Voorstellen FDD1975

V

Verwijderd lid 3623

Guest
Sprakeloos hoe dit gelopen is.
Hoeveel pech kan je hebben.. Hoewel 1 geval statistisch gezien niet gelijk alles zegt over een merk, snap ik jou persoonlijk enorm goed dat je met Lexus wel helemaal klaar bent. En dan de service vanuit Lexus NL.. Ik vind het erg dubbel. Van de ene kant is de auto 14 jaar, maar van de andere kant heeft Lexus zeker te weten zowel zijn kwaliteitsstandaard als klantbeleving hoog te houden. De afhandeling vanuit de importeur is aan de hand van jouw verhaal dan ook bizar slecht.

Heel veel succes met het vinden van een andere wagen!
 

Bassj

Actief
25 jan 2020
217
129
43
Wat een enorme teleurstelling moet dit voor je zijn. Ik heb echt met je te doen!
Misschien brengt je schrijven aan de Japanners nog iets? Ik duim voor je.

Ik zag trouwens dat je je review op Autoweek ook al bijgewerkt hebt...
 
Laatst bewerkt:

Frank2b

Heel actief
12 jul 2017
787
444
63
Jammer. Je hebt enorme pech gehad met jouw wagen. Op allerlei momenten in jouw betoog geef je ook aan dat zo'n beetje elke Lexuskenner dit nog nooit heeft meegemaakt. Ik snap dat je boos bent - want dit is allemaal erg kostbaar en je bent niet kies behandelt door Louwman - maar de Lexusallergie is niet terecht. De technologie van Lexus is normaal gesproken bulletproof en dat een ruilmotor je op dezelfde wijze in de steek zal laten is niet waarschijnlijk. Ik zou het in die richting zoeken. Het is namelijk niet zo dat Lexusmotoren bij bosjes falen. Een andere wagen gaat je ook een bult geld kosten, en zal ook geen enkele garantie op succes bieden. Bij elk merk kan namelijk iets vitaals stukgaan, en dan zien we dat een BMW, Mercedes of PON niet per sé coulanter zal reageren.

Ik zou even uitrazen, en dan rustig je knopen tellen. Je was volgens mij niet ontevreden over jouw aankoop, totdat de nokkenas brak. Misschien tóch even bij Usedlexus langs?
 

Henri27

Heel actief
1 jul 2020
565
253
63
Ik wil ook zo graag even reageren om je een hart onder de riem te steken, maar ik weet niet goed wat ik moet zeggen waar je maar iets aan hebt.
Ik zou graag willen zeggen, als je niet meer voor een Lexus gaat, mag ik toch hopen dat je een Toyota kiest...

Maar misschien kan ik beter zeggen dat ik het wel eens ben met @Frank2b

Hoe dan ook... Erg vervelend wat je hebt meegemaakt, en ik hoop dat wat je ook kiest, dit je nooit meer zal gebeuren.
 

lexusluukie

Hoort erbij
11 mrt 2021
78
30
18
Vreselijk zuur dit! Moet er werkelijk niet aan denken dat me dit zou overkomen...
Ik ben ook zo`n 'uitzoeker' die voor betrouwbaarheid gaat en heb daarom lange tijd Volvo 5 cilinders gereden.

Voor mij was de overstap naar Lexus daarom ook erg spannend.

Toch ben ik tot op heden erg blij met de kwaliteiten en betrouwbaarheid van dit merk.
Verder ben ik bang dat ook ik de pijn niet kan verzachten en wens ik je heel veel succes met je verdere keuzes en zoektocht!
 

Lexpeter

Actief
14 aug 2018
403
144
43
Kan zeer zeker meegaan in het verhaal van frank2b. Used lexus heeft een blok liggen die draaiend is te zien. misschien nog met een stukje garantie eraan vast en dan, oude eruit, vervanger erin en weer genieten van de LS.
 
  • Leuk
Waarderingen: Stefan O en Henri27

Romke

Heel actief
27 mrt 2019
674
594
93
Dit loopt wel heel triest af. Het is me uit de foto's nog niet helemaal duidelijk wat er nu precies kapot is gegaan en in welke volgorde. Een nokkenas die breekt is zeer zeldzaam en als het gebeurt is het meestal een geweldsbreuk omdat om de een of andere reden de beweging van de nokkenas plotseling plotseling zeer bruut werd onderbroken - bijvoorbeeld omdat een ander onderdeel om een of andere reden opeens ergens in de weg kwam te zitten nadat dat onderdeel om niet altijd te achterhalen reden los is gekomen. Wanneer je op de een of andere manier boven water zou kunnen krijgen waarom het euvel plotseling is opgetreden, zou dat mogelijk de kans op een "vriendelijker" afhandeling kunnen vergroten. Is er bij de inspectie van de "stukken" op een of andere manier een onafhankelijke expert betrokken geweest die iets heeft weten te zeggen over oorzaak en gevolg?

De motor ziet er verder als nieuw uit - wat gezien de onderhoudshistorie en het bescheiden aantal km ook verwacht mag worden. Het betreft dus niet een langzaam voortschrijdende slijtage als gevolg van langdurig normala gebruik, maar een niet te voorzien acuut incident.

Ik kan me wel voorstellen dat je het nu wel even gehad hebt met Louwman/Lexus, maar ik zou toch proberen om er iemand van een expertisebureau naar te laten kijken met de vraag: wat is er gebeurt en wat kan daarvan de oorzaak zijn geweest. De kosten van een dergelijke analyse zijn, in verhouding tot de schade, doorgaans bescheiden. Afhankelijk van eventuele vaststellingen van schade en oorzaak zou dat je positie t.o.v de Lexusorganisatie mogelijk wat beter kunnen maken. Uiteindelijk lijkt het toch op een euvel dat niet zou moeten voorkomen en waarvan het optreden niet mede het gevolg lijkt van de in jaren al relatief hoge leeftijd maar meer van een plotseling optredend fataal incident na een relatief kort aantal km.
 

FDD1975

Hoort erbij
17 okt 2018
68
40
18
Even een reactie van mijn kant…

Om met de laatste reactie te beginnen, hij is bij MMA geweest een goed aangeschreven motorenbouwer. Ook hun waren net als iedereen (behalve Lexus Nederland) stomverbaasd, hun conclusie was niet schade veroorzaakt door gebruiker of slecht onderhoud, want dat valt te zien……

Met deze conclusie heeft Lexus Zwolle dus de coulance aanvraag (meerdere keren) ingediend, omdat ook hun het er niet mee eens waren…

Voor mij wegen daden veel zwaarder dan woorden, daarnaast mijn autos zijn voor mij te vergelijken met mijn kinderen. Krijgen net zo veel aandacht en liefde…

Als een instelling dan prat gaat op service en betrouwbaarheid, maar als het erop aankomt je met een gestrekt been onderuit haalt dan is het voor mij gelijk klaar. Het akkefietje met Lexus Groningen ben ik ook niet vergeten, ondanks dat ik gelijk had ( calibratie nodig voor luchtvering) werd het geweigerd. Klacht ingediend bij Lexus NL, die vonden het allemaal vervelend en wilden wel een gesprek aangaan maar excuses werden op voorhand al niet gegeven……

Dan moet ik met een dergelijk merk wel rondrijden, ehm niet dus… Als mijn vrouw als eerste auto een Lexus CT of IS wil, vind ik dat op zich prima op 2 voorwaarden:
- alleen bij Lexus Zwolle
- niet in de geconditioneerde garage.

Voor mijzelf vandaag een pretmachine aangeschaft in de vorm van een Ford Focus RS Mk3, zodat ik weer plezier uur het autorijden kan halen en dit debakel kan vergeten…

Ik heb heus wel plezier van de LS gehad, maar het vertrouwen is ook met een nieuwe motor gewoon weg.

Dan nog even een plaatje bij het praatje:
8393D424-C621-458D-98A1-9816E7AFEF47.jpeg

Toch nog met vriendelijke groet, want jullie kunnen hier helemaal niks voor..

Eric Meinders
 

Henri27

Heel actief
1 jul 2020
565
253
63
Even een reactie van mijn kant…

Om met de laatste reactie te beginnen, hij is bij MMA geweest een goed aangeschreven motorenbouwer. Ook hun waren net als iedereen (behalve Lexus Nederland) stomverbaasd, hun conclusie was niet schade veroorzaakt door gebruiker of slecht onderhoud, want dat valt te zien……

Met deze conclusie heeft Lexus Zwolle dus de coulance aanvraag (meerdere keren) ingediend, omdat ook hun het er niet mee eens waren…

Voor mij wegen daden veel zwaarder dan woorden, daarnaast mijn autos zijn voor mij te vergelijken met mijn kinderen. Krijgen net zo veel aandacht en liefde…

Als een instelling dan prat gaat op service en betrouwbaarheid, maar als het erop aankomt je met een gestrekt been onderuit haalt dan is het voor mij gelijk klaar. Het akkefietje met Lexus Groningen ben ik ook niet vergeten, ondanks dat ik gelijk had ( calibratie nodig voor luchtvering) werd het geweigerd. Klacht ingediend bij Lexus NL, die vonden het allemaal vervelend en wilden wel een gesprek aangaan maar excuses werden op voorhand al niet gegeven……

Dan moet ik met een dergelijk merk wel rondrijden, ehm niet dus… Als mijn vrouw als eerste auto een Lexus CT of IS wil, vind ik dat op zich prima op 2 voorwaarden:
- alleen bij Lexus Zwolle
- niet in de geconditioneerde garage.

Voor mijzelf vandaag een pretmachine aangeschaft in de vorm van een Ford Focus RS Mk3, zodat ik weer plezier uur het autorijden kan halen en dit debakel kan vergeten…

Ik heb heus wel plezier van de LS gehad, maar het vertrouwen is ook met een nieuwe motor gewoon weg.

Dan nog even een plaatje bij het praatje:
Bekijk bijlage 179115
Toch nog met vriendelijke groet, want jullie kunnen hier helemaal niks voor..

Eric Meinders
Ik kan me je gedachtegang en keuze goed voorstellen @FDD1975

Als je je genaa*d voelt door een bedrijf of iets ga je er nooit weer heen.

Je hebt in ieder geval een leuke wagen gevonden om (hopelijk) veel lol van te hebben.
Dat had veel slechter gekund 👍

Veel plezier ermee!
 

Lexpeter

Actief
14 aug 2018
403
144
43
Ja, begrijpelijk dat het vertrouwen weg is en aan de andere kant jammer. Een auto verkopen/inruilen met kapotte motor, daar verlies je natuurlijk ook veel op en je hebt er waarschijnlijk pijn van in je buik van al die ellende en dan neem je dat op de koop toe. Had weer klaar gekund met ruilmotor maar kost ook een paar stuivers. Heb je ook over nagedacht volgens mij. Enne, Lexus Groningen...... praat me er niet van. Bert de monteur geen probleem maar die mensen aan de balie, daar gaat het finaal fout. Maar bij deze, veel plezier met de rs.