.
 

tonnetje

Actief
26 okt 2012
286
7
0
mooi
heb ik mischien toch de verkeerde keus gemaakt?
maar heb nog geen grotere wielen dus weet nog steeds niet of het een stuiterbak is geworden
zo merk ik bijna geen verschil met origineel met se std 16inch kruiwagen wieltjes.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
tonnetje zei:
mooi
heb ik mischien toch de verkeerde keus gemaakt?
maar heb nog geen grotere wielen dus weet nog steeds niet of het een stuiterbak is geworden
zo merk ik bijna geen verschil met origineel met se std 16inch kruiwagen wieltjes.


ach ja verkeerd? ligt eraan waar je van houdt :) als je voor maximaal comfort en een beetje lager wilde, dan had je beter tein htech kunnen nemen, maar als je lager wilde met wat stugger veren dan is eibach de juiste keuze :) qua looks zou ik zeggen dat de eibach net ietjes lager is.
 

tonnetje

Actief
26 okt 2012
286
7
0
ik wil nog steeds voor 19inch gaan kwa looks
kwam deze pas weer tegen is mijn smaak ook wel lijkt een beetje linea corse
style :rulez:
https://www.productpilot.com/en/supplie ... 2126405/de

maar ook deze velgen zijn ook niet op voorraad net zoals bij corniche, ze hebben geen zak op voorraad in de fabriek
alles moet op afroep gemaakt worden met een levertijd van 6-8 weken!
zo verkoop je nooit een velg als bedrijf zijnde :X
dus dit word mn laatste week met zoeken en bellen
daarna komt de beslissing
ga geen 8 weken op velgen wachten :neutral:
ofdat ze een koopje zijn
heb ook de tsw lijn bekeken zitten ook leuke velgen tussen
wat vind je hiervan?
http://www.tsw.com/alloy_wheels_carthage.php
of deze
http://www.tsw.com/alloy_wheels_Jerez.php
die hebben ook wel wat in contrast cut
en deze in hypersilver
http://www.tsw.com/alloy_wheels_snetterton.php
natuurlijk in een staggered opstelling
laat je commentaar maar horen ;)
 

Rowi

Actief
22 feb 2011
355
5
0
Het spijt me zeer maar heb er geen voorstelling van voor onder de IS. Ik vind zelf de derde heel mooi maar hoord onder een BMW (BBS replica) ik blijf voor de beste keus die velgen die ik aan gegeven heb onder mijn project op jou reactie... Zou het egt onder un auto moeten zien.

Vind persoonlijk wel dat AEZ ook mooie velgen maakt die zeker weten goed bij een IS passen
 

tonnetje

Actief
26 okt 2012
286
7
0
Rowi zei:
Het spijt me zeer maar heb er geen voorstelling van voor onder de IS. Ik vind zelf de derde heel mooi maar hoord onder een BMW (BBS replica) ik blijf voor de beste keus die velgen die ik aan gegeven heb onder mijn project op jou reactie... Zou het egt onder un auto moeten zien.

Vind persoonlijk wel dat AEZ ook mooie velgen maakt die zeker weten goed bij een IS passen


kan de fotos alleen als pdf bestand opslaan
als je op onderstaande link klikt kan je een lexus IS350 in 5 verschillende kleuren met alle velgen van tsw bekijken :photo:
http://www.tsw.com/alloy-wheels-configurator/
de kleuren kloppen niet helemaal maar totaal plaatje is goed te zien.
 

Rowi

Actief
22 feb 2011
355
5
0
Haha oja... Tonnetje maak is un project aan dan kunnen we daarop je vragen beantwoorden.. Alan word snel boos;)LOL

maar ff snel, vind persoonlijk de Mallory, Bardo en Carthage wel mooi op het plaatje