Geperforeerde Remschijven voor IS220d !!!

Olympus

Actief
27 mrt 2011
178
0
0
Ben dus stilaan aan het uitkijken voor remschijven....
In een online-shop kwam ik schijven tegen van TRW.
Na een beetje zoekwerk blijkt dat ze dus OEM kwaliteit leveren !!
Maar ik krijg dus 2 verschillende types te zien..
De eerste is geperforeerd en de andere is een massief schijf... Tot daar alles duidelijk voor mij..
Maar dan keek ik naar de verschillen tussen de 2 (afgezien van de gaten erin :mrgreen: )

TRW type DF6077S (geperforeerd)
remschijftype : Geventileerd
Toepassing : Vooras
diameter (mm) :335
remschijfdikte (mm) :32
aantal gaten :5

TRW type DF7340 (massief)
remschijftype :Geventileerd
Toepassing :Vooras
diameter (mm) :296
remschijfdikte (mm) :28
aantal gaten :5

Nu mijn vraag natuurlijk... waarom is de diameter verschillend ??
Volgens de website passen deze zonder enige beperking...
De website is die van mister-auto.be of nl...
Alvast bedankt voor jullie bedenkingen... :worship: :worship:
 

Olympus

Actief
27 mrt 2011
178
0
0
Jaa, nu zie ik het ook.... Wel das pech hebben.... vond het wel iets hebben...
Is er ergens waar ik van die geperforeerde schijven kan kopen voor een IS ???
Edit :
Heb net deze gevonden
http://www.h-dev.co.uk/product_info.php ... s_id=18643

Dacht eerst dat dit de prijs was voor 1 schijf, maar er staat 'Sold in Pairs'.
Dus ik denk dat het een goed prijs is voor 2 schijven.....

Of anders moet je altijd 2 kopen.... :p :p :p :p
Denk eerder dat de prijs per stuk is.... op de ebcshop.nl kosten ze ? 137,79 per stuk en je moet er 2 kopen...
Hhhmmmm, dit klinkt wel logischer denk ik... :rulez: :rulez:
 

Gertjeej

Hoort erbij
29 jan 2013
83
0
0
Hola!

Ik heb zelf ook geperforeerde remschijven onder mijn iS zitten. Ik moet zeggen het remt echt als een idioot! Bizar... alleen was de vorige eigenaar zo vriendelijk om de IS-F schijven te monteren. http://is.sewellparts.com/accessories-c ... /1784.html (het zijn die remschrijven... blokken weet ik niet) Het ziet er cool uit hoor... maar nodig heb je het zeker niet! Als ze aan vervanging toe zijn dan ga ik gewoon over naar de normale remmerij :).
 

toyboy

Actief
22 jan 2012
301
9
18
Ik heb meerdere malen remschijven besteld bij ATD International BV (http://www.remschijf.nl). Goede ervaringen mee ! Onderstaande schijven zijn overigens van een 1e generatie IS.

ATD_IS300.jpg


Prijs per stuk voorzijde (geboord) ? 80,- & achterzijde (massief) ? 60,- (exclusief BTW).
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Olympus zei:
Ben dus stilaan aan het uitkijken voor remschijven....
In een online-shop kwam ik schijven tegen van TRW.
Na een beetje zoekwerk blijkt dat ze dus OEM kwaliteit leveren !!
Maar ik krijg dus 2 verschillende types te zien..
De eerste is geperforeerd en de andere is een massief schijf... Tot daar alles duidelijk voor mij..
Maar dan keek ik naar de verschillen tussen de 2 (afgezien van de gaten erin :mrgreen: )

TRW type DF6077S (geperforeerd)
remschijftype : Geventileerd
Toepassing : Vooras
diameter (mm) :335
remschijfdikte (mm) :32
aantal gaten :5

TRW type DF7340 (massief)
remschijftype :Geventileerd
Toepassing :Vooras
diameter (mm) :296
remschijfdikte (mm) :28
aantal gaten :5

Nu mijn vraag natuurlijk... waarom is de diameter verschillend ??
Volgens de website passen deze zonder enige beperking...
De website is die van mister-auto.be of nl...
Alvast bedankt voor jullie bedenkingen... :worship: :worship:

Dat lijken me afmetingen van de is350 remschijven.... en de onderste van de is250/220d
 

Rogier

Hoort erbij
19 mrt 2012
51
4
8
jpsystem zei:
Die geperforeerde schijven staan verkeerd zijn voor een Mercedes.
http://www.mister-auto.nl/fl/remschijf- ... 6077S.html
:hi:

.. maar het rare is, is dat deze bij alle NL webshops gewoon bij de IS220d staat. Heeft iemand duidelijkheid? Wel cool zo'n geperforeerde remschijf.

Er schijnt ook onderscheid te zijn tussen bouwjaar voor 05/2006, de schijf heeft iets kleinere diameter.

Mijn remmen piepen (schuren) en er is zeker een rand meer dan 2mm voor. Achter een mm. Ik neem aan dat de voorste schijven zeker niet door de apk komen? APK is over 2 maanden.

Als mij het al lukt om de EGR klep schoon te maken, dan moet een remschijf vervangen me ook lukken.
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
..

Als mij het al lukt om de EGR klep schoon te maken, dan moet een remschijf vervangen me ook lukken.

Denk dat de ERG klep schoonmaken moeilijker is dan remschijven vervangen,
zelf heb ik bij onderstaande link gegroefde en geboorde schijven gekocht, zien er perfect uit en zodra mijn auto weer opgebouwd is kan ik gaan proberen of ze net zo goed remmen als ze er uit zien.


http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... _cn6ZdBJNw
 

Rogier

Hoort erbij
19 mrt 2012
51
4
8
Inmiddels de schijven en blokken binnengekregen. Houdt rekening met een kleine 2 weken levertijd.

Ondertussen ook gemonteerd. Dat was eenvoudig.

Zorg wel voor de juiste vetten: Kopervet voor de geleidingspinnen waar de remblok langs glijdt.
Daarnaast zitten er twee pinnen waar de remklauw in schuift. Dit zit aan dezelfde bouten vast waarmee je de remklauw verwijdert. Bij mij was dit nogal roestig en zorgde ervoor dat de rem niet goed kon schuiven. Deze heb ik met een staalborstel weer kaal gemaakt. Omdat er ook rubberen afdichting in- en omzit, mag je niet zomaar elk soort vet gebruiken, omdat dit rubber dan gaat opzwellen waardoor het alsnog vast loopt. Uiteindelijk heb ik deze twee pinnen met vaseline ingevet. Weet niet of dit het juiste is.

Het terugduwen van de zuiger deed ik met een kleine lijmklem. De professionals laten de remvloeistof weglopen en doen het daarna weer terug in het reservoir. Ik deed dat niet, je moet dan wel heel rustig en voorzichtig de zuiger terugduwen, anders schijnt het dat er een keerklep in het remsysteem defect kan raken, is mij verteld.

Misschien dat een professional hier de juiste procedure wat betreft de te gebruiken vetten kan vertellen. Op youtube en op fora zie je tegenstrijdige verhalen. Het werk is verder zeer goed te doen. Ik was met twee voorwielen totaal ca 1.5 uur bezig.

EDIT: zie net een goede tutorial http://www.lexusforum.nl/forum/viewtopic.php?f=28&t=4409

Ik merk geen verschil met deze geperforeerde en gegroefde schijven en de originele wat betreft de remkracht. Deze is volgens mij hetzelfde. Ziet er wel cool uit overigens. Vorige week had ik een APK keuring. Goedgekeurd.
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Rogier zei:
Ik merk geen verschil met deze geperforeerde en gegroefde schijven en de originele wat betreft de remkracht. Deze is volgens mij hetzelfde. Ziet er wel cool uit overigens. Vorige week had ik een APK keuring. Goedgekeurd.

Het verschil zit volgens mij in het 'afkoelen' van de schijven,
de geboorde/gegroefde koelen beter af dan de 'dichte' schijven,
de kans op kromme of te hete schijven is aanzienlijk minder

En inderdaad ze zien er cool uit
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Uiteindelijk heb ik deze twee pinnen met vaseline ingevet. Weet niet of dit het juiste is.
Meestal wordt daarvoor lithium vet gebruikt, niet al te dik opgebracht. Bij blokjes wordt veelal keramisch-of kopervet aangeraden.