Ervaringen NX

Effie75

Nieuw hier
29 jun 2016
12
2
3
We zijn al weer een aantal jaren tevreden berijders van een CT. Omdat we een maatje groter zoeken, zijn we ge?nteresseerd in de NX. Nu deze ook al weer een aantal jaren op de markt is, zijn we erg benieuwd naar jullie positieve en mindere ervaringen. Daarmee
helpen jullie ons met de keuze!
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
691
133
43
Ik heb 'm een keer als leenauto van de dealer mee gehad en het is wel even een hele klap groter dan een CT hoor ;) Verder een erg prima auto om mee te rijden, maar door de grootte is het natuurlijk niet altijd even praktisch als je een CT gewend bent. Zelfs als IS rijder vond ik 'm aardig aan de grote kant.
 

Dietrich

Actief
16 mrt 2018
256
89
28
De NX is basically een verLexusde Toyota RAV4.

En de CT een Lexus-like Prius, maar het voelt toch echt als een heel andere auto. En gevoelsmatig ook een klasse hoger.
Niets negatiefs over de Prius trouwens, dat blijft een geweldig concept.
 

Bluedeamon

Actief
4 okt 2015
440
31
0
Het is een goede auto. Hij rijd fijn. Hij zit ruim en het interieur komt niet op je af. Geweldige auto.
 

GroteSmurf

Hoort erbij
25 jun 2018
76
42
18
Waar ik bij een GS300h een 1:15 verbruik haalde in een 24 uurs proefrit, bleef ik bij de NX300h steken op 1:14 op eenzelfde periode, met echt geen achterlijk rijgedrag.
Ten opzichte van je CT verbruik ga je dus wel een stapje achteruit maken, wat ook wel te verwachten is.

Verder reed de auto lekker, zoals ook verwacht.

Ik ben zelf voor een GS300h gegaan omdat we groter wilden... in de NX300h pastte de kinderwagen net niet in zijn geheel achterin, omdat de laadruimte niet breed/diep genoeg was.
De totale beschikbare liters zijn gok ik wel meer / praktischer dan bij de GS (want midi-suv ipv sedan)... alleen net de combi van ons kinderwagen onderstel + bak pastte niet.

Dietrich, De CT is trouwens meer een ver-lexus-te Auris Hybrid... de Prius is een klasse apart. ;-)
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
691
133
43
Niets negatiefs over de Prius trouwens, dat blijft een geweldig concept.

Nou ja, niets negatiefs? Heb je dat uiterlijk van het huidige model gezien? :p

Volgens mij is dat ook niet echt aangeslagen, zie ze maar weinig rijden.
 

Frank2b

Heel actief
12 jul 2017
787
444
63
Ik vind dat uiterlijk dan weer erg leuk eigenlijk, smaken verschillen ... Maar de P4 zie je niet veel in het wild inderdaad.
 

Dietrich

Actief
16 mrt 2018
256
89
28
Nou ja, niets negatiefs? Heb je dat uiterlijk van het huidige model gezien? :p

Volgens mij is dat ook niet echt aangeslagen, zie ze maar weinig rijden.

Ik vind dat uiterlijk prima, want functioneel.
Als ze er een solar roof in hadden geplaatst zoals in mijn oude Prius had ik 'm serieus overwogen, in mijn IS zit een prima schuifdak, maar dat ding in de Prius was mijlenver beter.
 

Effie75

Nieuw hier
29 jun 2016
12
2
3
Superbedankt voor jullie reacties! Ik heb naar de reviews op verschillende sites gekeken, waaronder die op Autoweek.nl. Bij die laatste viel op dat dit voornamelijk mensen waren die nog maar een paar km op de teller hadden gezet en nog erg blij waren met hun nieuwe aanwinst. Daarom was ik erg benieuw naar jullie mening.
 

MoTrade

Hoort erbij
Sponsor
18 okt 2018
53
29
18
Onlangs een GROM Vline2 ingebouwd in een Lexus NX300h uit 2015. Panelen losklikken, kabels koppelen en klaar. Works like a charm. Snel, stabiel en fraai beeld.
Apple Carplay, Auto Android, Spotify, Waze, Google Maps etc. Auto is weer helemaal 2019.
 

Bijlagen

  • photo7011.jpg
    photo7011.jpg
    65,7 KB · Weergaven: 79
  • Leuk
Waarderingen: Dietrich

Dietrich

Actief
16 mrt 2018
256
89
28
Onlangs een GROM Vline2 ingebouwd in een Lexus NX300h uit 2015. Panelen losklikken, kabels koppelen en klaar. Works like a charm. Snel, stabiel en fraai beeld.
Apple Carplay, Auto Android, Spotify, Waze, Google Maps etc. Auto is weer helemaal 2019.

Zolang je niets hoeft te breken of weg te zagen, en de originele inbouwdelen netjes bewaart lijkt me dat prima.
Mocht je 'm dan ooit weer weg doen kun je alles netjes terug zetten.
 

MoTrade

Hoort erbij
Sponsor
18 okt 2018
53
29
18
Alles blijft in tact. De aansluitstekkers zijn voorzien van contrastekkers zodat je de bestaande stekkers (audio en video) kunt overpluggen. Het is 100% plug en play.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dietrich

MoTrade

Hoort erbij
Sponsor
18 okt 2018
53
29
18
Ook het originele beeldscherm blijft zitten. Je houdt dus geen originele onderdelen over, het is complementair.
 

Dietrich

Actief
16 mrt 2018
256
89
28
Alles blijft in tact. De aansluitstekkers zijn voorzien van contrastekkers zodat je de bestaande stekkers (audio en video) kunt overpluggen. Het is 100% plug en play.

En hoe verbind je dat met het web? Bluetooth via je phone?
 

MoTrade

Hoort erbij
Sponsor
18 okt 2018
53
29
18
Je kunt een wifi hotspot aanmaken via je telefoon of zelf een mobiele wifi in de auto plaatsen.
 

MoTrade

Hoort erbij
Sponsor
18 okt 2018
53
29
18
de vline kun je dan verbinden met de hotspot en dan ligt alles binnen handbereik. Maar je kunt ook gewoon muziek afspelen via een usb stick en geinstalleerde apps gebruiken zolang deze geen wifi nodig hebben.