ET waarde originele velgen 17 " Business Line 2018

RvD

Hoort erbij
22 mei 2012
45
5
8
Vraagje, zie onderwerp topic.
Heb een IS300h gekocht en heb nog een setje winterbanden met (aftermarket) velgen 17" liggen van mijn IS250. De velgen komen qua maatvoering redelijk overeen zover ik kan vinden. Beiden 7.5J (boutgaten en naafdiameter gelijk), enige afwijkende is de ET waarde van 42. Voor de ET waarde van de originele velgen kom ik op internet tegenstrijdig waarden tegen, het zou ET45 of ET50 moeten zijn. Beide ET waarden vallen binnen de marge vermoedt ik maar het nadeel is dat er op 2 velgen banden van 245/45 gemonteerd zijn. In combinatie met ET45 zou dit wellicht wat erg ver naar buiten kunnen komen (buiten het feit dat de rolomtrek wat af gaat wijken). Iemand wellicht ervaring hiermee?
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.118
4
828
113
Ik heb hetzelfde hier, mijn (ooit) nieuwe velgen hebben een iets kleinere ET en de rolomtrek is een maatje groter geworden door de grotere banden. Geen enkel probleem gehad.
Mijn advies is gewoon proberen, je hebt ze liggen. Wisselen heb je zo gedaan.
 

RSLexus300h

Nieuw hier
3 okt 2019
2
0
0
IS 300 heeft voor wel 225 en achter 255. Blijkbaar origineel op f sport ook. Ik zit met net zo iets, heb een set 18 van RX 350 ET 40 /dat moet kunnen. Alleen die 4x4 banden passen niet natuurlijk ???? maar als ik dan nieuwe banden ga kopen dan wil ook breed ,dus wil ik voor eigenlijk iets breder dan 225, maar kan dat wel ?
 
13 jun 2019
179
54
28
Beste forumleden. Als mijn banden aan vervanging zijn dit jaar ga ik mijn IS300h (en mezelf????) trakteren op een ander setje velgen. Kijk nu naar de Monaco Grand Prix (1). De vraag is: 18 of 17 inch. Ik weet dat 17 technisch alleen voordelen heeft: zuiniger, comfortabeler, ook nog goedkoper. En de IS stuurt met 17 inch strak genoeg. Maar ja, het oog. Wat vinden jullie/zouden jullie doen?

N.B. Ik sluit even aan op dit topic omdat ik om wat voor domme reden even geen nieuw bericht gepost krijg
 

Romke

Heel actief
27 mrt 2019
693
618
93
Gasterp[lancke;n175110 zei:
Maar ja, het oog. Wat vinden jullie/zouden jullie doen?

Die velgen zie je niet als je achter het stuur zit :) 18" zal ongetwijfeld passen, bij 17" zou ik voor aankoop toch maar even controleren of de remklauwen er in passen. 17" slaat op de buitendiameter en het kan zijn dat je met een of andere niet-standaard velg net een mm binnendiameter te kort komt.
 
13 jun 2019
179
54
28
Dank voor de tip. Ik kijk nu op sites van leveranciers als Velgenwereld etc. En dan selecteer je velgen die volgens hen om de IS passen. Maar het is zeker slim om ze te bellen om het allemaal zeker te weten.