LS 460 of 600h

Badabing

Hoort erbij
23 aug 2018
60
10
8
Ben aan het ori?nteren op een overstap naar de LS gen4. Waar zou ik op moeten letten qua bouwjaar etc etc? Bouwjaar vanaf 2008 ivm E10 benzine? En hebben/hadden bepaalde bouwjaren specifieke probleempjes/aandachtspunt(jes)?
 

Romke

Heel actief
27 mrt 2019
674
594
93
Voor wat betreft bouwjaar zou ik me weinig zorgen maken, al is E10 geschiktheid wel iets om op te letten. Voor wat betreft al of niet hybride zou ik zeker voor hybride kiezen. De techniek daarvoor is alleszins betrouwbaar, en het brandstofverbruik is duidelijk lager. Tenslotte heb je nog diverse uitrustingsniveaus. Hoe meer er op en aan zit, hoe meer er kapot kan gaan....Een President uitvoering is natuurlijk het mooist, maar veel van de daarbij behorende extra's kun je alleen genieten vanaf de achterbank. Achter het stuur is er denk ik niet zoveel anders dan bij de "eenvoudiger" uitvoeringen. Verder denk ik dat als je een enigszins acceptabel exemplaar tegenkomt dat binnen het budget past, je beter meteen toeslaat. Uiteindelijk is het aanbod buitengewoon beperkt en als je een bepaalde kleur of een specifiek uitrustingsniveau wilt, zul je geduld moeten hebben. Wat ik in ieder geval zou doen is bij een mogelijke auto een keuring laten uitvoeren door een Lexus dealer of een bedrijf dat zich op het onderhoud van Lexus auto's heeft gespecialiseerd. Dat zou je mogelijk tijdig voor eventuele kostbare reparaties kunnen waarschuwen. De noodzaak tot reparaties hoeft op zich geen beletsel te zijn voor aankoop, mits daarmee met de prijsstelling van de auto rekening is gehouden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Badabing

Frank2b

Heel actief
12 jul 2017
787
444
63
Ik blader nog wel eens door de LS occasions. Wat mij opvalt is de gewichtstoename van de hybride versie tov de 'reguliere' uitvoering. Wanneer ik in de markt ben voor een volgende wagen, reken ik wel eerst even het verschil in wegenbelasting en brandstofverbruik door. Het hangt dus ook een beetje van de kilometers af die je maakt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Badabing

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
951
496
63
Ik blader nog wel eens door de LS occasions. Wat mij opvalt is de gewichtstoename van de hybride versie tov de 'reguliere' uitvoering. Wanneer ik in de markt ben voor een volgende wagen, reken ik wel eerst even het verschil in wegenbelasting en brandstofverbruik door. Het hangt dus ook een beetje van de kilometers af die je maakt.

Daarbij zou je wel de forse toename in PK?s in aanmerking moeten nemen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Badabing

Xqlusiv

Nieuw hier
14 mei 2019
11
15
3
Ik zit met hetzelfde dillema. LS600H of een LS460. Ondanks het grote verschil in PK's etc. ontlopen de 2 elkaar niet veel in prestaties. Althans de 0-100 tijden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Badabing

Badabing

Hoort erbij
23 aug 2018
60
10
8
Ik blader nog wel eens door de LS occasions. Wat mij opvalt is de gewichtstoename van de hybride versie tov de 'reguliere' uitvoering. Wanneer ik in de markt ben voor een volgende wagen, reken ik wel eerst even het verschil in wegenbelasting en brandstofverbruik door. Het hangt dus ook een beetje van de kilometers af die je maakt.

Ja, die berekening ga ik zeker maken!
 

Badabing

Hoort erbij
23 aug 2018
60
10
8
Voor wat betreft bouwjaar zou ik me weinig zorgen maken, al is E10 geschiktheid wel iets om op te letten. Voor wat betreft al of niet hybride zou ik zeker voor hybride kiezen. De techniek daarvoor is alleszins betrouwbaar, en het brandstofverbruik is duidelijk lager. Tenslotte heb je nog diverse uitrustingsniveaus. Hoe meer er op en aan zit, hoe meer er kapot kan gaan....Een President uitvoering is natuurlijk het mooist, maar veel van de daarbij behorende extra's kun je alleen genieten vanaf de achterbank. Achter het stuur is er denk ik niet zoveel anders dan bij de "eenvoudiger" uitvoeringen. Verder denk ik dat als je een enigszins acceptabel exemplaar tegenkomt dat binnen het budget past, je beter meteen toeslaat. Uiteindelijk is het aanbod buitengewoon beperkt en als je een bepaalde kleur of een specifiek uitrustingsniveau wilt, zul je geduld moeten hebben. Wat ik in ieder geval zou doen is bij een mogelijke auto een keuring laten uitvoeren door een Lexus dealer of een bedrijf dat zich op het onderhoud van Lexus auto's heeft gespecialiseerd. Dat zou je mogelijk tijdig voor eventuele kostbare reparaties kunnen waarschuwen. De noodzaak tot reparaties hoeft op zich geen beletsel te zijn voor aankoop, mits daarmee met de prijsstelling van de auto rekening is gehouden.

Ja, bedankt voor de tips.
 

FDD1975

Hoort erbij
17 okt 2018
68
40
18
LS600H of LS460 zit in praktijk helemaal niet zoveel verschil tussen qua verbruik, dit komt grotendeels door het verschil in gewicht, uit mijn hoofd is het verschil bijna 500 kilo. Nu even geen tijd om na te zoeken?

Ik heb destijds 3 maanden huiswerk gedaan en ben tot de conclusie gekomen dat een LS460 voor mij voldoende is. Daarnaast zou ik gewoon voor een President uitvoering gaan en niks minder. Is ook gewilder indien je hem weer wil verkopen. LS600H is allemaal wel leuk en aardig, maar het verschil qua verbruik is nogmaals nihil (of je moet vaak 30km/h uur rijden) dat je eigenlijk werkt voor de belasting dienst vanwege diens veel hogere gewicht. Ik rijd veel snelwegverkeer en rijd nog steeds 130km/h en scoor een gemiddelde van 11,6 liter, wat voor een V8 gewoon goed is.

E10 is trouwens een nogo, voor verdere tips en tricks zou ik gewoon even op clublexus.com kijken daar staan meer dan genoeg tips waar op te letten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Arbitrator

Badabing

Hoort erbij
23 aug 2018
60
10
8
LS600H of LS460 zit in praktijk helemaal niet zoveel verschil tussen qua verbruik, dit komt grotendeels door het verschil in gewicht, uit mijn hoofd is het verschil bijna 500 kilo. Nu even geen tijd om na te zoeken?

Ik heb destijds 3 maanden huiswerk gedaan en ben tot de conclusie gekomen dat een LS460 voor mij voldoende is. Daarnaast zou ik gewoon voor een President uitvoering gaan en niks minder. Is ook gewilder indien je hem weer wil verkopen. LS600H is allemaal wel leuk en aardig, maar het verschil qua verbruik is nogmaals nihil (of je moet vaak 30km/h uur rijden) dat je eigenlijk werkt voor de belasting dienst vanwege diens veel hogere gewicht. Ik rijd veel snelwegverkeer en rijd nog steeds 130km/h en scoor een gemiddelde van 11,6 liter, wat voor een V8 gewoon goed is.

E10 is trouwens een nogo, voor verdere tips en tricks zou ik gewoon even op clublexus.com kijken daar staan meer dan genoeg tips waar op te letten.

Thanks, Ik neig ook naar een ls460 vanwege het mindere gewicht etc. (En dus minder wegenbelasting) en het zal verzekeringtechnisch ook wel wat uitmaken of je ls460 of ls600h rijdt.

Bedoel je dat jij in ieder geval geen e10 tanks ook al zou je motor het aankunnen?
 

FDD1975

Hoort erbij
17 okt 2018
68
40
18
Ik tank inderdaad nooit 95.....alleen BP Ultimate.... Verschil in prijs is te verwaarlozen.

Vandaag even op en neer naar Oldenzaal gereden en voor de verandering de snelheidslimieten aangehouden, volgens de boordcomputer 7,7/100 km, bijna 1 op 13 dus...

Qua verzekering geen idee trouwens. Ikzelf heb de LS verzekerd tegen taxatiewaarde, mocht er iets gebeuren lijd ik geen verlies.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Badabing en Arbitrator

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
951
496
63
Ik tank inderdaad nooit 95.....alleen BP Ultimate. ik zal eens in de tankdop kijken ik meende dat daar ook 98 in vermeld stond..

Vandaag even op en neer naar Oldenzaal gereden en voor de verandering de snelheidslimieten aangehouden, volgens de boordcomputer 7,7/100 km, bijna 1 op 13 dus...

Ik tank ook alleen Ultimate. Als je op de centen zit, dan moet je maar een B-merk kopen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Badabing

Badabing

Hoort erbij
23 aug 2018
60
10
8
Ik tank inderdaad nooit 95.....alleen BP Ultimate.... Verschil in prijs is te verwaarlozen.

Vandaag even op en neer naar Oldenzaal gereden en voor de verandering de snelheidslimieten aangehouden, volgens de boordcomputer 7,7/100 km, bijna 1 op 13 dus...

Qua verzekering geen idee trouwens. Ikzelf heb de LS verzekerd tegen taxatiewaarde, mocht er iets gebeuren lijd ik geen verlies.

Ok, helder. Nooit echt bij stil gestaan maar een betere benzine zou ook in mijn huidige situatie (gs450h) betere topprestaties geven....

En zijn er ook nog andere benzines (behalve dus de BP Ultimate) die het tanken waard zijn? Super98 of.....?
 

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
951
496
63
Ok, helder. Nooit echt bij stil gestaan maar een betere benzine zou ook in mijn huidige situatie (gs450h) betere topprestaties geven....

En zijn er ook nog andere benzines (behalve dus de BP Ultimate) die het tanken waard zijn? Super98 of.....?

Het schijnt dat BP Ultimate de beste is van de Nederlandse premium 98 brandstoffen. Ik weet helaas alleen niet precies meer wat de reden daarvoor is. Vaag herinner ik me dat Ultimate als enige echt geen ethanol bevat. Weet jij datMrDaniel ?
 
  • Leuk
Waarderingen: Badabing

Romke

Heel actief
27 mrt 2019
674
594
93
Het schijnt dat BP Ultimate de beste is van de Nederlandse premium 98 brandstoffen. Ik weet helaas alleen niet precies meer wat de reden daarvoor is. Vaag herinner ik me dat Ultimate als enige echt geen ethanol bevat.

Het lijkt me onwaarschijnlijk dat er geen bioethanol is toegevoegd, al kan het mogelijk wel minder dan 10% zijn. Dat het product wordt ervaren als "beter" dan andere kan verschillende oorzaken hebben. Mogelijk een wat actiever reinigend bestanddeel, maar dat merk je niet bij de eerste km. Wat ook kan is dat het hogere oktaangetal dan voor de motor is voorgeschreven als minimum bij sommige motoren een voordeel is. Door het toevoegen van bioethanol wordt de destillatiekromme van de brandstof verschoven, met als gevolg dat onder bepaalde rijcondities de oktaangetalbehoefte van de motor iets hoger wordt. Door dan een 98 oktaan benzine toe te passen compenseer je het ethanoleffect min of meer, hetgeen mogelijk meteen bij overschakeling kan worden ervaren door motoren die daarvoor gevoelig zijn. In het algemeen zal de oktaangetalbehoefte van een motor die langdurig in gebruik is, enigszins toenemen omdat er zich afzettingen vormen in de verbrandingsruimte. Dat kan er toe leiden dat een auto die nieuw prima reed op Euro 95 dat na verloop van tijd niet onder alle omstandigheden goed doet. Een brandstof met een wat hoger oktaangetal kan dan beter "aanvoelen".

Er zijn diverse aanbieders van "premium" brandstof die kwalitatief uitgaan boven de in Europa als minimum aan te houden eisen. Dat is niet alleen omdat die leveranciers daar brood in zien, maar ook omdat de minimum voorgeschreven kwaliteit niet onder alle omstandigheden in alle auto's toereikend blijkt. Dat is ook de reden voor het aanbod voor allerlei achteraf toe te voegen zaken aangeboden door autobedrijven en autoshops. Natuurlijk is dat "handel", maar die handel kan alleen bestaan als er ook een onderliggend probleem bestaat dat daarmee kan worden aangepakt. De oorzaak van veel van die problemen is het toenemende verkeer met veel files en (vanuit de motor gezien) lastige snelheidsbeperkingen. Die condities zorgen voor vervuiling die kan leiden tot een hogere oktaangetalbehoefte of tot minder goede werking van injectoren en carburatuers en tot vervuiling van inlaatkleppen. Regelmatig een half uur op forse snelheid rijden (hoger dan in Nederland toegestaan....) zou de meeste van die problemen voorkomen, maar als dat niet gaat zul je dus af en toe de noodzaak tot "additionele medicatie" kunnen ervaren.
 

LEX(D)US

Actief
20 sep 2019
157
134
43
Regelmatig een half uur op forse snelheid rijden (hoger dan in Nederland toegestaan....) zou de meeste van die problemen voorkomen, maar als dat niet gaat zul je dus af en toe de noodzaak tot "additionele medicatie" kunnen ervaren.

Een rondje Duitse autobahn met vakantie geeft inderdaad altijd merkbaar verschil.
Gelukkig mogen we het binnenkort weer proberen.
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.086
4
789
113
Ben aan het ori?nteren op een overstap naar de LS gen4. Waar zou ik op moeten letten qua bouwjaar etc etc? Bouwjaar vanaf 2008 ivm E10 benzine? En hebben/hadden bepaalde bouwjaren specifieke probleempjes/aandachtspunt(jes)?

Even weer on topic:
Ik lees al jaren het 4LS forum van CL en onderstaande valt mij op bij beide modellen.
De draagarmen voor slijten vrij snel, deze zijn vrij prijzig maar ik vermoed dat dit door de bestuurder komt, bij het scherp insturen bij het parkeren komen er verkeerde krachten op de rubbers waardoor ze uitlubberen.
De AWD versies hebben soms last van vibraties, dit kan meestal verholpen worden door de olie in de tussenbak te verversen, soms als je pech hebt moeten de aandrijfassen voor vervangen worden.
De ML versterker kan soms kapot gaan.
Het dashboard kan plakkerig aan gaan voelen, dit komt door de weekmakers die uit het kunststof komen bij zeer warm weer.
De luchtvering achter kan gaan lekken. Ook dit ligt voornamelijk aan de bestuurder.

Bovenstaande zijn de meest voorkomende problemen die flink in de papieren kunnen lopen. Deze gelden ook voor de facelift modellen.
Verder gewoon rekening er mee houden dat het geen Aygo is, reken gemiddeld de kosten op bijna het dubbele van een GS of IS.
 
  • Leuk
Waarderingen: Badabing en Arbitrator

Badabing

Hoort erbij
23 aug 2018
60
10
8
Even weer on topic:
Ik lees al jaren het 4LS forum van CL en onderstaande valt mij op bij beide modellen.
De draagarmen voor slijten vrij snel, deze zijn vrij prijzig maar ik vermoed dat dit door de bestuurder komt, bij het scherp insturen bij het parkeren komen er verkeerde krachten op de rubbers waardoor ze uitlubberen.
De AWD versies hebben soms last van vibraties, dit kan meestal verholpen worden door de olie in de tussenbak te verversen, soms als je pech hebt moeten de aandrijfassen voor vervangen worden.
De ML versterker kan soms kapot gaan.
Het dashboard kan plakkerig aan gaan voelen, dit komt door de weekmakers die uit het kunststof komen bij zeer warm weer.
De luchtvering achter kan gaan lekken. Ook dit ligt voornamelijk aan de bestuurder.

Bovenstaande zijn de meest voorkomende problemen die flink in de papieren kunnen lopen. Deze gelden ook voor de facelift modellen.
Verder gewoon rekening er mee houden dat het geen Aygo is, reken gemiddeld de kosten op bijna het dubbele van een GS of IS.


Top, bedankt voor de tips. Is een aankoopkeuring bij een Lexus dealer een verstandige optie in deze?
 

BlueyCT200

Hoort erbij
15 jul 2019
62
15
8
Top, bedankt voor de tips. Is een aankoopkeuring bij een Lexus dealer een verstandige optie in deze?

Ik denk dat een aankoopkeuring altijd verstandig is. Heb ik zelfs met een CT200H gedaan. Dus laat staan voor een LS, voor de kosten hoef je het niet te laten. Het kan je heel wat problemen schelen en inzichten verschaffen in de auto die wil kopen of gekocht hebt!

Er zijn ook verschillende YouTube video?s te vinden met aankoopadvies:

https://youtu.be/xVuZirQ55oI

https://youtu.be/RoF_KNoVLlI

https://youtu.be/tnOBKku4eU4

https://youtu.be/4ZA_iwNxLEs

succes!
 
  • Leuk
Waarderingen: Badabing en Arbitrator

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
951
496
63
Inderdaad, altijd aan te raden om een derde partij een keuring te laten doen. Al is het maar om af te kunnen dingen op slijtageonderdelen als banden, remschijven/blokken etc.
Even onder de auto kijken op de brug samen met iemand die er oog voor heeft. Kijk naar roest, draagarmrubbers, lekkage, is de auto recht getrokken en noem maar op.
 
  • Leuk
Waarderingen: Badabing en BlueyCT200