Wat heb jij vandaag gedaan aan jouw Lexus

Henri27

Heel actief
1 jul 2020
565
253
63
Achterremmen aangepakt.

nieuwe glijpennen, de boel weer in het vet gezet, en meteen nieuwe remblokken.. deze waren nog niet oud, maar aan alle kanten afgebrokkeld.
leuk detail, de oude glijpennen hadden wd-40 en tikken van de hamer nodig om er uit te komen, de nieuwe vielen er steeds uit als ik ze los liet.
en ja ze zijn even dik.

alles weer goed ingesmeerd op de juiste plekken (op de foto nog niet)

En het mooie resultaat :-D als ik de garage uitrijd thuis mis ik opeens die piepende remmen (als kiespijn) maar ik mis het wel :p
 

Bijlagen

  • IMG-20220309-WA0002.jpg
    IMG-20220309-WA0002.jpg
    272,5 KB · Weergaven: 51
  • IMG-20220309-WA0000.jpg
    IMG-20220309-WA0000.jpg
    269,9 KB · Weergaven: 51
  • IMG-20220309-WA0001.jpg
    IMG-20220309-WA0001.jpg
    376,1 KB · Weergaven: 49
  • IMG-20220309-WA0003.jpg
    IMG-20220309-WA0003.jpg
    379,3 KB · Weergaven: 49
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Johno, robtp09 en RoelVB

Lexus

Nieuw hier
10 nov 2021
19
19
3
Ik zocht naar iets om de voorspatborden van een subtiele invulling te voorzien. Zoals de Fsport daar een mooi F-je heeft. Die zijn wel te krijgen, maaaaar ik heb geen Fsport, al staat hij wel op de Fsport velgen. Nep kan niet, dus wat dan? Lexus logo' s kon ik niet vinden. Tot ik op Mark Levinson embleempjes stuitte. Die audio zit er in, dus geen nep. Het is subtiel. Misschien ben ik de enige die het ziet, maar wel blij.:)
Ziet er echt mooi uit, leuk gedaan!
 
  • Leuk
Waarderingen: Johno

Romke

Heel actief
27 mrt 2019
674
594
93
Ik zocht naar iets om de voorspatborden van een subtiele invulling te voorzien. Zoals de Fsport daar een mooi F-je heeft. Die zijn wel te krijgen, maaaaar ik heb geen Fsport, al staat hij wel op de Fsport velgen. Nep kan niet, dus wat dan? Lexus logo' s kon ik niet vinden. Tot ik op Mark Levinson embleempjes stuitte. Die audio zit er in, dus geen nep. Het is subtiel. Misschien ben ik de enige die het ziet, maar wel blij.:)
Het ziet er inderdaad "chique" en subtiel uit, heel wat mooier dan van een schreeuwerige kleur voorziene remklauwen. Inmiddels zijn er heel wat andere merken die de akoestiek overlaten aan een bedrijf dat er verstand van heeft, maar van al die merken is ML wel een van de meest exclusieve.
 

Henri27

Heel actief
1 jul 2020
565
253
63
Het ziet er inderdaad "chique" en subtiel uit, heel wat mooier dan van een schreeuwerige kleur voorziene remklauwen. Inmiddels zijn er heel wat andere merken die de akoestiek overlaten aan een bedrijf dat er verstand van heeft, maar van al die merken is ML wel een van de meest exclusieve.
ik zag vandaag een Ren#$lt op de parkeerplaats, die had precies hetzelfde maar dan BOSE..

normaal kijk ik niet zo lang naar dat merk, maar hier stond ik toevallig naast. :p
 

Henri27

Heel actief
1 jul 2020
565
253
63
Ik heb vandaag de 195.000 km beurt gegeven in de achtertuin.
nieuwe olie, filters, pakkings. beetje poetsen....

Ik zat nog even te denken om de benzine ook te verversen, maar toch maar niet gedaan vanwege de prijs :p

nu klaar voor € 100,- en dan heb ik er ook nog een oliefiltersleutel en een olieopvangbak aan over gehouden.
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.086
4
789
113
Ein-de-lijk na 8 maanden m'n dashcam weer ingebouwd, ik haat draadjes dus hij wordt gevoed vanaf de spiegel.
Flink gekl00t om die kappen los te halen, maar hij zit nu netjes en er is niets afgebroken. Powersupply netjes met krimpkous ingepakt, paste precies achter de kap. Alles met stekkerverbindingen gemaakt dus hij is in no time ook weer uitgebouwd mocht ik de auto ooit verkopen...

Dashcam a.jpg


Dashcam b.jpg



Oh... De kappen heb ik weer netjes teruggeplaats....
 

Johno

Actief
23 jan 2022
438
188
43
Ein-de-lijk na 8 maanden m'n dashcam weer ingebouwd, ik haat draadjes dus hij wordt gevoed vanaf de spiegel.
Flink gekl00t om die kappen los te halen, maar hij zit nu netjes en er is niets afgebroken. Powersupply netjes met krimpkous ingepakt, paste precies achter de kap. Alles met stekkerverbindingen gemaakt dus hij is in no time ook weer uitgebouwd mocht ik de auto ooit verkopen...

Bekijk bijlage 179486

Bekijk bijlage 179487


Oh... De kappen heb ik weer netjes teruggeplaats....
Ik ben benieuwd naar je ervaringen. Ik heb ook overwogen om een dashcam in te bouwen maar ik wil ook geen draadjes zien. Daar heb ik tenslotte geen Lexus voor.

Het ziet er netjes uit 👍
 

kiwicupra

Actief
25 apr 2021
131
92
28
Ik heb ook zo'n hekel aan draadjes, dus dit verdiend een dik compliment . Knap gedaan. Slim ook met die stekkertjes. Top!
 

Darkmatter

Actief
18 nov 2017
306
249
43
Ein-de-lijk na 8 maanden m'n dashcam weer ingebouwd, ik haat draadjes dus hij wordt gevoed vanaf de spiegel.
Kun je daar wat meer over vertellen? Mijn dashcam wordt nu nog gevoed vanaf de aansteker maar ik ben niet helemaal tevreden met hoe dat zit en dit lijkt me een veel betere oplossing.

Jarno
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.086
4
789
113
Kun je daar wat meer over vertellen? Mijn dashcam wordt nu nog gevoed vanaf de aansteker maar ik ben niet helemaal tevreden met hoe dat zit en dit lijkt me een veel betere oplossing.

Jarno
Ik heb het gedaan zoals een lid van CL. De bedrading is niet zo'n probleem, gewoon zoeken waar 12 volt op staat als het contact aan staat. Voor de kapjes moet je even zoeken, gelukkig heeft dat lid het al voor me gedaan anders had ik zeker iets afgebroken.

 

PeterA

Actief
25 jan 2012
173
75
28
De winter is bijna voorbij, maar ik heb vandaag een DEFA interieurvoorverwarming laten monteren. Ik kan deze via Bluetooth aan en uit zetten, tenminste als de auto aan een 220V stopcontact hangt. Die mogelijkheid heb ik thuis en op mijn werk, dus de GS 450h is toch een soort plugin hybride geworden. 😬

Een 'echte' standkachel vond ik met €3.500 een beetje te veel geld en de DEFA set heb ik voordelig tweedehands kunnen kopen.
Er zit tevens een acculader in en de koelvloeistof van de motor wordt ook voorverwarmd.
Mooie en handige oplossing. Het kan nog goedkoper. Ik gebruik al ruim 10 jaar een los DEFA 220V "kacheltje" in de auto. Dit wordt dus niet vast ingebouwd, maar plaats ik in de auto als het nodig is. Ruiten worden keurig ontdooid, en je stapt in een behaaglijk warme auto. Een plat 2-aderig verlengsnoer loopt via het deur- of kofferbakrubber naar het stopcontact in de garage. Eventueel kun je er nog een schakelklok tussen zetten. In de handel is het kacheltje verkrijgbaar voor ca. 55 - 75 euro. Bij deze oplossing wordt de motor echter niet voorverwarmd. Bij een hybride aandrijving heeft het wel een gunstige invloed op het brandstofverbruik, omdat de motor niet of minder hoeft te draaien om het interieur te verwarmen.
 

zjelko

Actief
9 aug 2020
217
147
43
Eindelijk lijkt er iets kapot te zijn Jippie!!!!!!!!!!!!!!! Er zit een gaatje in mijn uitlaat, morgen even laten kijken misschien valt het tegen en is er alleen een boutje los. Denk dat ik maar weer een Duitser ga rijden, leer je veel van auto's, zelf te sleutelen en je bent altijd actief op fora :cool:
 
  • Haha
Waarderingen: D43m0n

Darkmatter

Actief
18 nov 2017
306
249
43
Vandaag waren eindelijk mijn nieuwe velgen en zomerbanden geleverd dus die zijn er gelijk onder gegaan, de tijd voor winterbanden is nu echt wel voorbij. Ik ben ook wel tevreden met het uiterlijk:
20220411_171041.jpg

De velgen zijn 19" MAM S1, banden zijn Michelin E Primacy. Deze zouden speciaal zijn ontwikkeld voor BEV's en hybride auto's en beter om kunnen gaan met het hogere gewicht en koppel, en daarnaast een lagere rolweerstand hebben. De tijd zal het leren maar de eerste indruk is dat de auto inderdaad langer uitrolt. Morgen als het rustiger is op de weg zal ik dat eens wat beter testen.

Jarno
 

Johno

Actief
23 jan 2022
438
188
43
Vandaag waren eindelijk mijn nieuwe velgen en zomerbanden geleverd dus die zijn er gelijk onder gegaan, de tijd voor winterbanden is nu echt wel voorbij. Ik ben ook wel tevreden met het uiterlijk:
Bekijk bijlage 179534

De velgen zijn 19" MAM S1, banden zijn Michelin E Primacy. Deze zouden speciaal zijn ontwikkeld voor BEV's en hybride auto's en beter om kunnen gaan met het hogere gewicht en koppel, en daarnaast een lagere rolweerstand hebben. De tijd zal het leren maar de eerste indruk is dat de auto inderdaad langer uitrolt. Morgen als het rustiger is op de weg zal ik dat eens wat beter testen.

Jarno
Ziet er strak uit. 👍
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
691
133
43
Ik had al een tijdje last van natte vloermatten in de auto. Dit komt door een verstopte afwatering van het aircosysteem, waardoor ik de airco in de winterperiode maar uit had gezet. Nu het weer beter weer gaat worden, is er natuurlijk ook weer behoefte aan airco. Gisteren dus de auto op assteunen gezet en eens gaan fixen. Er zit een rubberen dopje boven je versnellingsbak dat je gewoon moet verwijderen, maar om daar te komen moet je 1: dunne armen hebben en 2: alles op gevoel doen. Dat rubberen dopje zit dus precies boven de automatische versnellingsbak waar je je arm net tussen katalysator en versnellingsbak kunt steken. Heel wat gevloek en kramp later en met wat hulpmiddelen heb ik het eindelijk eruit gekregen. Er kwam geen water meer uit die leiding, maar ik heb het al een tijdje heel goed laten drogen met absorptiekorrels en vochtvreters.

De officiële oplossing van Lexus is het demonteren van de uitlaat aan 1 kant en het laten zakken van je versnellingsbak... Maar ook dan zeggen ze: "haal het rubberen dopje maar gewoon weg".
 
  • Leuk
Waarderingen: D43m0n

Johno

Actief
23 jan 2022
438
188
43
Ik had al een tijdje last van natte vloermatten in de auto. Dit komt door een verstopte afwatering van het aircosysteem, waardoor ik de airco in de winterperiode maar uit had gezet. Nu het weer beter weer gaat worden, is er natuurlijk ook weer behoefte aan airco. Gisteren dus de auto op assteunen gezet en eens gaan fixen. Er zit een rubberen dopje boven je versnellingsbak dat je gewoon moet verwijderen, maar om daar te komen moet je 1: dunne armen hebben en 2: alles op gevoel doen. Dat rubberen dopje zit dus precies boven de automatische versnellingsbak waar je je arm net tussen katalysator en versnellingsbak kunt steken. Heel wat gevloek en kramp later en met wat hulpmiddelen heb ik het eindelijk eruit gekregen. Er kwam geen water meer uit die leiding, maar ik heb het al een tijdje heel goed laten drogen met absorptiekorrels en vochtvreters.

De officiële oplossing van Lexus is het demonteren van de uitlaat aan 1 kant en het laten zakken van je versnellingsbak... Maar ook dan zeggen ze: "haal het rubberen dopje maar gewoon weg".
Dat klinkt als een heidens karwei maar mooi dat het gelukt is. Hopelijk blijft het nu droog. 👍