Proefrit NX300h

Erjee

Actief
5 feb 2017
373
92
28
Eens met Arbitrator.
En als je zelf even het zoeken beu bent;
als je via de website van je (of een andere) dealer of de importeur een zoekopdracht geeft,
dan wordt er automatisch na een paar dagen contact met je opgenomen.
Dan kun je in een telefoongesprek heel duidelijk aangeven wat je wensen zijn.
En ook je ervaringen met je eerste zoek-poging aangeven.

Misschien dat dat het vinden van JOUW exemplaar makkelijker maakt.

:oops:
 
  • Leuk
Waarderingen: Arbitrator

EjT64

Nieuw hier
26 dec 2013
23
5
3
Er staan er genoeg op Marktplaats.
Was het maar zo'n feest. Van deze President Line staan er praktisch geen andere met deze km's en deze prijs. De afgelopen 4 maanden heb ik die ook niet langs zien komen. Het is op dit moment een redelijk uniek exemplaar.
Ik vind het lastig deze te laten staan, maar dat is waarschijnlijk wel het beste. Morgen wil ik de knoop doorhakken.
 

Dietrich

Actief
16 mrt 2018
256
89
28
Was het maar zo'n feest. Van deze President Line staan er praktisch geen andere met deze km's en deze prijs. De afgelopen 4 maanden heb ik die ook niet langs zien komen. Het is op dit moment een redelijk uniek exemplaar.
Ik vind het lastig deze te laten staan, maar dat is waarschijnlijk wel het beste. Morgen wil ik de knoop doorhakken.

Laat je qua aankoop nooit onder druk zetten.
NOOIT.
 

EjT64

Nieuw hier
26 dec 2013
23
5
3
Laat je qua aankoop nooit onder druk zetten.
NOOIT.

Mee eens. Ik word niet onder druk gezet, behalve dan door mijzelf... :oops:. Ik heb na de 2e proefrit tot dinsdag bedenktijd gevraagd bij de dealer en die gaf me alle ruimte.
 

Mr Bullet

Hoort erbij
1 sep 2014
76
16
0
Als men de belofte doet dat het goed komt en dit op papier zet dan moet het wel goed komen toch?
Anders kan je ze erop wijzen want het staat dan op papier. Als je toch stiekum een beetje verliefd op deze auto bent geworden dan moet je het gewoon doen. Anders had je nieuw moeten kopen dan heb je geen gedonder met beschadigingen en kleur verschillen.
 

Erjee

Actief
5 feb 2017
373
92
28
Toen ik m?n CT kocht had deze nog behoorlijk veel schade door steenslag.
Ik heb een proefrit gemaakt en besloten die te nemen.
En dat, terwijl er een andere naast stond voor vrijwel dezelfde prijs, veeel minder steenslag ook.
Maar niet in de kleur en uitvoering die ik wilde.

De verkoper heb ik gezegd dat die steenslag een deal breaker voor mij was.
Als hij daar wat aan kon doen, dan zouden we nu ter plekke de deal kunnen sluiten.
Op zijn kosten heeft hij de motorkap en spatborden v??r laten spuiten.

Jij zou de verkoper kunnen voorstellen om die voorkant opnieuw te laten spuiten, maar deze keer goed.
En dat dashboard... tja... het blijft een tweedehandsje.
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
691
133
43
Toen ik m?n CT kocht had deze nog behoorlijk veel schade door steenslag.

Even misschien offtopic, maar is dat een CT-kwaaltje? Die van de vriendin heeft dat ook heel erg, zelfs bij het schadebedrijf vonden ze het uitzonderlijk veel en die zien vast heel wat langskomen.
 

Erjee

Actief
5 feb 2017
373
92
28
Ook sorry voor off topic.
Daarop kan ik alleen speculeren.
De CT was tot voor kort de lieveling van leasend Nederland.
Ik vermoed (!) dat daar veel bumperklevers bij zaten.
Of... penny pinchers die zich dicht achter vrachtwagens op hielden om zo brandstof te besparen.
Beide situaties brengt veel steenslag met zich mee.
Maar... puur speculatief.
Want de neus is niet erg verticaal.
 

EjT64

Nieuw hier
26 dec 2013
23
5
3
Ik heb het helaas moeten afblazen. Het was een close call. Een optelsom van plussen en minnen. De gebutste bumper was niet de enige reden.
Het begon eigenlijk al met dat de prijs onder aan de streep net iets meer was dan ik wilde uitgeven. En toen kwam er nog bij dat de auto geen alarmklasse 3 had, er zou dan 200 euro bijkomen voor de inbouw en certificaat. Daarnaast was de navigatie nogal verouderd en een update zou 185 euro gaan kosten. Komt bij dat ik nog een set winterbanden en velgen zou willen aanschaffen, kortom, al met al viel het een stukje duurder uit dan verwacht. Op zich zou ik dat er wel voor over hebben, maar dan moet de auto wel aan (bijna) al mijn wensen voldoen. En daar begon het wat te wringen.

Zo vond ik de navigatie echt een stap terug ten opzichte van wat ik gewend was, qua verkeersinformatie en qua gebruiksgemak. Ook blijkt deze 2016 NX niet in aanmerking te komen voor Apple car play, dus je blijft afhankelijk van dit systeem van Lexus. En ik vind het not done om met een auto uit dit dure premium segment maar weer een telefoon aan het raam te plakken.
De Mark Levinson installatie vond ik prima, maar niet zo super fantastisch zoals ik van sommige mensen had begrepen. Muziek streamen met de iPhone via bluetooth klonk ronduit slecht. In de Captur klinkt dat echt veel beter. Op internet lees ik dat meer mensen hier last van hebben en dat er (nog) niet een oplossing voor is gevonden. Muziek via een usb stick klinkt echt heel fijn, maar ik stream bijna alles via Tidel (in hoge kwaliteit) en in de NX klinkt dit echt niet goed. Mogelijk dat het via een kabeltje beter klinkt, maar ik vind dat ouderwets en onhandig en ik heb dat verder ook niet meer kunnen uitproberen.
Verder trilt de auto nog steeds op hogere snelheden (hoewel dit wel al beter is na het balanceren en ik er minder last van heb dan mijn vrouw). En mijn vrouw was niet weg van de kleur, maar dat was voor mij als kleurenblinde niet een dealbreaker.
En dan dus die bumper, waar de dealer aanvankelijk een bijdrage van mij verwachtte om het op te lossen. Na wat discussie zou hij dit dan toch voor zijn rekening nemen, maar of het dan voldoende naar mijn zin zou worden opgelost is maar de vraag. En ik zou eerst het koopcontract moeten tekenen wat me niet een fijn gevoel gaf.

Tegenover de minpuntjes staan ook een aantal plussen: de heerlijke stoelen (elektrisch verstelbaar, geheugenfunctie, verwarmd ?n gekoeld!), het rijke gevoel van het interieur, de extra?s als stuurverwarming, blindspot warning, adaptive cruisecontrol, automatisch grootlicht, headup display, you name it).

Zoals gezegd, een close call, ik had bijna een muntje moeten opwerpen. Ik vroeg me af hoe ik me zou voelen als ik hem zou kopen. Ik denk dat mijn blijdschap over de aanschaf erg zou worden getemperd door bovenstaande minpuntjes. Ik denk dat ik al binnen enkele weken gewend raak aan de extra?s en die normaal ga vinden, terwijl ik me de komende jaren steeds meer zou gaan ergeren aan het navigatiesysteem en de slechte geluidskwaliteit van bluetooth. Dus, na een paar half slapeloze nachten, besloten het niet te doen.
Maar echt overtuigd dat dit de juiste keus was ben ik eerlijk gezegd nog niet.
 

Challenge

Nieuw hier
31 dec 2016
16
2
0
De eisen van de mens worden steeds hoger, wat ook wel mag omdat de auto's steeds duurder worden.
Ik zou zelf in de toekomst ook graag eens in de NX willen proefrijden als onze lease auto ingeleverd moet worden.
Prachtig design en veel comfort. persoonlijk zou die navigatie me niet veel uitmaken want die gebruik in weinig tot nooit.
Ook de radio heb ik nooit echt hard en meestal op de gewone radio zender.

Persoonlijke wensen kan een keuze tot het nemen van een keuze erg beinvloeden.
Ook de service en aflevering van de dealer/garage speelt hier in een grote rol.

Ben wel benieuwd welke auto je dan gaan nemen :)
 

EjT64

Nieuw hier
26 dec 2013
23
5
3
Ben wel benieuwd welke auto je dan gaan nemen :)
Goede vraag! Want ja, wat is het alternatief?
Ik kijk met een schuin oog naar RAV4, maar vind dat model er toch een beetje te stoer uit zien. Of de Honda CR-V, maar dat vind ik eigenlijk helemaal geen mooie auto. Of de Hyundai Tuscon (2019 model), maar heb wat moeite met het anonieme uiterlijk. Hoewel de N-line hiervan best goed lijkt.
Het liefst vind ik iets bij de premium merken, Lexus, BMW, Volvo (liever geen Mercedes of Audi, volledig gebaseerd op vooringenomenheid :) ).
Als ik vasthoud aan een SUV model, dan blijft de Lexus NX als enige kandidaat over. BMW X3 vind ik niet mooi en vrees bij BMW de onderhoudskosten. Volvo XC40 vind ik te klein en te duur, XC60 van na de update valt nog ruim buiten mijn budget.
Dus Lexus, maar als deze President Line niet goed genoeg is, wat dan wel?
Ik zou een jaartje kunnen wachten en gaan voor het 2018 model, deze heeft verbeterde satnav en een iets beter rijcomfort, maar als President uitvoering zal deze volgend jaar waarschijnlijk nog niet binnen mijn budget vallen.

Al wegstrepend kom ik tot de conclusie dat ik toch het liefst een NX wil. Wellicht heb ik een mooie kans laten lopen? mmm.
 
Laatst bewerkt:

Erjee

Actief
5 feb 2017
373
92
28
Goede vraag! Want ja, wat is het alternatief?
>>> knip <<<
Al wegstrepend kom ik tot de conclusie dat ik toch het liefst een NX wil. Wellicht heb ik een mooie kans laten lopen? mmm.

:)

Jouw postings zijn een verademing om te lezen.
Uitvoerig, goed onderbouwd, eerlijk.

Jammer dat deze NX je niet over de streep kon trekken.
Doet me denken aan een ervaring die een goede vriend had met het vinden van zijn volgende tweedehands premium wagen.
Proef gereden in ??n model gaf niet het bevredigende gevoel dat hij er van verwacht had.
Te hoge verwachtingen??
Pas nadat hij had proef gereden in een ander exemplaar merkte hij dat er wel degelijk verschil kan zitten tussen twee hetzelfde model auto van premium klasse.
Het exemplaar dat hij w?l wilde hebben (en nu ook heeft gekocht) reed met minder trillingen en de automaat schakelde soepeler.
Ook in de Fiat 500, welke mijn vrouw heeft gehad, zijn duidelijke onderlinge verschillen waar te nemen.
E?n exemplaar bleek een irritant brommende motor en een eng ?losjes? aanvoelende versnellingsbak te hebben. Het exemplaar dat ze zichzelf gunde schakelde veel strakker en bromde niet.

Wellicht dat een proefrit in een ander exemplaar NX vergelijkbare verschillen laat waarnemen.

Samen gevat: gewoon nog eens een vrijblijvende proefrit in een NX doen. :thumbsup:
 

EjT64

Nieuw hier
26 dec 2013
23
5
3
:)

Jouw postings zijn een verademing om te lezen.
Uitvoerig, goed onderbouwd, eerlijk.

Dank! :rulez:

Doet me denken aan een ervaring die een goede vriend had met het vinden van zijn volgende tweedehands premium wagen.
Proef gereden in ??n model gaf niet het bevredigende gevoel dat hij er van verwacht had.
Te hoge verwachtingen??
Pas nadat hij had proef gereden in een ander exemplaar merkte hij dat er wel degelijk verschil kan zitten tussen twee hetzelfde model auto van premium klasse.
Het exemplaar dat hij w?l wilde hebben (en nu ook heeft gekocht) reed met minder trillingen en de automaat schakelde soepeler.
Zou inderdaad zo maar kunnen dat een andere NX minder trilt. Maar ik moet zeggen dat dat voor mij niet de dealbreaker was, het was de optelsom van meerdere zaken.

Ook in de Fiat 500, welke mijn vrouw heeft gehad, zijn duidelijke onderlinge verschillen waar te nemen.
E?n exemplaar bleek een irritant brommende motor en een eng ?losjes? aanvoelende versnellingsbak te hebben. Het exemplaar dat ze zichzelf gunde schakelde veel strakker en bromde niet.
Dit herken ik exact! Toen ik met mijn vrouw aan het kijken was voor een Fiat 500 (wat hebben die vrouwen toch met dit model?) wilde ze na de eerste proefrit geen Fiat 500 meer, dat ding reed slecht, erg rumoerig en stuiterig. Toch nog een andere geprobeerd en die leek veel strakker gebouwd en reed fijner, een groot verschil. Die heeft ze dus gekocht.

Wellicht dat een proefrit in een ander exemplaar NX vergelijkbare verschillen laat waarnemen.
Samen gevat: gewoon nog eens een vrijblijvende proefrit in een NX doen. :thumbsup:
Ik vond het verschil tussen de F-Sport en de President Line eigenlijk kleiner dan de verschillen tussen de 2 Fiat 500's :oops:.
Die Lexussen (Lexi?) rijden wel ongeveer hetzelfde, de F-Sport wat strakker, de President wat comfortabeler, maar bij beide voelde ik een zelfde soort luxe en degelijkheid.
Als ik voor een NX ga, dan liefst de President Line, de vele extra's die er op zitten ten opzichte van andere versies hebben voor mij echt toegevoegde waarde. Op dit moment, en eigenlijk al een hele tijd, zie ik geen andere President Lines in mijn prijsklasse te koop staan. Een kwestie van het juiste moment afwachten denk ik.
 

Erjee

Actief
5 feb 2017
373
92
28
Ach, het Vijfhondertje is ook na al die jaren nog steeds een heel welkome verschijning in het doorgaans heel saaie Nederlandsche wagenpark.
En de Abarth die ze nu heeft al helemaal.:oops:

Je bent in tweestrijd met een ernstig First World Problem.
Wat mij zo ontzettend charmeert is de moeiteloosheid en ongedwongenheid van Lexus. Zelfs in de CT is dat al aanwezig;
dat gevoel dat niks moet. Maar w?l kan!
In alle Beierse auto?s van mijn ouders, en in alle auto?s van mijn huidige werkgever had ik dat gevoel nooit. Of in ieder geval veel minder.
Stuk voor stuk uitstekend rijdende auto?s. Daar niet van.
Maar de rust die me mijn budget-Lexus geeft is maar moeilijk terug te vinden in andere merken.
 

EjT64

Nieuw hier
26 dec 2013
23
5
3
Dank voor de tip, maar ik zou opzien tegen het geregel en gedoe die het importeren met zich mee brengt. Ik denk dat ik me liever richt op Lexus dealers in NL, met 2 jaar garantie... een iets hogere prijs is dan wel gerechtvaardigd, denk ik :oops:.
 

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
951
496
63
Dank voor de tip, maar ik zou opzien tegen het geregel en gedoe die het importeren met zich mee brengt. Ik denk dat ik me liever richt op Lexus dealers in NL, met 2 jaar garantie... een iets hogere prijs is dan wel gerechtvaardigd, denk ik :oops:.


Ik snap je volkomen.
Echter ben ik nu bij een Duitse Lexus dealer een auto aan het importeren en het valt echt reuze mee! Daar kun je ook 2 jaar europese garantie krijgen op een gebruikte auto.