LS400 gasklephuis reinigen

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Beste meeters,

Ik kan jullie aanraden om die throttlehouses eraf te slopen en ze is goed te cleanen met Carburateur Cleaner.
Ondanks dat mijn LS niet goed schakelt kan ik nu al vertellen dat er een enorm verschil is in trekkracht maar het gas reageert ook beter en sneller. Bestel wel eerst je pakking en stel je TPS ook meteen goed af.
Aantal uren om het totaal te doen is 8 uur inclusief terug demonteren, dit is als je het voor het eerst doet.

Vooral het uitzoeken wat waar en waarom en het doormeten van de PST is niet eenvoudig.
Een goede tutorial staat op internet, we kennen die website allemaal (modedit: http://www.lexls.com/tutorials/EFI/throttlebody.html.
Het enige echte lastige is het laatste stukje waar je de bypass slangen moet losmaken er zitten er 2 op + een dikke EGR.

Tip: Alles komt makkelijker los, vooral rubber als de motor nog warm is. Eerst links losmaken van de ISC valve dan naar voren trekken het is echt heel krap maar zodra hij van die lange bouten af is kun je hem draaien om die lastige klemmen te verwijderen. Voor die klemmen pak ik altijd een griptang das heel fijn werken.

Gegroet

Lexter