Remblokken en schijven

Bob2move

Actief
13 aug 2011
165
0
16
Goedendag,
Ik zag gisteren dat mijn remblokken en schijven aan vervanging toe zijn.
Voor zijn ze echt op en achter bijna......krijg geen waarschuwing op het dashboard,beetje raar vind ik??Lijkt me normaal dat er een lampje gaat branden??

Maar nu is de auto bijna toe aan een grote beurt en nu vroeg ik me af of het vervangen van remblokken en schijven goed zelf te doen is??....Of dit gewoon bij de dealer laten doen gelijk met de beurt?

En wat gaat het kosten als ik dit bij de dealer laat doen?
En wat kost een goed set blokken en schijven als ik het hier ergens bestel van een van de sponsoren?

Het komt er eigenlijk op neer of het veel uitmaakt om het zelf te doen of om bij de dealer laten doen?

Groeten Robert.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Ik heb het laatst bij de dealer gedaan en was 455 ex btw kwijt voor de voorzijde alleen (schijven, vet en blokken)
 

tonnetje

Actief
26 okt 2012
286
7
0
hoi lees mijn voorgaande topics maar effe goed door
en van dat lampje tja dat heeft lexus niet :O vreemd maar waar
schijnt door een schril geluid gewaarschuwd te moeten worden dmv een randje metaal wat dan op je schijf schuurd als de blokken nagenoeg op zijn
maar dat hoor je nauwelijks tot niet in de praktijk
ik was voor de gegroefde remschijven van stoptech 225euro kwijt incl btw zelf opgehaald
de remblokken van Akebono 155euro incl btw en verzenden
las trouwens dat vanaf modeljaar 2009 deze remblokken standaard gemonteerd worden op onze lexussen
waarschijnlijk zijn de verbeterde remblokken (low dust) van 2006-2009
de remblokken die er bij mij opzitten
alleen in een Toyota/lexus doosje en wat duurder :p
heb het monteren zelf gedaan
is een piece of cake wel de tijd nemen om alles goed schoon te maken/ontroesten
hier links om je vast in te leven
eerste2 how to do
alleen geen originele Toyota/lexus blokken gebruiken ivm stof!

http://www.clublexus.com/forums/suspens ... rakes.html



http://www.clublexus.com/forums/suspens ... -pics.html


http://www.autopartsnetwork.com/lexus-i ... IvD8aRRDVq
http://www.stoptech.com/products/rotors ... ort-rotors
 

Bob2move

Actief
13 aug 2011
165
0
16
Goedendag,

Heb inmiddels de schijven en blokken ( stoptech ) binnen .Besteld bij A.S.Motorsport.
Nu nog ff tijd maken om ze te monteren.....maar welke vetten heb ik nodig ? zelf dacht ik aan kopervet maar ik hoor ook dat ze het hebben over een zuurvrij vet,wat kan ik hiervoor gebruiken??

En bij de montage van de remklauwen moet ik dan nog letten op aanhaalmomenten?

En verdere tips welkom....
 

tonnetje

Actief
26 okt 2012
286
7
0
als je de links doorleest kom je ook aanhaal momenten tegen
zou deze gewoon aanhouden
en als je de Akebono remblokken hebt besteld zit hier vet bijgeleverd!
in geen geval kopervet maar plastilube/keramisch vet gebruiken ivm je abs sensors
en ook de gelijdepennen goed invetten die in de rubber harmonica rubbetje gaan
succes
 

Bob2move

Actief
13 aug 2011
165
0
16
Oke,maar kan ik dan ook die geleide pennen met plastilube/keramisch vet insmeren of moet ik hier ander vet voor gebruiken(zuurvrij).....
 

Bob2move

Actief
13 aug 2011
165
0
16
Oke, de blokken en de schijven zitten er op,
Het is goed te doen en het liep redelijk goed totdat ik bij de laatste wiel kwam links achter.
Hier zat de geleide pen muurvast en vastgeroest doordat het rubber kapot was,na meerdere malen ingespoten te hebben met kruipolie en met de hamer getikt te hebben kwam hij eindelijk los.

Morgen moet de auto voor een beurt naar de dealer en heb gelijk gezegd dat ze even naar de remklauw links achter ff moeten kijken en een nieuw rubber op moet.
Ook moet de auto voor de apk, hoop dat het goed komt met de redouts en leds in de mistlampen en de andere eind demper.........,

FF afwachten maar.
 

Bob2move

Actief
13 aug 2011
165
0
16
Ok? misschien heb je wel gelijk gps10,maar ik ben er al uit,de auto is inmiddels goed gekeurd en geen enkel probleem met de red outs en leds in de mistlampen en andere uitlaat.verder de auto voor een grote beurt gehad en als leven auto een mooie witte ex 450 h van nog geen jaar oud mee gehad.......lekker hoor.kortom alles weer goed geregeld door de dealer......