Meest geschikte banden RX

Pantano

Hoort erbij
18 jul 2015
34
1
8
Ben nog steeds zeer blij met mijn RX. Gisteren zag ik alleen dat er nog weinig profiel op mijn banden zit. De vraag is welke banden zijn volgens jullie het meest geschikt voor deze RX? Dit is de eerste keer dat ik banden voor deze auto koop.

De vorige eigenaar heeft er Latitude Sport van Michelin 255 / 55 R 18 onder gezet. Ik kreeg alleen bij de garage een opmerking dat deze banden te breed zijn?!
 

Yvonne

Actief
5 dec 2010
108
12
18
Beste Pantano,

Ik had onder mijn RX (RX300 uit 2005) van Vredestein de 4SVR.235/55VR18 100V Quatrac. 3 liggen. Dit zijn all season banden (of hoe je dat ook noemt), waar je in de winter ook gewoon mee in Duitsland en Oostenrijk mag rijden. Ik gebruik mijn auto alleen voor de 'boodschappen' en in het weekend fungeert deze ook als 'gezinsauto'. Omdat ik zo weinig kilometers maak heeft het voor ons niet veel nut om een aparte set winter en zomerbanden te hebben, maar mochten we toch een keer in de winterperiode naar Duitsland gaan voor een weekendje of wat dan ook dan wilden we wel banden die daar dan ook geschikt zijn (en dat we geen boete aan onze kont krijgen voor onjuiste banden).
Ik kan me herinneren dat ze in eerste instantie bij ons ook de 255 eronder wilden leggen maar dat deze inderdaad te breed voor deze auto zijn... De 235 was wel geschikt... dus jouw garage heeft volgens mij wel gelijk. Omdat wij perse een all season band wilden vielen er al heel veel af en zijn we uiteindelijk bij deze uitgekomen. Ik weet niet of jij wel gaat wisselen tussen zomer en winterbanden, maar voor mij waren deze all seasons een prima keuze. Kosten waren geloof ik inclusief monteren rond de ? 650,-

Hopelijk kun je er wat mee.

Succes!

Groetjes Yvonne
 

Pantano

Hoort erbij
18 jul 2015
34
1
8
Beste Pantano,

Ik had onder mijn RX (RX300 uit 2005) van Vredestein de 4SVR.235/55VR18 100V Quatrac. 3 liggen. Dit zijn all season banden (of hoe je dat ook noemt), waar je in de winter ook gewoon mee in Duitsland en Oostenrijk mag rijden. Ik gebruik mijn auto alleen voor de 'boodschappen' en in het weekend fungeert deze ook als 'gezinsauto'. Omdat ik zo weinig kilometers maak heeft het voor ons niet veel nut om een aparte set winter en zomerbanden te hebben, maar mochten we toch een keer in de winterperiode naar Duitsland gaan voor een weekendje of wat dan ook dan wilden we wel banden die daar dan ook geschikt zijn (en dat we geen boete aan onze kont krijgen voor onjuiste banden).
Ik kan me herinneren dat ze in eerste instantie bij ons ook de 255 eronder wilden leggen maar dat deze inderdaad te breed voor deze auto zijn... De 235 was wel geschikt... dus jouw garage heeft volgens mij wel gelijk. Omdat wij perse een all season band wilden vielen er al heel veel af en zijn we uiteindelijk bij deze uitgekomen. Ik weet niet of jij wel gaat wisselen tussen zomer en winterbanden, maar voor mij waren deze all seasons een prima keuze. Kosten waren geloof ik inclusief monteren rond de € 650,-

Hopelijk kun je er wat mee.

Succes!

Groetjes Yvonne

Sorry voor de late reactie.

Ik ga deze week mijn banden weer wisselen. Heb zowel een setje winterbanden als zomerbanden. Ook dankzij de vorige eigenaar.
Kan hier zeker iets mee. Zal deze week even wat offertes opvragen voor de 235.

Bedankt!
 

fastatje

Heel actief
1 jun 2014
562
48
28
Ik heb de rainsport3 235-55-18 van uniroyal eronder zitten ( al 5 jaar) ze bevallen mij best en heb altijd grip en ze zijn lekker stil. slijtage is bij de rx wel een issue ik moet regelmatig flink uitsturen en dan hoor je ze wel vreten terwijl de uitlijning in orde is....

p.s . ik heb een adresje in Amsterdam waar ik ?500,- voor een setje kwijt ben.
 

Tjalle koop

Nieuw hier
18 jul 2018
17
0
0
Beste

Ik heb er michelin cross climate onder laten leggen, 4 stuks voor 750. Rijdt helemaal super en hoef nu niet meer te wisselen in de winter

Tjalle
 

deMiene

Nieuw hier
5 jul 2019
9
1
1
Beste

Ik heb er michelin cross climate onder laten leggen, 4 stuks voor 750. Rijdt helemaal super en hoef nu niet meer te wisselen in de winter

Tjalle

Hoe is het geluid van de CrossClimate banden?
Ik had ze onder een Volvo V70. Maar nu heb ik een RX 400h. En hoor nu wel tamelijk wat ruis met de huidige banden. Vooral door cupping. Bij vervanging wil ik misschien wel weer de CrossClimates er op leggen
 

TwaMu

Actief
13 mei 2015
233
19
18
Ik heb onder weliswaar een CT200h ook Michelin Cross Climate, heel fijne band in zomer en winter, gaat erg lang mee (nu ruim 70.000 km nog 4-4,5 mm profiel) maar nu beginnen ze toch behoorlijk veel afrol geluiden te produceren. Wielen al eens gewisseld voor-achter maar gaf geen verbetering.
Vr. Gr.
Twan.
 

Erjee

Actief
5 feb 2017
373
92
28
Ook ik heb de CrossClimates onder mijn CT liggen.
Halverwege het profiel zijn ze zo hard gaan zoemen a.g.v. cuppen dat ik vreesde voor ?n wiellager.
Inmiddels heb ik bij de dealer een setje 16? Lexusvelgen (inruilers) met winterbanden gekocht.
Ik blijf de CC nog rijden tot de winterbanden er op kunnen.
In het voorjaar gaan de CC er af en komen er weer zomerbanden op.
 

SmokinX

Nieuw hier
20 jan 2020
1
0
0
Onlangs Yokohama V105 235-60-18 103V onder de RX400h laten leggen. Officieel een maatje te hoog dus, maar past prima en vult de wielkast mooier op.
De banden liggen op tweedehands Kia Sportage velgen met centreerringen en konische moeren. Past ook prima.Totaal slechts ?875,- kwijt.
 

Tjalle koop

Nieuw hier
18 jul 2018
17
0
0
De cross climate is inderdaad een hele fijne band maar ook ik heb het probleem van cuppen, volgende keer toch een andere all season band eronder. Ik neem het extra geluid nog even voor lief want ze waren erg duur en er zit nog 5mm op, aankomende winter maar eens kijken naar band zonder V profiel
 

rwsrx

Nieuw hier
16 jun 2020
9
4
3
Ik voeg even een extra optie met 1 winter aan ervaring toe, nml. de Vredestein Quatrac 5 235/55/R18 100V. Dit is een all season waarmee je in de winter i.i.g. ook Duitsland en Denemarken mee in mag. Voor mijn werk wel handig. Bevallen erg goed, in die zin dat ze stiller zijn dan de zomer band (!) en bij natte omstandigheden veel grip bieden. Qua levensduur kan ik nog geen oordeel vellen. [h=1][/h]
 

Tjalle koop

Nieuw hier
18 jul 2018
17
0
0
Kan niet meer tegen het geluid.... zonde van zo'n stille lexus...
Heb nu de Vredestein Quatrac Pro besteld, opvolger van de Quatrac 5
Gaan er morgen onder, erg benieuwd of ik net zo blij kan zijn RWSRX
 

Erjee

Actief
5 feb 2017
373
92
28
De cross climate is inderdaad een hele fijne band maar ook ik heb het probleem van cuppen, volgende keer toch een andere all season band eronder. Ik neem het extra geluid nog even voor lief want ze waren erg duur en er zit nog 5mm op, aankomende winter maar eens kijken naar band zonder V profiel

Ik zit in exact dezelfde situatie met mijn CrossClimate+ banden.
Ik vind ze ook te duur en (afgezien van het luide zoemen) qua grip te goed om ze met halve restprofiel al weg te doen.
Ik rij ze gewoon op en zet de muziek wel iets harder.
:sneaky:
 

DjessieRob

Nieuw hier
16 sep 2020
1
0
0
Zodra ik nieuwe banden nodig heb (achter elke 60.000 km, voor elke 45.000 km) voor mijn RX400H (2006) vraag ik mij af of ik niet eens iets anders moet proberen. Feit is dat ik er altijd al de Bridgestone Potenza RE031 235/55/R18 99V onder heb die eigenlijk heel goed bevallen. Dit zijn volgens mij banden die toentertijd ook speciaal voor de RX400H zijn ontworpen. Wat grip, geluid en slijtage betreft, bij een door Lexus voorgeschreven druk van 2,3 bar, voldoen ze bijzonder goed. Ik heb wel eens een iets hogere druk (2,5) geprobeerd maar dan slijten ze niet meer gelijkmatig af en wordt de grip beduidend minder. Volgens het label is de "brandstof efficiency" en "grip op nat wegdek" maar een "E" en de geluidproductie 71 dB. Er zijn banden die volgens het label beter presteren, alleen durf ik het niet aan.
 

tvkip

Hoort erbij
2 jul 2019
77
35
18
Ik zit in exact dezelfde situatie met mijn CrossClimate+ banden.
Ik vind ze ook te duur en (afgezien van het luide zoemen) qua grip te goed om ze met halve restprofiel al weg te doen.
Ik rij ze gewoon op en zet de muziek wel iets harder.
:sneaky:

Vreemd! Zijn de banden dan al wat ouder?

Hier op de oprit staat een '19 Rav4 AWD die ondanks een kilometrage van ruim 70dkm per jaar van de werkgever toch op all-season moet rijden.. De auto is geleverd op Vredestein Quatrac allseason banden die ons totaal niet bevielen, wat een herrrie in de auto zeg! Over de grip in nat weer nog te zwijgen.. dramatisch. Direct aangegeven bij de werkgever dat die banden er in ieder geval NIET meer onder komen.

Na de bandjes opgereden te hebben tot zo'n 2mm (tja, anders blijven we wisselen) zijn deze zo'n twee maanden terug allemaal gewisseld voor Michelin CrossClimate+. Zomerbanden zullen vast fijner zijn, maar deze banden bevallen mij prima. Zijn duidelijk stiller en veel meer grip bij nat. Mij bevallen ze dus juist heel goed, en dat met een auto die bagger ge?soleerd is. (tja, verschil Toyota en Lexus?) Eens kijken of er over een paar maandjes weer de zelfde banden onder komen, of er toch een extra set wielen mag komen. Dan gaat mijn voorkeur ten alle tijden uit naar Goodyear's.
 

Erjee

Actief
5 feb 2017
373
92
28
Vreemd! Zijn de banden dan al wat ouder?

Na de bandjes opgereden te hebben tot zo'n 2mm (tja, anders blijven we wisselen) zijn deze zo'n twee maanden terug allemaal gewisseld voor Michelin CrossClimate+. Zomerbanden zullen vast fijner zijn, maar deze banden bevallen mij prima. Zijn duidelijk stiller en veel meer grip bij nat. Mij bevallen ze dus juist heel goed, en dat met een auto die bagger ge?soleerd is.

De CC+ zijn in het eerste jaar werkelijk uitstekend!
Stil, veel grip, niks op aan te merken.
Maar na zo'n 20.000 km begint het gezoem. En dat wordt er niet minder om.
Ik was in februari van plan om ze weg te gooien en om te wisselen voor zomerbanden.
Ben blij dat ik het geld in de tuut heb gehouden en de CC+ ben blijven rijden.
Nu, 7 maanden later, heb ik er 2.500 km mee gereden (dankzij het thuis werken...)
Winter is coming. Dan gaan de winterwielen er weer onder.
Eens zien wat we volgend voorjaar doen, want slijten doen de CC+ niet, op deze wijze...
 

tvkip

Hoort erbij
2 jul 2019
77
35
18
De CC+ zijn in het eerste jaar werkelijk uitstekend!
Stil, veel grip, niks op aan te merken.
Maar na zo'n 20.000 km begint het gezoem. En dat wordt er niet minder om.
Ik was in februari van plan om ze weg te gooien en om te wisselen voor zomerbanden.
Ben blij dat ik het geld in de tuut heb gehouden en de CC+ ben blijven rijden.
Nu, 7 maanden later, heb ik er 2.500 km mee gereden (dankzij het thuis werken...)
Winter is coming. Dan gaan de winterwielen er weer onder.
Eens zien wat we volgend voorjaar doen, want slijten doen de CC+ niet, op deze wijze...
Aha! Zo oud gaan ze hier niet worden. Met ongeveer een jaar is het tijd voor 4 nieuwe.

Maar waarom je keuze voor all-season als je een aparte winterset hebt?
 

Erjee

Actief
5 feb 2017
373
92
28
Aha! Zo oud gaan ze hier niet worden. Met ongeveer een jaar is het tijd voor 4 nieuwe.

Maar waarom je keuze voor all-season als je een aparte winterset hebt?
Ik had voor All Seasons gekozen om een aparte set winterwielen te vermijden.
Maar toen ik merkte hoe slecht me deze bevielen heb ik alsnog voor een aparte set gekozen.
 
  • Leuk
Waarderingen: tvkip en Arbitrator

Pantano

Hoort erbij
18 jul 2015
34
1
8
Is al even geleden dat ik hier ben geweest. Maar vorig jaar hebben ik mijn winterbanden vervangen. De vorige eigenaar had er Dunlop banden onder gezet. Deze vond ik te duur.

Heb gekeken naar een alternatief. Heb er nu Goodyear onder zitten en deze bevallen goed. Kwamen ook steeds naar voren uit tests in Duitsland specifiek voor SUV's. Stil en zacht maar mocht ook wel ten opzichte van de oudere Dunlop's die er onder zaten.