19" zomervelgen...welke?

peterhalling

Hoort erbij
11 jan 2010
49
0
0
Mijn originele 18" velgen worden momenteel gespoten (antraciet) en daar ga ik winterbanden om heen leggen. Ik wil voor de rest van het jaar 19" velgen onder mijn auto monteren. Maar welke?

Het liefst hou ik het origineel bij Lexus, maar de nieuwprijzen staan me niet zo aan. Verder wil ik ze ook antraciet hebben, maar dat kan ook na de aanschaf nog worden gedaan.

Graag hoor en zie ik van jullie, wat jullie mooi vinden onder een zwarte IS!
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Ja? :D

Ik zat bovenop een setje IS-F's weer in dezelfde prijsklasse, alleen die zijn aan iemand lokaal verkocht. Kan het hem niet verwijten want ik verstuur dat soort grote dingen liever ook niet natuurlijk :
Ik heb die IS-F's trouwens aan Lexus verkocht :lol:

Maar jij heb een IS350, het klinkt raar omdat een IS-F natuurlijk meer remkracht heeft. Maar die IS-F wielen gaan niet op een 350 passen :!: WAT! ja, dat past niet. de remklauwen aan de voorzijde zijn te dik. Dus die vallen eigenlijk al af

Maar wat zoek je? origineel Lexus spul? of echt iets IS-correct? Ik ga even wat zaken op een rijtje zetten voor je wat gegarandeert op een IS350 past, want de remmen van deze auto zijn aardig massief! Ik heb zelf nog een setje Linea Corse's onderweg, maar daar ben ik absoluut niet zeker van of ze passen, en ik kan wel wat mooiers vinden trouwens ook :p

Dit zijn ze op een IS:

2980142728_d66d0fe538_o.jpg
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
F-Sport wielen, dat is origineel Lexus:

19456d1223934901-lexus-250-sports-concept-lexus-250-f-sport-lexus-is250-concept-1.jpg


Deze vond ik ook nog:

IMG_6261copy.jpg


Dit is ook wel netjes:

IMG_7161.jpg


3873972402_bfdb8881a1_b.jpg


hier nog wat:

http://www.clublexus.com/forums/wheels- ... os-fs.html

http://www.clublexus.com/forums/wheels- ... black.html

Zijn allemaal tweedehands wielen, zijn nieuw vaak onbetaalbaar. voor mij dan :roll:

Als je echt wat specifieks zoek, merk, kleur, afwerking, ET-waarde. ik kan nog wel even doorzoeken.
Ik heb nu wat velgen gezocht met niet al te 'wilde' ET-waardes, dus wat met eigenlijk zonder problemen onder jouw IS moet passen
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Hier trouwens wat foto's van die Linea Corse's die ik onderweg heb, ik verwacht ze binnen 3 weken.

LineaCorse2.jpg


LineaCorse3.jpg


LineaCorse4.jpg


LineaCorse5.jpg


LineaCorse14.jpg


LineaCorse15.jpg


Wel een aantal beschadigingen zoals je kan zien. Banden zijn Falken FK452 235/35R19 en 275/30R19. Is een maatje kleiner in rol omtrek, maar valt binnen de marge van 3%
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Ja, kosten zullen zo'n beetje ?2000,- zijn inclusief de BTW. zitten alleen geen banden om, zijn nieuwe ongebruikte velgen. Probleem is dat ze bijna niet te vinden zijn gebruikt.

EDIT: voor nog eens ?130,- heb je ook de bijpassende wiel moeren erbij + slot. ze zijn verschillend kwa hoogte voor de achter en voor wielen
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Wow! Jammer dat ze niet op de IS350 passen, maar daar hebben ze in de US toch wel alternatieven voor?

Mooie zo, al rijdend met die chrome rand. Gelukkig hebben wij winterbanden zodat we ook nog eens van velgen kunnen wisselen :)
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Ja, die zitten er ook bij. Alleen die sukkel heeft ze niet zo best verpakt waardoor de voor velgen een aantal beschadigingen hebben opgelopen. Eerst maar in het echt zien hoe ze er aan toe zijn, foto's zeggen me altijd weinig, details zien er altijd beroert uit. Ik moet er tegenwoordig ook dus nog achter aan of men ze goed wil verpakken :? :(

Maar ze zijn wel zeer dik :D :

GetAttachmentaspx5.jpg


GetAttachmentaspx7.jpg


Deze velgen worden trouwens ook niet meer gemaakt :!:
Voor me zelf ben ik ook bezig met nog een set Duchatelet D23's :D

3999640368_09d137772a_b.jpg


Sodemieters duur, maar echt smetteloos, evenals de SC waar ze onder vandaan komen. Achter zijn ze 10J +24. Dus dat word een 'Wide Body' LS :wink: Even aan de wielkassen sjorren dus
 

peterhalling

Hoort erbij
11 jan 2010
49
0
0
Bedankt Alor, allemaal geen probleem.

Echter vind ik het nog steeds niet makkelijk als het om de velgen gaat. Tot nu toe gaat mijn voorkeur sterk uit naar de F-sport velgen.

Jij kunt ze eventueel leveren Jelmer? Anders even per mail met elkaar contacten?
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Ja tuurlijk! je heb voorlopig nog wel even de tijd voordat er weer wat spul deze kant op gaat. prijs die ik op gaf is trouwens iets te hoog. ?2050,- inclusief die wiel moeren, btw, transport en als je niet te ver weg zit leg ik ze desnoods ook nog wel voor je bij de deur (handig zo'n pick up). Ik vond ze ergens goedkoper :D

Ik PM je me email wel.
 

Nasadus

Nieuw hier
19 aug 2011
1
0
0
Re:

Re:

Jelmer zei:

Hallo allemaal. Ik loop al een tijdje op dit forum rond te sluipen en heb nu toch maar besloten om me te registreren. Ik zit namelijk met een vraag. Wie kan mij vertellen wat de naam van deze velgen is die Jelmer heeft gepost? Ik ben al een aantal weken op zoek naar een nieuw setje voor m'n zwarte IS 250 en deze vind ik echt heel mooi bij de auto passen. Ik zelf denk dat het de ASA AR1 velgen zijn maar ik weet het niet zeker.

Alvast bedankt voor de moeite.
 

ton

Nieuw hier
1 aug 2012
14
0
0
Re: 19

past achter 255/35 R19 om een is 250
voor komt 235 /35R19
banden bridgestone S001
velgen bbs CS-BS
graag uw advies
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Re: 19

Ja hoor, ik heb 265/30/19 met een forse verlaging, maar wel een harde demping. Mijn ET waarde is extreem.

Zonder ET waarde kunnen we minder vertellen. Door mijn extreme ET waarde lopen de banden extreem gelijk met de buitenkant van de wagen, exact in lijn.
Mijn banden zijn wel getrokken, eigenlijk zou ik 275/285 moeten monteren, maar dan moet ik de spatborden laten rollen, dan wel de wagen omhoogbrengen.

Nadeel getrokken: minder mooi, velgen totaal onbeschermd.....
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Re: 19

Wat zijn de velgmaten?

De banden zullen hoogstwaarschijnlijk passen afhankelijk van je velgen maat dus.

heb je verlaging?