Hobbelen RX300

Tjalle koop

Nieuw hier
18 jul 2018
17
0
0
Beste,

Ik merk op dat mijn Lexus erg hobbelt aan de achterkant lijkt.
Vooral bij lagere snelheden zoals file rijden hobbelt hij alle kanten op
Alsof er meerdere slagen in het wiel zitten....

Ik heb het volgende al gedaan:
- Balgen luchtvering achter vervangen
- Diff olie gewisseld
- Bak laten flushen
- Banden + velgen gewisseld voor andere set (winter)

En toch blijft hij hobbelen, op hogere snelheid word het een stuk minder
Ik denk dus dat het in de luchtvering zal zitten? iets met bovenste dode punt of gewoon stugge luchtvering?
Iemand anders dezelfde ervaring of nog beter een oplossing want stoor me er ontzettend aan
Ben nog van plan de banden te laten wisselen voor Michelin cross climate maar dat zal niet helpen

Alvast bedankt
 

Erjee

Actief
5 feb 2017
373
92
28
Bij een van m?n vorige auto?s had ik van ??n voorwiel de binnenkant van de velg beschadigd.
Te krap door een rechter bocht gereden, het wiel glipte van het asfalt af, pang!
Een deuk in de velg.
Van buiten niks te zien.
Alleen hoog op de brug en nadat ze er dus van af geschroefd waren.
Hobbelde ook aan lage snelheden. Daarboven niet.
Ver gezocht, maar misschien dat jij ook een beschadigde velg hebt?
 

Frank2b

Heel actief
12 jul 2017
787
444
63
Ik vermoed dat je last hebt van een aanlopende rem (remcilinder die vast zit) icm enigszins kromme remschijf.
 

SC430 almelo

Heel actief
13 jun 2011
501
61
28
Ik deel de mening van Frank. Is veel voorkomend probleem vastzittende remklauw. ( geleidepen die vast gaat zitten). Pas zelf nog remklauw weer gangbaar gemaakt.
 

Tjalle koop

Nieuw hier
18 jul 2018
17
0
0
Hallo,

ik heb uiteindelijk nieuwe michelin cross climate erop laten leggen en de remmen eens goed uit elkaar gehaald en opnieuw gevet. Tevens nieuwe glijpennen gemonteerd. Nu is het gelukkig weg, al beginnen de nieuwe banden al te cuppen, schijnbaar ligt dat aan het profiel van michelin, volgende keer dus geen V profiel meer....