Pollenfilter vervangen

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Omdat mijn LS van binnen nogal muf ruikt wil ik het pollenfilter vervangen.
Ik heb zo even op internet gelezen dat hij achter het dashboard zit, maar waar precies en hoe kom ik er bij?
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Dus je zat pollen te happen :D

Laat even weten hoe je vaart en of e.e.a. klopt, dan kan daar wellicht een geverifieerde Tip & Trick uit voortkomen.
 

Lexter

Heel actief
4 jul 2011
768
0
0
Niels_D zei:
Haha, er zat helemaal geen filter meer in!
Toch maar ??n bestellen dan...

waar en wat kost dat Niels want ik heb het de dealer gevraagd maar net zoals de transmissie olie hebben ze mijn wens genegeerd en het zal mij niets verbazen als er niet zit. Want ik ben al in die hoek geweest op zoek naar de ECU voor de unlock lock module maar er zat geen filtertje.

:rulez:
 

Lexter

Heel actief
4 jul 2011
768
0
0
van voren rech toe recht aan ..... ik heb het dashboard kastje eruit gehaald en de onderste rechter 2 panelen om te kijken of er dan een filter iets lager zat. Maar er zit helemaal geen filter, Cartal heeft geen filtertjes dus moet ik naar de dealer.

Nu 2 x aan de dealer gevraagd: Verwissel mijn automaat olie en die filters.....
Ik mag niet sleutelen op straat ze ( de politie) laten het oogluikend toe maar ieder druppeltje remolie kan mij een boete opleveren.
Daarom wil ik dat een garage millieu bewust die dingen uitvoert.
:neutral:
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Na wat uitzoekwerk heeft mijn model LS400 (UCF11) een ander type pollenfilter dan de modellen van 1990 t/m 1993 (UCF10).
Mijn model heeft als eerste hetzelfde filter als de modellen van 1995 t/m 2000, dus die heb ik via eBay besteld in Duitsland voor 30 euro incl. verzenden.
De dealer had ze ook, maar dan voor 67 euro.
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Niels_D zei:
Na wat uitzoekwerk heeft mijn model LS400 (UCF11) een ander type pollenfilter dan de modellen van 1990 t/m 1993 (UCF10).
Mijn model heeft als eerste hetzelfde filter als de modellen van 1995 t/m 2000, dus die heb ik via eBay besteld in Duitsland voor 30 euro incl. verzenden.
De dealer had ze ook, maar dan voor 67 euro.

Je hoeft het eigenlijk niet zo ver te zoeken, dit filter vervang ik elk jaar door een nipparts-filter(18,69 euro ex. btw) die ik hier bij de locale automaterialenzaak koop.