Internetverbinding in IS300h

john165

Hoort erbij
17 aug 2021
76
36
18
Sinds kort bezit ik een Lexus IS300h (bouwjaar 2019), en ik worstel met het activeren van internet in de auto. Niet dat ik het niet aan de praat krijg (kwam ik maar zover), ik zie helemaal geen instellingen om dit mogelijk te maken, ook al beschrijft de Lexus navigatie manual het duidelijk.
De internet verbinding wens ik met name voor de navigatie live verkeersinformatie. Daar kan ik bij de instellingen enkel TMC kiezen, maar dat is verouderd en onbetrouwbaar.

De live internet verkeersinformatie zou moeten kunnen werken via de met bluetooth aangesloten telefoon volgens DEZE Lexus navigatie manual. Mijn telefoon heb ik probleemloos kunnen koppelen, maar wat in de genoemde Lexus navigatie manual staat (pagina 142, plaatje in het midden, punt 7 - 9) dat zie ik niet. Ik zie in dat instellingenscherm enkel het eerste plaatje (punt 1 – 5).
De bluetooth tethering staat aan op de telefoon, waarmee het normaal zou moeten werken, maar ik heb de optie om internet via bluetooth of wifi te krijgen (zoals de manual dus toont) om voor mij een onduidelijke reden niet.

Heeft iemand een idee wat ik hier mis?
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: United lexus society

john165

Hoort erbij
17 aug 2021
76
36
18
Ruim drie weken verder en 0 reacties.
Kennelijk leeft het dus niet erg, het al dan niet kunnen koppelen van de telefoon internetverbinding.
Bij de dealer heb ik de vraag ook gesteld, hij keek me aan of hij water zag branden en zei dat dit niet mogelijk is bij Lexus. Ondanks de duidelijke beschrijving dat dit wel kan, in de handleiding waarnaar ik in de beschrijving hierboven link.

Uiteindelijk na veel heen-en-weer mailen een reactie van de importeur gekregen, waar het antwoord ook al niet direct gegeven kon worden.
De mogelijkheid om een internetverbinding in het automenu te kiezen lijkt nu afhankelijk te zijn van het feit of je "premium" navigatie heb of niet. Wat het precies inhoudt weet ik nog altijd niet, de handleiding rept daar ook al niet over, maar kennelijk heb ik het dus niet. Of dit überhaupt in een IS300h bestaat weet ik ook niet.

Duidelijk: ik moet het dus met TMC doen, stapje terug in de tijd en ik zal er dan maar mee leren leven. Het rijcomfort van de auto zelf zal dit "leed" vast snel doen vergeten.
 

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
559
1
354
63
Môge!
Enige wat ik kan met internet in mijn 2013 IS 300h is koppelen aan mijn iPhone middels een hotspot en dan iets met beelden krijgen in het scherm wat aan Google Streetview doet denken (volgens mij is dat de bron) Ik heb dat vorig jaar kort na aanschaf geprobeerd en dat werkt op zich wel oké. Verder heb ik er niks mee gedaan want ik was niet heel onder de indruk.....
 

john165

Hoort erbij
17 aug 2021
76
36
18
Goedemorgen,

Met jouw hotspot koppeling kom je dan al verder dan ik.
Over die hotspot had ik ook al eens gelezen, en ook wat geprobeerd. Hotspot op mijn telefoon aangezet, maar dan.... Ik zie in het menu van de auto nergens iets waarmee ik die hotspot dan kan kiezen, laat staan koppelen.

Kun je dat eens aangeven dan, hoe je dat hebt gedaan? Hoe en waar selecteer je die in het menu van de auto?

Thanks.
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.087
4
790
113
Je moet "Miracast" selecteren bij de bron, hiermee kun je je telefoonscherm spiegelen op het display van je auto. Je telefoon moet dit wel ondersteunen, bij een Samsung heet dit "Smart view".
 

john165

Hoort erbij
17 aug 2021
76
36
18
Ja, die heb ik, dat is "MirrorLink" in mijn menu.
Maar dat is wat anders dan een (WiFi) hotspot van je telefoon delen. Die zou ik dan ergens in het menu moeten kunnen kiezen (zoals op pagina 142 in de manual waarvan ik een link gaf is te zien). Maar kennelijk is dat dus enkel beschikbaar bij een "premium" navigatie (wat dat ook mag zijn).
 
  • Leuk
Waarderingen: United lexus society

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
559
1
354
63
Ik heb inderdaad "premium" navigatie in mijn IS, wat dan dan ook moge zijn....zó premium dat ik vandaag op Google Maps naar Italië ga rijden....
Ik kom er na mijn vakantie op terug, ik kan zo niet uit mijn mouw schudden hoe dat ook alweer in elkaar zat.... ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: United lexus society