Fat man's entry - niet terug naar oorspronkelijke positie

aximus

Nieuw hier
24 apr 2012
8
0
0
Ik heb vandaag mijn 'nieuwe' LS400 (1998) opgehaald. Leuk speelgoed! Maar ik heb een vraag / probleem:

Waneer ik de sleutel uit het contact haal gaat het stuur in de 'fat mans entry' positie (omhoog en ingetrokken). Als ik de sleutel dan weer in het contact steek, gaat het stuur wel terug naar beneden, maar komt niet terug naar voren. Weet iemand waar dit aan ligt?

Andere vraag: Met dat kleine knopje ergens onder het stuur, daarmee regel je toch het geluid bij het sluiten/openen van de auto met de afstandsbediening? Heeft iemand hier meer details over? Bij mij lijkt het niets te doen.

Bedankt!
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Re: Fat man's entry - niet terug naar oorspronkelijke positi

Kan je het stuur dan wel handmatig met de knop aan de stuurkolom verstellen ?
en welk'' knopje ergens onder het stuur' bedoel je precies ?

Wat wel eens kan helpen wat je stuur betreft is het resetten ervan,
in dit geval is resetten niet meer dan de accu enkele minuten loskoppelen,
stuur weer handmatig in de juiste positie stellen en vervolgens testen of het geheugen weer werkt.

Zal vanmiddag eens kijken welk knopje onder het stuur je precies bedoeld,
nooit geweten dat er zo'n knopje zit.

Heb je boekjes er niet bij ?

Heb je het model dat van 98 tot 2000 is gebouwd of een late 95 tot 97

mvg
Henny
 

aximus

Nieuw hier
24 apr 2012
8
0
0
Re: Fat man's entry - niet terug naar oorspronkelijke positi

Het is het model 1998-2000. Ik heb de -pool van de accu gehaald voor minstens 30 seconde. Vervolgens weer aangesloten maar het probleem blijft bestaan.

De handmatige bediening werkt prima. Ook werken de memory knoppen, met als uitzondering de diepte van het stuur. Echter als ik het stuur handmatig heb bedient (klein stukje), werkt ook de diepte van het stuur weer.

Ik heb de orginele duitse handleiding. Maar hierin staat niet dat de diepte van het stuur niet zou moeten werken. Wel heb ik ergens gelezen dat 'fat mans entry' door de dealer uitgeschakelt kan worden.

Wat betreft dat knopje. Onder het stuur zit een lapje, daarachter zit een klein zwart knopje (afbeelding ondersteboven):
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
 

aximus

Nieuw hier
24 apr 2012
8
0
0
Re: Fat man's entry - niet terug naar oorspronkelijke positi

Ow.. ik lees nu pas dat je schreef 'enkele minuten'. Dat ga ik nog even proberen.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Re: Fat man's entry - niet terug naar oorspronkelijke positi

Heb je al geprobeerd de juiste/gewenste setting op te slaan onder de memoryknop?

1. Adjust the driver?s seat, driver?s shoulder belt anchor, tilt
and telescopic steering and outside rear view mirrors to the
desired position.
2. While pushing the ?SET? button, push button ?1? or ?2?
until the signal beeps.
The beep sound means that the positions are recorded in the
computer?s memory.
By repeating these two steps and pressing the remaining button, the
driving position for another driver can be recorded.
To set a new memorized position, select the desired position and
perform step 2. The previous memory will be erased and the new
position will be set.
To make only slight changes to an already memorized position, the
easiest way is to first activate the memorized position, then make
the desired changes and perform step 2 above.

Dat knopje is idd bedoeld om de externe remote alarmpiep bij openen sluiten deuren uit te schakelen. Of dat werkt is vraag 2, aangezien US en Eur modellen soms afwijken qua mogelijkheden.

En natuurlijk proficiat met je aanwinst!! :rulez:
 

aximus

Nieuw hier
24 apr 2012
8
0
0
Re: Fat man's entry - niet terug naar oorspronkelijke positi

Ik heb inmiddels de -pool van de accu ongeveer 5 minuten los gehad, maar dat maakt geen verschil.

GPS-10: Dit heb ik ook gedaan, en dit werkt. Echter met uitzondering van de diepte van het stuurwiel (wat dus wel werkt als ik eenmal handmatig de bediening heb gebruikt). Overigens wordt ook de lumbar positie niet opgeslagen/gereset.

Dat knopje voor de remote alarm beep doet niets. Dat zal 'm dan inderdaad wel zitten in het verschil tussen eu/us modellen.

Bedankt voor de reacties zover!
 

Alexusls400

Hoort erbij
29 jan 2011
81
3
8
Re: Fat man's entry - niet terug naar oorspronkelijke positi

Bij mijn LS doet het alarmknopje ook niets, zal wel horen bij de EU uitvoeringen.