Update Navigatie Systeem

Bas1973

Nieuw hier
12 apr 2016
14
1
0
Heeft er iemand een adres voor een update?
Downloaden misschien of moet dit via de dealer?
 

Bas Timmermans

Hoort erbij
24 nov 2013
78
0
0
Het kan online (ik heb zo geen adres voorhanden) maar ook de dealer kan dat doen. Toen ik de wagen net had merkte ik dat de kaarten niet echt up to date waren. Ze hebben het geheugenkaartje toen ff voor me ge?pdatet.
 

TwaMu

Actief
13 mei 2015
233
19
18
Gisteren een update laten doen voor mijn navigatie bij Lexus Amsterdam, nu 2016-2017 ver.1. Bij mijn CT200h met Mark Levinson mediasysteem kun je dit alleen maar bij de dealer laten doen, dit gaat via de USB op de harde schijf. Neemt 1 1/2 uur in beslag.
 

Wolzur

Nieuw hier
25 apr 2016
8
0
0
Hoi, in mijn CT met ML systeem ook door Lexus Rotterdam laten updaten 2 weken geleden. Ik kon inderdaad ook gezellig 1,5 in de garage aan tafel verder werken :) Nu dus ook 2016-2017
 

turbo

Nieuw hier
12 mrt 2015
24
1
0
jim1975 wat jijj beschrijft is een firmware update naar VD12103A en wat Wolzur en Twamu beschrijven is een kaart update totaal verschillende dingen, ik zou als ik de laatste 2 was ook even kijken of ze de laatste firmware wel hebben is namelijk iets wat wel kan helpen. Mij wel in ieder geval. systeem reageert sneller en verbinding is veel stabieler.
 

turbo

Nieuw hier
12 mrt 2015
24
1
0
Ja het is 165 euro excl btw maar inclusief btw verzendkosten ed is het 214 euro ( prijs is vandaag verlaagd zie ik) en in ierland betaalde ik slechts 100 euro.

Knipsel.PNG
 

Rogier

Hoort erbij
19 mrt 2012
51
4
8
jim1975 wat jijj beschrijft is een firmware update naar VD12103A en wat Wolzur en Twamu beschrijven is een kaart update totaal verschillende dingen, ik zou als ik de laatste 2 was ook even kijken of ze de laatste firmware wel hebben is namelijk iets wat wel kan helpen. Mij wel in ieder geval. systeem reageert sneller en verbinding is veel stabieler.

Ik heb deze update ook gedaan. Ik heb de auto te kort om de verschillen t.o.v. de vorige versie goed te kunnen beoordelen. Ik weet wel dat ik bij de vorige versie, dankzij de navigatie, op weg van Enkhuizen naar Uden over weggetjes gereden ben waar ik nog nooit eerder ben geweest. Wel leuk, maar kost wel tijd. Nu lijkt dat wel weer op het oude goede niveau van mijn vorige IS gen2.

Jullie kennen de gezegde 'If it ain't broke, don't fix it' ? Gaat vaak op bij updates. Bij de nieuwe versie werkt de BT data verbinding (Samsung S4) niet als ik file en parkeerplaats update wil doen via BT ipv wifi. Bij vorige versie werkte dat wel. Kan wel als ik een wifi hotspot op telefoon maak. Verder werkt het wel prima. Zou wel mooi zijn als hij dat automatisch doet bij wifi, als ik bijvoorbeeld nog thuis op bij de zaak sta geparkeerd.
 

Henk O

Nieuw hier
10 nov 2020
24
5
3
Ik heb een paar dagen geleden een update gehaald bij de dealer. Kosten daarvan zijn 149.00 Euro.
Na een systeem update van plusminus 15 minuten is het systeem er klaar voor.
Eerste ervaring (weet niet of het klopt, maar mijn ervaring) DAB+ is beter geworden en navigatie werkt top.
Ik ben afgelopen week heen en weer Hongarije geweest, een reisje van 2500 km en niet een keer verkeerd gereden. Alle afslagen waren aanwezig, zelfs in afgelegen dorpjes.

Ik vind het de moeite waard, het is veel geld, maar daarvoor heb ik de update van 2021/2022. Kan ik weer jaren vooruit.
 

Stefan O

Heel actief
25 mei 2015
559
195
43
Ik had laatst contact met Lexus Zwolle en zij vertelden mij dat de update 200,- kost.
Bij welke dealer ben jij geweest? Scheelt toch weer 50,-
Wel apart……..
 

Henk O

Nieuw hier
10 nov 2020
24
5
3
Ik ben bij Louwman Groningen geweest. Een update via harde schijf of via SD kaart maakt qua prijs niet uit, beide 149,00 Euro.
Een update op de harde schijf zou 1,5 uur in beslag nemen, volgens Louwman. Dus geen 4 uur.
 

Stefan O

Heel actief
25 mei 2015
559
195
43
Dat is toch bijzonder @Henk O………..beide Lexus dealers en dan zo’n prijsverschil. Alleen uit principe zou ik dan al naar Groningen moeten gaan. Ik wil tegelijkertijd de cardan olie en transmissie olie laten verversen. Misschien dat ik Lexus Zwolle nog eens een keer bel.
 
  • Leuk
Waarderingen: United lexus society

Henk O

Nieuw hier
10 nov 2020
24
5
3
Ik heb een mail naar Louwman gestuurd met de vraag of er een update was voor mijn navigatie voor de IS300h. Ik kreeg antwoord met de bevestiging dat er een update was en de prijs van149,00 . Maar, inderdaad, vreemd dat er die prijsverschil is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Waarderingen: United lexus society

Putnik

Nieuw hier
21 feb 2018
17
12
3
Voor mij is eigenlijk geen verbetering in zicht. Lexus voegt Servie niet in mapupdate namelijk.Zonde van 150 euro. Ben " verordeeld" tot kopen van losse internet( prepaid sim in Servie) en dan de Google maps.
Ben benieuwd of er een Toyota mapupdate het kan verhelpen?
 

john165

Hoort erbij
17 aug 2021
76
36
18
Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en de navi update 2022 / 2023 besteld bij https://www.satnavishop.co.uk
Ook nog altijd zo'n 60 euro, maar vergeleken wat de dealer ervoor vraagt (190 euro), wat ze dan ook nog bij de dealer zelf moeten uitvoeren (100 km rijden voor mij), dan is dit toch een betere oplossing. Of het helemaal legaal is weet ik niet, maar scheelt toch 130 euro.

Bestellen en installeren ging probleemloos. Installatie via USB-stick duurt wel meer dan 1,5 uur, maar dan ben je toch weer up to date.