RX450h importeren uit VS

Twb

Nieuw hier
3 nov 2010
4
0
0
Woon in de VS en rij in een RX450h. Verhuis volgend jaar naar Nederland en wil hem dan mee verhuizen. Heeft iemand ervaring met de problemen die dit Kan opleveren ? Heb de Lexus importeur in Nederland gebeld,en die had alleen maar spookverhalen en niet erg behulpzaam.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Uit vorige ervaringen op het forum blijkt vooral het navigatie systeem problemen te kunnen opleveren. Toch zou je mogen verwachten dat bij het harddrive navigatiesysteem dit niet zo'n groot probleem moet zijn.

Ik zou betreffende dit onderwerp even contact opnemen met Lexus.eu of een ondersteuningsbedrijf als http://www.importautos.nl. er zijn ook andere ervaringen te vinden op het forum.

Het kan de moeite waard zijn de auto via Duitsland te importeren, immers, als de auto al geaccepteerd is in Europa, kan men in Nederland er weinig van zeggen, het is dan een Europese auto.
 

Joep

Actief
9 aug 2009
334
0
0
bij de belastingdienst (ja.. vies woord) even checken hoe het zit met auto als inboedel mee verhuizen, scheelt een hele hoop centen...
er was iets met 5 jaar, maar of je dan de auto 5 jaar in bezit moet hebben of dat je 5 jaar in de VS gewoond moet hebben weet ik niet.
 

Ren?

Hoort erbij
7 aug 2010
64
0
0
Neem idd contact op met SCL Rotterdam, Bas Fahrner. Die weet alles van import uit de US en verhuizingen. Ook kunnen zij zorgen voor de nodige aanpassingen aan de auto. Goed en vertrouwd adres.(kunnen ook rest van je verhuizing regelen)

Voor zover ik weet moet je de auto na je verhuizing een bepaalde periode (1 of 2 jaar) in bezit houden.

Succes!
 

Twb

Nieuw hier
3 nov 2010
4
0
0
Dank voor alle reacties. Heb naar aanleding van een van de reacties een mailtje gestuurd naar lexus.eu, en kreeg het volgende antwoord:

"We have received your request for information about exporting a Lexus American model to the Netherlands.
As you might know, US specifications are considerably different than European specs. This is because Lexus manufactures each vehicle according to the local environmental and operating conditions and governmental regulations.
As vehicle standards and specifications vary from country to country and may differ greatly from those of the US, we strongly recommend that you re-evaluate your decision to export an American vehicle to Europe. Here are some items to consider:

? parts availability in case of repair need can not be guaranteed,
? safety and emissions requirements are completely different in Europe and therefore American spec vehicles have not been tested for the European market making registration very difficult,
? Warranty conditions will not be applicable anymore,
? US navigation system which has its own factory setting is not compatible with European maps
? the registration or certification requirement of the Netherlands will be completely your responsibility.

To meet registration or certification requirements of the netherlands, your vehicle may have to confirm to different standards which may include, but are not limited to window, lighting systems, bumpers, wheels/tires and emissions control equipment.
You need to contact directly the official distributor in the United States (Lexus Motor Sales). They are responsible for the handling of all customers' request on their territory. Please contact the distributor using their website:http://www.lexus.com/
A representative from Lexus Motor Sales will assist you with all your questions. Please make sure to let them know that you plan on shipping back the car to the Netherlands.
We hope this information will be useful to you.

We thank you for your interest in Lexus and for taking the time to write to us.


Yours sincerely,
Tom Abrahams
Customer Relations Specialist"

Je ziet, ze zijn er duidelijk niet blij mee.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
ouch... wat een gedoe... dat stukje van warranty verbaasd me wel een beetje... misschien is het appels met peren vergelijken maar, als ik bijv een laptop in de US haal dan zal mijn garantie toch wereldwijd zijn neem ik aan? Verder zijn er genoeg mensen je voor gegaan met import auto's... aan het verhaal te zien zou er verschil zijn tussen de onderdelen (bumpers weet ik sowieso dat die in de US groter zijn...)... maar verder denk ik niet dat dat zo'n probleem zal zijn, en al met al in deze tijd kun je altijd je onderdelen bestellen, maar als je die "hassle" niet wilt dan moet je het niet doen....

my 2 cents.
 

Joep

Actief
9 aug 2009
334
0
0
nooit aan een fabrikant vragen of iets mag... die willen verkopen! doen wat hierboven allemaal staat niets aan de hand. :p
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Zou je ons straks willen laten weten hoe je het opgelost hebt, mocht je de auto importeren?
 

Ren?

Hoort erbij
7 aug 2010
64
0
0
Tjsa Lexus USA zal idd niet staan te juichen en dat is wel een beetje begrijpelijk maar dat hoeft je echt niet tegen te houden. Ik kan het regelen maar je kan ook naar de specialisten van SCL gaan. De SCL boys zijn erg goed. Was er onlangs en ze waren met heel wat leuke auto's bezig. Van Yaris tot Bentley. Allemaal uit de USA voor klanten.
Mocht je meer willen weten stuur een PM, ik kan je denk ik wel verder helpen ook aan de fiscale kant.
 

Twb

Nieuw hier
3 nov 2010
4
0
0
Dank voor alle reacties, ben er inmiddels wel uit denk ik. Heb inderdaad even met SCL gebeld, erg goed. Technische aanpassingen zullen wel meevallen, navigatiesysteem werkt inderdaad in Nederland niet, er zal waarchijnlijk iets aan de verlichting aangepast moeten worden en er moeten komplampsproeiers op. Voorlopig lijkt dat het te zijn (even afkloppen). Daarnaast neem ik hem mee als huisraad (rij er nu al in en verhuis 2e helft volgend jaar), wat het invoeren een stuk makkelijker maakt.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Onderdelen kan je gewoon in nederland bij de dealer van lexus en toyota gewoon bestellen. Enige wat je nodig hebt is het artikelnummer.

Koplampen zijn daar DOT goed gekeurd en kunnen een ander lichtbeeld hebben, maar dit is per model erschillend, dus het zou kunnen dat je deze moet aanpassen. Daarnaast zijn automatische hoogteregeling en koplampsproeiers vereist voor autos die vanaf 2007 voorzien zijn van Xenon verlichting.

Navigatiesysteem zou idd een probleem kunnen zijn, maar ik dacht dat ze dar ook wel oplossing hebben.. Ik weet niet hoe Wil/Peter (is350 eigenaren) hiermee zijn omgegaan, maar dat zou je ze vast wel even kunnen vragen.

Veiligheid en Milieu zou dan het volgende zijn, maar volgens mij doen ze daar niet heel moeilijk over, dat is een kwestie van keuren. En als TUV het heeft goed gekeurd, dan kom je bij de RDW ook al heel makkelijk doorheen.

Aanpassing van het mistachterlicht is dan ook nog noodzakelijk :)
 

Coordinator

Actief
1 nov 2009
437
0
0
Denk niet te licht over een auto aanpassen voor Europa die uit Amerika komt. Het zijn niet alleen de koplampen die je aan moet passen. Ivm milieuregels zijn het vaak compleet andere auto's onder de motorkap en dat levert vaak problemen op met onderdelen. Nu gaat een Lexus niet vaak stuk maar je zult net zien en dan zit je. En dat een importeur niet zit te wachten op garantieclaims voor een importauto kun je hun ook niet altijd kwalijk nemen. Iedereen moet tenslotte wat verdienen. Vergeet ook niet dat zo'n auto later moeilijk te verkopen cq in te ruilen is en dat weet ik uit ervaring als voormalige autoverkoper. De handel zit niet te wachten op zulke wagens. Nu is er voor elke auto vaak wel een liefhebber te vinden maar wel voor mindere prijzen. Aanpassingen kosten vaak meer geld dan je denkt en dat moet je goed laten berekenen om niet tegen de lamp te lopen. Bij mijn werk was er ooit een grapjas die een Ford Pick-Up mee nam uit Egypte, Amerikaanse uitvoering. Dit heeft al met al een nieuwe Pick-Up erbij gekost voordat dat ding op onze wegen kon rijden. De RDW kan zeer moeilijk doen over de kleinste dingetjes. Dus bezint eer ge begint. Een Lexus uit Duitsland importeren is minder een probleem en vaak ook een stuk goedkoper dan in Nederland shoppen. Succes.
 

Ren?

Hoort erbij
7 aug 2010
64
0
0
Tsja het is ook maar net hoe zwaar je het in ziet...Ik begrijp je opmerking coordinator maar voor mij was dit nu juist de trigger om het gewoon te proberen.
In dit geval moet het allemaal niet zo moeilijk zijn. Een rx450h wijkt nu ook weer niet zoveel af. Het is verhuisgoed dus kosten voor import en bpm (wat er mogelijk niet op zit) zijn daardoor overzichtelijk. Kosten voor aanpassingen...ik ken de heren bij SCL inmiddels heel goed en ik ben nu toch wel een paar keer bij ze in de werkplaats geweest. Er stonden veel auto's die gewoon aangepast worden en die echt wel wat moeilijker zijn dan een rx450h waarvoor in principe een typegoedkeuring voor is. (wat te denken van een paarse nieuwe camaro zonder eu aanpassingen met koplampen die totaal niet voldoen , geen type goedkeuring etc en die toch op nl kenteken komt) Wat ik hiermee wil zeggen is dat als je aan zo'n traject begint je weet dat het je een paar centen gaat kosten maar haal er een goede specialist bij en je hebt veel minder zorgen.

Voor wat betreft garantie ja daar heb je volkomen gelijk in. Lexus zal je echt niet helpen als je een rx hierheen gaat halen uit de USA maar goed we zijn toch allemaal ervan overtuigd dat het hele goede auto's zijn :rulez:

En als je de auto ooit verkoopt... ja die waarde kan lager zijn maar met de grote hoeveelheid import die nu binnenkomt zal dat wel meevallen...

Kortom ik zie je punt maar het is niet zo moeilijk als het lijkt! (Voor wat betreft mijn ervaring: MGB gt uit engeland..dat was een eitje, 4 peugeots uit servie...dat was moeilijk maar rijden nu toch mooi rond op nl kenteken en dat voor heel wienig geld, en nu de Celsior uit Japan...zonder moeite enige dat nodig was, was geduld!)

Succes met de verhuizing!
 

Ren?

Hoort erbij
7 aug 2010
64
0
0
By the way....even bij zo'n import bedrijf rondlopen is wel een soort droomland:) Was vorig jaar bij een bedrijf in Benthuizen en daar hadden ze een paar van die nieuwe Raptors van Ford op een rijtje naast een stuk of 10 Tundra's ....en dan nog naar zeggen van de eigenaar 200 andere import auto's.
Bij SCL is het helemaal heaven: Maserati's, Porsches, allerlei klassiekers.. maar ook heel verbazingwekkend..Yarissen en Honda jazz.
 

Twb

Nieuw hier
3 nov 2010
4
0
0
Dank voor alle reacties, rij inmiddels al een tijdje in Nederland rond, import zonder problemen gegaan.was een paar weken geleden bij de dealer voor onderhoudsbeurt, die vertelde me dat hij zelf ook geimporteerde lexus'en prepareert voor de importkeuring. Hoop bangmakerij dus. Vraagje nog: ik heb bagagedragers op mijn dakrails (standaard) zitten, maar die krijg ik er niet af. Schijnt dat je aan de achterkant van de rails iets los moet trekken, maar dat lukt niet. Weet iemand dit ?