Nieuw op NL kenteken, mijn GS F

Blesser

Hoort erbij
24 mrt 2021
43
46
18
Al even op het forum, eindelijk geregistreerd. Ik ben bang dat ik een redelijke Lexus fan ben geworden met inmiddels 3x een Lexus. Favoriet is de GS F, mijn daily driver. Voor zover ik überhaupt nog ergens naartoe ga.
 

Bijlagen

  • 8AFD0A15-6DA2-4505-8CF0-E02A5B6B5792.jpeg
    8AFD0A15-6DA2-4505-8CF0-E02A5B6B5792.jpeg
    2,4 MB · Weergaven: 85
  • 8B0E6094-A5FC-453B-BAC5-A051C5851C5D.jpeg
    8B0E6094-A5FC-453B-BAC5-A051C5851C5D.jpeg
    5,3 MB · Weergaven: 85

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.087
4
790
113
Welkom hier!
Mooi speelgoed, ik vermoed dat er wel een paar vreselijk jaloers zullen zijn. (zoals ik)
 

Blesser

Hoort erbij
24 mrt 2021
43
46
18
Dank!

De RX en de F waren mijn eerste echte kennismaking met Lexus. Daarvoor wel even kort een Corolla gereden (uit 2002) maar dat is niet echt vergelijkbaar. De GS 300 kwam vrij kort ná de F en RX, ook een super fijne auto. De F is trouwens enorm anoniem, ik heb het idee dat echt alleen de liefhebber de auto zal herkennen. Bevalt prima, beetje onopvallend rijden.

Waar zit jouw 2UR-FSE in trouwens, @Higgie ?
 

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
951
496
63
Potverdikkie een GS F 🤩🤩🤩
Nog een stille droom van mij en inderdaad vreselijk jaloers.

Zo te zien ben je 1 van de 2 gelukkige eigenaren van een GS F in Nederland.
Exclusiever wordt het bijna niet.😋
 

Stefan O

Heel actief
25 mei 2015
559
195
43
Paar jaar geleden bij Lexus Groningen een proefrit gemaakt in een blauwe gsf.......wat een feest. Klepjes in de uitlaat open en gaan. Super mooie wagen, gefeliciteerd. En jaloers, ach klein beetje boel maar.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Xenon

AlexanderC

Nieuw hier
23 mei 2018
14
25
13
Hallo Blesser,
ik snap uw bericht niet helemaal maar uit de commentaren haal ik dat u de GS-F nu heeft en mogelijk nog twee andere lexai.
Als u die GS-F nog heeft, dan bij deze van harte gefeliciteerd.
Het lijkt mij ook een super gave auto. Niemand die deze auto herkent. Geen petje die een stoplicht sprint met je wil doen. Waarom ook. Dit win je toch.
en alle luxe en comfort en hopelijk ook de betrouwbaarheid die bij lexus hoort.
Ik ben benieuwd naar uw ervaringen met deze auto als daily driver.
En kunt u wat vertellen over uw zoektocht? Toen ik er naar zat te zoeken vorig jaar in 2020 (gewoon voor de leuk) zag ik er 1 in litouwen en dat was het wel zo ongeveer.
 
  • Leuk
Waarderingen: IS-F kuiken

Blesser

Hoort erbij
24 mrt 2021
43
46
18
@AlexanderC In Nederland maar ook Europa is de GS F bijzonder zeldzaam, maar in de VS / Midden Oosten best vaak verkocht. In Duitsland (via Mobile.de) kan je er af en toe wel één vinden, maar ook daar is het een vrij zeldzame verschijning. Mijn buurman had ook een F, per toeval.

Voor de volledigheid, ik heb de auto samen met de RX in Dubai gekocht en daar van 2017-2020 gereden, maar nu woon ik weer in Nederland. Na een lange wachttijd (verschepen, invoeren) heb ik beide auto's op NL kenteken staan en mag ik er eindelijk hier mee rijden. De GS 300 heb ik ook in 2017 gekocht in Nederland en hier laten staan, voor de momenten dat ik hier was. Eénmaal Lexus, nooit meer iets anders. Althans, zeker niet meer een auto van de grote Duitse 3 (MB/BMW/Audi) en al helemaal geen Franse auto's (sorry!).

De overwegingen voor de RX en de F waren ook vrij eenvoudig; ik wilde per sé geen onbetrouwbare auto (meer), zeker niet in een land met een heftig klimaat. Voor het gezin wilde ik een ruime auto, maar de LX570 was mij te duur en de GX460 was te lomp (vond mijn vrouw) dus dan maar een maatje kleiner; de RX. De GS F heb ik op de gok gekocht, geen proefrit, niet te zien in de showroom, bijna als impulsaankoop voor gekozen. Beetje korting gekregen want overjarig model (MY2016, gekocht in april 2017). Nog geen moment spijt van gehad.

Ik heb beide auto's gekocht met het idee ze lang te houden. De afschrijving doet er dan minder toe, maar de betrouwbaarheid en 'total cost of ownership' juist veel meer. Ik heb ze beide nu 4 jaar en in al die tijd nul storingen meegemaakt (behalve een lege accu, kan Lexus ook weinig aan doen). Dat is ook de reden dat de RX geen hybride is; een accu wordt zeker in het Midden Oosten gezien als storingsgevoelig (hebben meer last van hitte dan van kou) en zijn dus ook niet / nauwelijks geliefd daar. Een reguliere 12v accu gaat ook maar 1, max 2 jaar mee daar. Ik zeg niet dat een hybride accupack niet lang meegaat, maar dit zijn de vooroordelen aldaar. Dino's unite!

T.a.v. de stoplichtsprintjes, dat gebeurt inderdaad nooit. Niemand herkent het als een snelle auto, al helemaal niet de VAG brigade. De auto nodigt ook niet heel erg uit als je zelf rijdt trouwens. In de 'normale' stand is het een goedmoedige lobbes en schakelt de bak snel op en langzaam terug. Comfortabel cruisen, vrij stil, niet stug. Ook niet echt dynamisch. Pas in Sport / Sport + wordt het apparaat wakker, maar nog beter blijft het zelf schakelen. De bak is niet het sterkste punt.

Ik hoop trouwens dat er een meeting komt voor de Lexus fans dit jaar, ik ben erbij!
 

AlexanderC

Nieuw hier
23 mei 2018
14
25
13
Hallo Blesser,
Dank u wel voor uw uitgebreide antwoord.
Ik begrijp dat u een globetrotter bent en op plekken komt waar ik liever niet kom. Maar ja, dan kan je er wel een mooie lexus aan overhouden. Misschien moet ik mijn argumenten maar eens heroverwegen.
U had drie lexai (of is het lexussen) en ik wilde al gaan grappen over nog 1 en dan kunnen we gaan kwartetten maar ik lees net dat u uw instap-GS heeft verkocht.
ik heb maar 1 lexus maar die is wel voor dagelijks gebruik. Inclusief hond als dat zo uitkomt. De hond heeft de hele achterbank, met een op een op maat gemaakt kleedje, maar denk maar niet dat ze daar dankbaar voor is hoor.
Ik ben zeer tevreden over het overall comfort in combinatie met de kosten-om-in-goede-staat--te-houden, Ik doe mijn best met mijn anderhalf keer modaal salaris. ga ik maar een jaartje -of twee- niet op vakantie (zie ook bij projecten: opfrissen onderstel)
 

GroteSmurf

Hoort erbij
25 jun 2018
76
42
18
Godver! Dat is gaaf, een GS-F! Ik zit mijn vrouw vaak te plagen dat ik die ook eens eentje op de oprit erbij wil zetten... in dezelfde kleur als mijn 300h.
Just for fun. Ik ben Jaloers! Blijf er maak lekker lang van genieten... en als je hem verkoopt, hoor ik het wel ;-)
 
  • Leuk
Waarderingen: Arbitrator