Kromme remschijven.

BPK

Nieuw hier
26 okt 2019
3
2
0
Vorig jaar mei kocht ik, als startende ondernemer, een Lexus RX300 2001 met ca. 95000 km op de teller. Nu bijna 1,5 jaar later staat de teller op ca. 170000
De auto wordt ingezet al was het een nieuwe auto. Wat onderhoud aangaat, gaat het goed behalve de remschijven. Bij drie banden zijn de lagers vervangen.
Remschijven van Bosch en Brembo gemonteerd gehad nu origineel, maar na een bepaalde tijd gaat het weer mis. In het begin van de rit gaat het goed, maar na verloop van tijd stuurtrillen bij remmen van 120-100 en bij 80. Ook een krassend geluid en bij lage snelheden een piep.
Wil graag een oplossing. Wie heeft dezelfde ervaring en/of tips.
 

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
951
496
63
Ik had op een gegeven moment roest op de wielnaaf waardoor de remmen steeds krom gingen. Wielnaaf vervangen en het was weg. Daarnaast helpen andere zaken als: niet hard remmen en dan door een plas rijden, na hard remmen de rem vast houden etc.
 
  • Leuk
Waarderingen: BPK

Redguy

Actief
19 apr 2014
175
30
28
Remklauwen in goede staat? Geleidepennen hiervan ontdaan van roest/vuil en ingesmeerd? Stofrubbers in goede conditie zodat de geleidepennen niet gaan roesten?
Kan er allemaal mee te maken hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: BPK

Romke

Heel actief
27 mrt 2019
674
594
93
Het doet denken aan oververhitting en/of gevolgd door snelle afkoeling. Ook het gegeven dat reeds drie wielnaven problemen gaven, doet denken aan het te hoog oplopen van de temperatuur. De bedoeling is dat bij het loslaten van het rempedaal de remblokken de schijf niet meer raken en er dus geen contact is tussen remblokken en remschijf. Dat dat wel gebeurt kan allerlei oorzaken hebben. Het controleren van alle onderdelen van de remklauw en het indien nodig goed gangbaar maken van alle betroffen onderdelen en het invetten van alles wat vast kan zitten maar moet kunnen bewegen met een geschikt smeermiddel zou het euvel op moeten heffen.
 
  • Leuk
Waarderingen: BPK