Geluid uit midden console

Vsk996

Hoort erbij
25 feb 2014
94
1
0
Even beroep doen op de kenners als ik mag. Sinds een paar weken heb ik 's morgens een slepend lawaai dat er precies is bij vochtig weer en dat na een paar minuten verdwijnt. Het komt niet iedere dag voor maar om de 2 a 3 dagen en waar ik eerst dacht dat het met de temperatuur te maken had lijkt het er nu meer op dat het op vochtige dagen voorkomt.
Het komt precies uit de midden console en is precies de cd-speler welke draait en sleept. Echter de cd-speler doet het gewoon en het treedt ook op wanneer er geen cd in steekt. Volgens de garage start de cd speler niet automatisch (ook niet 1 draai bij wijze van spreken bij het aanzetten van het contact en al helemaal niet wanneer er geen cd insteekt). Tegen de tijd ik bij de garage aankom is het geluid natuurlijk reeds verdwenen...
De dealer zelf denkt aan een van de servo-motoren van de klimaatregeling (dit zou een euvel geweest zijn bij de RX400 maar niet bij de 450) -iemand ervaring hiermee/beamen ?

Het grootste probleem is dat het geen constant probleem is - dus moeilijk uit te leggen en dus ook moeilijk op te lossen voor de dealer....
 

mvraamsdonkIS300

Stamgast
11 jan 2014
2.542
140
0
Ik heb soms ook een geluid uit mijn midden console.
Het lijkt het meest op een motortje wat een snaar aandrijft met soms het
getik, gerammel van lammellen.
Als ik de temperatuurknop dan lager of hoger zet gaat het geluid weg.
 

Vsk996

Hoort erbij
25 feb 2014
94
1
0
Bedankt - ligt in lijn met wat de dealer dacht.... Ze hadden het idd. over de servo-motortje(s) die de luchtkleppen regelen van de airco. Gezien ik dacht dat het van de cd-speler kwam heb ik niet gedacht aan de regeling van de airco. Ze hebben mij nu idd. aangeraden 's avond bij het thuis komen de airco op off te zetten te zien of het zich nog voordoet.
In ieder geval ik heb iets om te proberen/uit te sluiten
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Bij mij staat de airco altijd uit
Dat is handig, want dan weet je zeker dat de pakkingen uitdrogen en loopt ie leeg :thumbsup: (Fouten maken mag als je er maar van leert) :)

Liever wekelijks even een tijdje de airco laten draaien om dat te voorkomen. Last but not least, airco ongeveer 10 minuten voor aankomst uitzetten voorkomt luchtjes.
 

Vsk996

Hoort erbij
25 feb 2014
94
1
0
Ik had duidelijker moeten zijn... Met airco bedoelde ik alles wat met verwarming/verluchting/... te maken heeft. Ze hebben mij dus aangeraden de 'off.' knop in te drukken waarmee alles dus uit is. Die kleppen gaan open dicht bij zowel airco als verwarming (maar zo ver waren jullie ook al).
Ik zet mijn airco nooit uit (zomer/winter) en zet de regeling op auto. Ik vind nl. dat de ramen in winter sneller dampvrij worden (bij koud wegrijden) en minder snel aandampen bij regenweer
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.086
4
789
113
In mijn GS was de kachelmotor de boosdoener, soms maakte deze een zoemend geluid. Als je de AC uitzette was het geluid meteen weg.
Deze zat naast het interieurfilter. Je voelde duidelijk dat hij trilde als je hem beetpakte.
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.719
458
83
Mee eens Alor, ik heb hem altijd aan staan.
Nooit last van vocht op plekken waar het niet hoort :p
 

Vsk996

Hoort erbij
25 feb 2014
94
1
0
Vandaag dus geprobeerd met klimaatregeling op 'off'. Probleem blijft. Ook temperatuur gewijzigd, tijdens het lawaai naar 'off.' gegaan, ventilator sneller/trager laten gaan, terug naar auto-stand... geluid blijft en verdwijnt na een paar minuten. Ik blijf denken dat het van de CD-speler vandaan komt... Scherp rechtsaf draaien lijkt het soms uit te lokken, maar niet steeds... Is raar om zeggen maar ik hoop dat het continu optreedt, dan kan ik de auto ten minste binnenbrengen. Het is nu nl. een beetje als tandpijn, eenmaal bij de tandarts is de pijn verdwenen

Ik denk dat ik morgen de dealer eens mail om te weten te komen of de cd-speler toevallig geen aparte zekering heeft, kunnen ze die weghalen en dat alvast ook uitsluiten. Wou er eerst zelf naar zoeken maar het is donker, koud, nat,.... de auto is maar 10 maanden oud... Dat ze het zelf uitzoeken

On the bright side - even de nieuwe RX bekeken. Is een mooie auto en de prijzen zijn eigenlijk niet noemenswaardig gestegen (Belgi?). Iets voor 2017 misschien...