Nieuwe auto: Lexus RX 450h F-Sport

11 dec 2012
256
0
0
Re: Nieuwe auto: Lexus RX?

Sorry voor de late reactie, had het een beetje druk op mijn werk ivm een grote opdracht...

Maandag heb ik een hele leuke en leerzame dag gehad. We hebben de prijzen van een handelaar en een dealer vergeleken, nog even gereden en de bpm uitgerekend. Ik heb 2 hele mooie auto's gezien, een van na de facelift bij een dealer en een van daarvoor bij de handelaar. Allebij heel mooi. Ik ga nog even nadenken welke het gaat worden, maar het staat voor mij vast dat hij uit Duitsland gaat komen. Dat scheelt echt veel!

Ik heb nog een vraagje, ik weet alleen niet of je het weet maar ik kan het proberen. Als ik een volledig Lexus onderhouden RX importeer, kan ik dan gebruik maken van de red carpet treatment?
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Re: Nieuwe auto: Lexus RX?

Om kort te zijn, nee. Je kan de auto wel door een Nederlandse Lexus dealer uit Duitsland laten halen geloof ik. Dan heb je het weer wel :) Dat kost je iets meer, maar op het totaal bedrag is dat denk ik te verwaarlozen en heb je de zekerheid van RCT.

Ik moest even zoeken naar het artikel waar dat ook al weer stond, maar dit is hem http://www.lexusforum.nl/?p=3545

Ik weet niet of iedere dealer de optie importeren uit andere landen uitvoert, maar ik zag bij Breda bijvoorbeeld een paar import RX-en staan.
 

johanm

Heel actief
13 apr 2011
609
29
28
Re: Nieuwe auto: Lexus RX?

Wow, ik lees het enthousiasme en de spanning die een dergelijke zoektocht met zich mee brengt. Zoals hiervoor al wordt aangegeven bij de Lexus in Breda staan vele RX modellen, ook geimporteerde. Mocht je het besluit nemen om er een in Duitsland te kopen hoor ik graag van je wat de ervaringen daar van zijn.

heel veel succes :hi:
 
11 dec 2012
256
0
0
Re: Nieuwe auto: Lexus RX?

De spanning is er inderdaad ja! :p

Ik kwam uit op een verschil van een paar duizend euro. Wel jammer dat er geen RCT mogelijk is dan... Ik heb tot nu toe al mijn auto's bij de dealer laten onderhouden, maar ik wilde sowieso toch overwegen om hier mee te stoppen.
Maar Volvo Assistance en RCT zijn toch wel mooi, en dat zet mij dus nog verder aan het denken. Ik laat het jullie jog wel weten!
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Re: Nieuwe auto: Lexus RX?

Is de RCT nou zo belangrijk voor je vanwege de tijd dat je niet hebt om om te rijden en de auto bij de dealer af te leveren? Of is het gewoon meer voor "de heb" ? Verder kun je de auto toch bij de dealer laten onderhouden?
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Re: Nieuwe auto: Lexus RX?

Ik ben het niet met je eens :p

De Lexus RCT is nog steeds goed, misschien iets verminderd, maar mocht je het druk hebben, de auto wordt altijd netjes afgeleverd. Ik heb dat vandaag ook weer mogen ervaren.
 
11 dec 2012
256
0
0
Re: Nieuwe auto: Lexus RX?

Ik heb bij de Volvo van mijn vrouw ook zo'n soort systeem, en ik vind het fijn dat als je auto stil komt te staan je meteen weer door kunt met een andere auto. En ik heb een vrij drukke baan, dus als ze kunnen halen en brengen is dat ook fijn... En gratis vervangend vervoer... Ik ben ten slotte een Nederlander en hou van gratis, haha..
 

johanm

Heel actief
13 apr 2011
609
29
28
Re: Nieuwe auto: Lexus RX?

Hoi Harrie, pas op! Het vervangende vervoer is gratis, maar je moet wel de benzine betalen. Enkele jaren geleden was dat ook nog gratis. ;)
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Re: Nieuwe auto: Lexus RX?

Yup, natuurlijk betaal je daarvoor in de aanschaf. Net als garantie. Toch zal je het net maar nodig hebben :)
 
11 dec 2012
256
0
0
Re: Nieuwe auto: Lexus RX?

johanm zei:
Hoi Harrie, pas op! Het vervangende vervoer is gratis, maar je moet wel de benzine betalen. Enkele jaren geleden was dat ook nog gratis. ;)
Dat lijkt me logisch, moet bij Volvo ook... :)
 
11 dec 2012
256
0
0
Re: Nieuwe auto: Lexus RX?

De keuze is gemaakt! Het is een RX450h F-sport geworden, met 9,500 km gereden. Er stonden 2 (bijna) dezelfde bij de dealer in Duitsland, en ik heb er nu dus eentje van. In de eerste week van januari krijg ik hem, en ik zal zsm een paar foto's van de dealer plaatsen alvast.

Ik ben er heel erg blij mee, het is een prachtige auto. Een grijze, met zwart leer. Perfect!
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Re: Nieuwe auto: Lexus RX?

Gefeliciteerd! Heel veel fijne KM's toegewenst! Ik wacht de foto's af :)
 
11 dec 2012
256
0
0
Re: Nieuwe auto: Lexus RX?

Sorry voor de snelle beschrijving, de familie zat te springen om naar de bioscoop te gaan... :)
Het is echt een prachtauto, in de perfecte uitvoering, en van na de facelift. Mark Levinson audio, schuifdak... Noem het maar op. Echt spulletjes! Dinsdag komt hij naar Nederland heb ik net gehoord. Ik kan niet wachten!

Oh ja, onderhoud ga ik laten doen bij een universeel bedrijf. Ik had met lexus dealers gebeld, en die gingen moeilijk doen... Dus hij gaat mooi naar een universeel bedrijf voor de wat duurdere auto's. Heeft een vriend van mij (heeft heel, heel veel, hele dure auto's) goede ervaringen en daar kwamen ze heel vriendelijk over. En ik ben stukken goedkoper uit... :)
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Re: Nieuwe auto: Lexus RX?

Let wel op dat je misschien problemen krijgt met de garantie van de auto. Deze is volgens mij 3 jaar fabrieksgarantie vanaf 1ste tenaamstelling, maar dan moet hij wel door een gecertificeerde dealer onderhouden zijn. Het kan handig zijn dit even uit te zoeken.

Daarnaast kan je de auto gewoon bij een Lexus dealer brengen voor onderhoud, ik zie niet in waarom dit problematisch moet zijn.
 
11 dec 2012
256
0
0
Re: Nieuwe auto: Lexus RX?

Helaas, er is iets misgegaan... Vandaag zou ik officieel eigenaar worden, maar blijkbaar waren de afspraken tussen mij en de andere partij, de dealer in Duitsland, niet duidelijk. Intussen hadden ze de RX aan iemand anders verkocht. Overigens een Nederlands bedrijf. Gelukkig had ik gebeld voordat ik aan was gereden naar dat bedrijf, anders was ik voor niks ver Duitsland in gereden. Ik heb ook al met het bedrijf gebeld waaraan de auto is verkocht, maar die vragen nu een veels te hoge prijs vind ik. Ik weet nog niet of ik hier iets mee ga doen, maar ik ben in ieder geval klaar met dat bedrijf dus ik ga nog even kijken naar een andere vanmiddag. Ik hou jullie nog verder op de hoogte.

Over die garantie, ik bedoelde eigenlijk dat ze moeilijk gingen doen met de RCT, maar ik ga natuurlijk onder de garantie nog wel naar een Lexus dealer...

Met vriendelijke groet,
Harrie
 

W1773M

Heel actief
18 mei 2010
856
15
18
Re: Nieuwe auto: Lexus RX?

Oww F*ck, dit is kl*te man.. iig succes met de zoektocht naar een andere RX.
 
11 dec 2012
256
0
0
Re: Nieuwe auto: Lexus RX?

W1773M zei:
Oww F*ck, dit is kl*te man.. iig succes met de zoektocht naar een andere RX.
Ja, dat was nog zacht uitgedrukt! Hahaha

Maar het geluk is aan mijn kant, ik heb een nog veel mooiere RX F-sport gevonden! :worship:
Dus maar meteen met de verkopers gebeld, en hij was er nog. Maandag staat hij klaar, en als ik het geld overgemaakt kan ik hem maandag meenemen. Importplaten zijn geregeld, dus ik rij hem zelf terug, lever hem in bij het importbedrijf van mijn vriend en woensdag zal hij hoogstwaarschijnlijk op kenteken staan, aldaar wij op die dag een afspraak bij de RDW hebben. Ik kan mijn geluk niet op! :rulez:
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Re: Nieuwe auto: Lexus RX?

Jammer, maar als je een mooiere hebt gevonden.... BETER!!!!
 

redbaron

Actief
8 feb 2012
279
0
0
Re: Nieuwe auto: Lexus RX?

Niks mis met een Volvo, heb altijd jonge gebruikt gekocht en nooit sores mee gehad. Altijd op LPG. Ik heb niks met een XC 90; ueberhaupt niet met SUV dus zou voor een V70 XC gaan. Van de SUVs op de markt vind ik de lexus inderdaad een van de meest beschaafde en interessante. Kijk ook maar eens op mobile.de. Voor jouw budget kun je daar kopen wat je wil. Zie dat het toch een Lexus is geworden. Gefeliciteerd. Overigens ben ik van mening dat je wel degelijk met je Lexus op LPG kunt rijden. Neem contact op met AGS autogas in Geel, Belgie. Je krijgt daar een eerlijk advies en de baas himself is een hele kiene vent die zich nog zelf met de techniek en de produktontwikkeling bezig houdt. Als hij zegt dat een LPG installatie op de auto die jij prefereert geen problemen oplevert bekrachtigt hij dat met zwart op wit garantie.