Kromme remschijven

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Half 2009 heb ik de remschijven van mijn LS 400 vervangen, omdat deze krom waren,
Nu zo'n 2 jaar later en nog geen 25000 km verder zijn mijn remschijven voor, weer krom.

Weet iemand wat hier de oorzaak van zou kunnen zijn ??

mvg

Henny
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Ligt geheel aan je eigen rijstijl, als je door een plas hebt gereden als er net geremd is de automaat even in N zetten en de rem los laten zo hebben de schijven de gelegheid af te koelen over hun gehele omtrek en niet alleen het gedeelte waar de remblokken niet aangrijpen.

Tevens is het soort remblok van belang en de velgen die je hebt gemonteerd i.v.m. koeling e.d., vergeet niet dat remschijven gewoon 1100 gr/c kunnen worden na een lekkere remsessie!!!! :O
 

Nathanael

Heel actief
28 jul 2010
568
3
0
Henny zei:
Half 2009 heb ik de remschijven van mijn LS 400 vervangen, omdat deze krom waren,
Nu zo'n 2 jaar later en nog geen 25000 km verder zijn mijn remschijven voor, weer krom.

Weet iemand wat hier de oorzaak van zou kunnen zijn ??

mvg

Henny

Eindelijk komt iemand met het probleem, ik heb hier ook last van elke keer als mijn schijven voor de helft op zijn raken ze krom. Ook heb ik last van gebroken remvoering > origineel.

Op de dag dat ik mijn auto kocht, gelijk effe topsnelheid proberen > hard remmen > krom. 3 maand later krom, 6-7 maand later krom. dagje Duitsland > krom, in Belgie op vakantie > krom. Laatst haast > krom.

De grossier kent mijn kenteken :(

Bij jouw denk ik dat de remklauw/blokken misschien iets vast zat. daar had ik de laatste keer ook een beetje last van. Het veertje kon de blokken net niet van de schijf loskrijgen...schijf krom. maar vreemd genoeg kon je het wiel na flink intrappen van de rem gewoon ronddraaien en laten doordraaien.

Ik denk zelf dat er iets te kleine remmen opzitten, als je een noodstop vanaf 200 maakt zijn alle 4 schijven veel te heet. Ik heb gelezen dat ze in de USA vaak big brake kits of supra remmen monteren om dit op te lossen. Maar dan moet je minimaal 18-19 inch velgen hebben.

Als ik wat harder rij en moet remmen doe ik dit al pompend om te voorkomen dat ik weer eens kromme schijven krijg. En wat ct200h al heeft geschreven na intensief remmen transmissie in n of p en remmen los.

Dit is wel iets wat ik niet van lexus had verwacht.

Ben op dit moment met een water koelsysteem bezig wat op de schijven sproeit tijdens het remmen, als ik in de power stand rij, En doe iedere 2 maanden samen met olie verversen de remblokken schoonmaken.

Wat betreft de 1100 graden:
3392564495_0e46b8cd67.jpg
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
ct200H zei:
Ligt geheel aan je eigen rijstijl, als je door een plas hebt gereden als er net geremd is de automaat even in N zetten en de rem los laten zo hebben de schijven de gelegheid af te koelen over hun gehele omtrek en niet alleen het gedeelte waar de remblokken niet aangrijpen.

Tevens is het soort remblok van belang en de velgen die je hebt gemonteerd i.v.m. koeling e.d., vergeet niet dat remschijven gewoon 1100 gr/c kunnen worden na een lekkere remsessie!!!! :O


Op de normale straat ga je dat niet zomaar voor elkaar krijgen....





gr. koen
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Ik wel,.................... :D

Zal niet het eerste Toyota product zijn waarvan ik de vlammen op de remblokken heb weten te toveren :rulez:
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Bedankt voor jullie reaktie's,
Wat dat verhaal "door een plas rijden en remmen" betrefd,
daar kwam mijn onderdelen -grossier ook mee,toen ik het woord garantie opperde,
maar dit gaat er bij mij moeilijk in, dit zou dus betekenen dat ik de auto als het regend beter in de garage kan laten staan, of moet gaan schakelen met een automaat.

Verder rij ik de kilometers die ik rij voor 99% op de rijksweg, dus in verhouding rem ik weinig.

Ook ik had dit van Lexus niet verwacht !!

Om de 2 maanden olie verversen? dan rij je aardig wat, ik doe dat eens per jaar, maar het is wel een goed idee om dan de remklauwen preventief schoon te maken

Maar om een lang verhaal kort te maken, de auto is weer aan zijn jaarlijkse onderhoudsbeurt toe.
de nieuwe schijven + blokken, filters e.d. zijn besteld, a.s. zaterdag de brug op en dan zal ik wat extra aandacht aan het reinigen van de remklauwen besteden.

groet

Henny
 

Nathanael

Heel actief
28 jul 2010
568
3
0
vorig jaar bijna 80.000 en vaker 160 als 60, vandaar. Ik heb een strenger onderhoudsschema als de taxi's
b.v. transmissie olie elke 6 maand. En dat soort geintjes.

Over het door een plas heen rijden is kan gewoon niet!! gebeurde dit ook met jouw vorige auto, denk het niet.
hiervoor had ik een Amerikaan en heb daar heel gek mee gereden, schijven vaak rood gehad maar nooit krom getrokken, Lexus met remmen vergelijkbaar met die van een Vito, T4, raken snel krom. logisch!!!

in p zetten als je stil staat he!!!!
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Nathanael zei:
vorig jaar bijna 80.000 en vaker 160 als 60, vandaar. Ik heb een strenger onderhoudsschema als de taxi's
b.v. transmissie olie elke 6 maand. En dat soort geintjes.

Over het door een plas heen rijden is kan gewoon niet!! gebeurde dit ook met jouw vorige auto, denk het niet.
hiervoor had ik een Amerikaan en heb daar heel gek mee gereden, schijven vaak rood gehad maar nooit krom getrokken, Lexus met remmen vergelijkbaar met die van een Vito, T4, raken snel krom. logisch!!!

in p zetten als je stil staat he!!!!



???????????????????????????????? :neutral:
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Een Lexus vergelijken met een busje??? Maar eeeh worden er wel originele remschijven gebruikt en geen immitatie?? :p
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Op mijn LS nog weinig trammelant gehad :roll:

Binnenkort gaan er bij mij wel wat sterkere op van een US spec. Supra TT
 

Nathanael

Heel actief
28 jul 2010
568
3
0
ct200H zei:
Een Lexus vergelijken met een busje??? Maar eeeh worden er wel originele remschijven gebruikt en geen immitatie?? :p

hiermee bedoel ik dikte en diameter van de schijf, afmetingen van de blokken. Gemaakt om veel massa tot stilstand te brengen.

het klinkt anders als normaal maar de originele waren nog eerder krom als Brembo's van de grossier.
ik heb nooit schijven af laten draaien altijd nieuwe gekocht.

Een jongen die ik ken , heeft een Honda legend 3,5 v6 RHD en die had er eerst ook last van, nu iets grotere schijf en probleem opgelost.
 

Nathanael

Heel actief
28 jul 2010
568
3
0
Jelmer zei:
Op mijn LS nog weinig trammelant gehad :roll:

Binnenkort gaan er bij mij wel wat sterkere op van een US spec. Supra TT


misschien rij jij anders als dat wij/ik rijd(en)....niet slecht bedoelt hoor, voor jou dan.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Ik denk dat jij (Nathanael) langer op hogere snelheden rijdt... en dan moet je ook nog stoppen... dus meer extreme omstandigheden dan menig persoon hier op het forum... denk ik...
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Ja, ze liggen al meer dan een jaar in de kast, het word nu wel eens tijd :)

Ze passen overigens ook op zo'n GS300 hoor. Alleen wel minimaal 17 inch wielen nodig